Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2156823
Els77 schreef: Joy is inmiddels bij Mandigers geweest en heeft 24 uur een holter omgehad.
Dat ging eigenlijk redelijk goed, hoewel ze zichzelf wel heel erg zielig vond (en dat was ze ook best).

Vrijdagmiddag mocht ik het eraf halen. Mijn moeder is gekomen om te helpen en dat was maar goed ook.
Jemig, wat zaten de plakkers vast op de huid!!! Drie kregen we er redelijk af, hoewel Joy wel piepte.
Maar die laatste.... we waren echt bang dat we haar velletje mee zouden trekken, zo strak op haar huidje zat dat kreng.
Joy raakte ervan in paniek als we eraan zaten en ik begon langzaamaan in paniek te raken.
Toen heb ik de klemmen eraf gehaald en heb met een grote dot nat, koud keukenrol de plakker eraf geweekt.
Zodra Joy het koude, natte voelde, werd ze ook meteen rustig. Ze ging liggen en voorzichtig mee likken.
Toen duurde het niet lang, voordat het kreng eraf was. Gelukkig!!! We waren alledrie, mijn moeder, Joy en ik, erg opgelucht!

Ik ben meteen het kastje terug naar Wageningen gaan brengen en vanaf dat moment duurt het een dag of 10, voordat we meer weten.
Dat zal waarschijnlijk eind volgende week zijn. Nog even afwachten dus. Wel spannend, hoor!
Waarom vond je haar zielig met de holter ECG?
Merel heeft er werkelijk alles mee gedaan, inclusief een nat pak halen op een onbewaakt ogenblik (gelukkig in een slootje t/m haar buik zodat het kastje droog bleef!) en lekker voor de lol op haar rug rollen... :biggrin2: (leek mij niks aan op een kastje, maar volgens Merel was dat niet hinderlijk..).
Afbeelding

Afbeelding

De plakkers zitten hartstikke vast, want het moet 72 uur kunnen blijven zitten, ondanks alle dagelijkse aktiviteit. Ik kan me voor stellen dat het hartstikke pijnlijk was dat van de huid te trekken. Harsen is er niks bij.. :-\ De cardioloog/UKG geeft een flesje mee met vloeistof die je over de plakker kunt gieten/spuiten/deppen waardoor de lijm los laat, een minuutje later kun je de plakkers er moeiteloos af halen zodat je de huid niet irriteert.
Ik hoop dat het onderzoek leidt tot een succesvolle behandeling!
#2158820
Inmiddels hebben we de uitslag van de holterECG binnen. Nou ja, Mandigers dan.
Hij heeft opgebeld en stond op de voicemail. Het was een afwijkend hartritme en dan vooral de pauzes.
De .... was niet goed en natuurlijk ook de ... niet. Hij schrijft het medicijn ... voor, maar had alles naar mijn eigen dierenarts gemaild en daar moest ik contact mee opnemen voor de medicatie.
Die ..., daar gebruikte hij erg moeilijke woorden. Ik snap dat niet alles in Jip en Janneke taal uitgelegd kan worden, maar hier begreep ik erg weinig van  ::).
Maar goed, ik heb daarna mijn eigen dierenarts gebeld, die had inmiddels de mail bekeken. Hij vond de ECG toch wel schrikbarend.
Soms een slag meer en soms erg lange pauzes, tot wel 5 seconden  :o.
Hij had al contact opgenomen met de apotheek voor het medicijn, maar dat was niet meer leverbaar.
Vandaar dat mijn dierenarts nu weer contact opneemt met Mandigers om te vragen waar het dan wel te verkrijgen is of anders welk medicijn het alternatief is.
Op de reactie van Mandigers zijn we nu aan het wachten. Voorlopig doen we heel rustig aan met Joy. Dat deden we al, maar nu nog meer!!!
#2163783
Nou, het schiet allemaal nog niet erg op.
Afgelopen donderdag heb ik mijn dierenarts gebeld en die vertelde dat Mandigers gemaild had dat hij zou uitzoeken waar het medicijn dan wel te verkrijgen was en dat hij anders met een alternatief zou komen.
Daarna heb ik niks meer gehoord.

