Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2139751
Oke, dat is dus weer de andere kant van het verhaal. En ook daar zit weer wat in... lastig hoor.
Misschien dan maar concluderen dat er geen standaard voor elimineren is, maar wel richtlijnen, en dat je vooral goed naar je hond moet blijven kijken. Maar zo ist met alles in het leven eigenlijk :)
Door nienk
#2139759
eelke schreef: Oke, dat is dus weer de andere kant van het verhaal. En ook daar zit weer wat in... lastig hoor.
Misschien dan maar concluderen dat er geen standaard voor elimineren is, maar wel richtlijnen, en dat je vooral goed naar je hond moet blijven kijken. Maar zo