Ik heb met mijn dierenarts afgesproken om woensdag weer te bellen of er dan meer nieuws is, maar dat ga ik morgenochtend al doen.
Gisteren, tijdens het wandelen, kreeg Joy namelijk weer een aanval en er was geen sprake van grote inspanning.
Haar teckelvriendin blafte naar een andere hond en Joy rende eerst naar haar vriendinnetje en daarna kwam ze weer naar mij waarna ze in het gras begon te kuchen en neerviel.
Ze zat gewoon aan de riem en trok niet. Het is een flexriem van 7 meter en hij was lang niet uitgerold.
Dit was een aanval bij minder inspanning dan voorheen en daar word ik niet blij van  :(.
Morgenochtend ga ik mijn dierenarts bellen en ik vind dat ze er maar spoed achter moeten zetten.
Ik word er wel een beetje bang van, het moet niet te lang meer duren.
#2163831
Getver, wat ontzettend akelig, wat zul je geschrokken zijn!
Rot dat je zo moet wachten op antwoord/aktie rondom de medicatie. En het gebrek aan (begrijpelijke) uitleg lijkt me ook verre van fijn. Dat kan allemaal wel anders :(
Ik hoop dat je nu heel gauw kunt beginnen met behandeling en deze succesvol is. Heeft Mandigers je een slagingsprecentage gegeven (hartritmestoornissen zijn lastig behandelbaar)? En een plan van aanpak, welke opties er zijn mocht deze medicatie onvoldoende soelaas bieden?
De duimen draaien!
#2165360
Nou, inmiddels zijn we iets verder, maar dan ook maar heel iets.
Ik heb vanmorgen mijn dierenarts gesproken en we hebben afgesproken dat ik vanmorgen zou bellen naar Mandigers en hij 's middags om zo de druk op te voeren.
Dat heeft blijkbaar wel gewerkt. Mijn eigen dierenarts heeft Mandigers gevraagd of een pacemaker geen optie is en Mandigers gaat dat nu bespreken met Utrecht.
Het is dus nog steeds afwachten, maar wel weer een iets andere richting op.
Ik hoop dat Mandigers de mensen in Utrecht snel te pakken krijgt en dat we snel horen wat er nu moet gebeuren.
#2165547
Aan de casrdioloog (Utrecht) zal het niet liggen. Ik heb al 3 jaar frequent contact met de cardioloog, rondom alle zorgen voor mijn maatjes. Hij reageert altijd ontzettend snel. En dan bedoel ik: tenminste dezelfde dag, maar doorgaans kun je er op wachten.

Het klinkt mij heel eerlijk gezegd wel klungelig in de oren, dat de internist (Mandigers) eerst medicatie voor schrijft, vervolgens niet weet of/waar het verkrijgbaar is, dat verzuimt even vlot uit te (laten) zoeken. Uit wanhoop, n.a.v. uitblijven van aktie, gaat de eigen dierenarts een andere behandeling voor stellen aan de internist (n.l. een pacemaker). Mandigers weet niet of dat en goede optie is en gaat dat voor leggen aan de cardioloog. Overigens uitstekend dat hij consulteert, maar ondertussen is er nog steeds geen behandeling gestart. Is het behandelplan dan zo matig onderbouwd dat het wijzigt zonder dat deze uberhaupt van start gegaan is en zonder dat er sprake is van nieuwe inzichten? ???
#2166400
Parelridder schreef: Het klinkt mij heel eerlijk gezegd wel klungelig in de oren, dat de internist (Mandigers) eerst medicatie voor schrijft, vervolgens niet weet of/waar het verkrijgbaar is, dat verzuimt even vlot uit te (laten) zoeken. Uit wanhoop, n.a.v. uitblijven van aktie, gaat de eigen dierenarts een andere behandeling voor stellen aan de internist (n.l. een pacemaker). Mandigers weet niet of dat en goede optie is en gaat dat voor leggen aan de cardioloog. Overigens uitstekend dat hij consulteert, maar ondertussen is er nog steeds geen behandeling gestart. Is het behandelplan dan zo matig onderbouwd dat het wijzigt zonder dat deze uberhaupt van start gegaan is en zonder dat er sprake is van nieuwe inzichten? ???
Vertel mij wat.
Ik zit inmiddels aardig met kromme tenen. Ik ben ook absoluut niet tevreden over Mandigers als het gaat over de manier waarop dit nu allemaal verloopt. Alleen kan ik er zo weinig aan doen. En mijn eigen dierenarts ook niet. Behalve blijven bellen en er achteraan zitten. Dat doet mijn eigen dierenarts ook.
Maar ik vind het allemaal erg frusterend!!
#2166509
Als internist Mandigers nou nog steeds niets gedaan heeft zou ik vragen of je dierenarts zelf contact op neemt met de cardioloog voor advies (en dan daar de behandeling voort zetten?). Ik heb hem gisterochtend om 11 uur gemaild en had binnen een uur antwoord.. En het betrof niet eens zorgen rondom mijn maatjes / zijn patienten, maar een vraag die voort vloeide uit mijn orientatie op een toekomstige pup, had dus geen haast.
Ik hoop dat je vandaag de informatie krijgt waarmee met de behandeling begonnen kan worden!
#2167215
Ik heb vanmorgen de Wagenrenk nog een keer gebeld en verteld dat ik me erg zorgen maak.
De assistente die ik aan de lijn kreeg kon niet zien in het dossier of Mandigers al contact opgenomen had met Utrecht.
Zij zou weer een memo bij hem neerleggen.

Om 14.30 uur werd ik vanmiddag teruggebeld door een andere assistente. Zij vertelde mij dat Mandigers gisteren contact opgenomen
heeft met Utrecht en dat daar een team zich buigt over wat nu het best is voor Joy. Een pacemaker of toch medicijnen.
Zij benadrukte dat Mandigers ervan op de hoogte is dat ik me erg zorgen maak en dat Joy het weekend een aanval heeft gehad, terwijl ze zich nauwelijks had ingespannen.
Daarna zei ze dat ik echt meteen op de hoogte word gesteld, zodra er meer bekend is.
Ik denk dat ze me daar onderhand zat worden. Maar dat geeft niet  :).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door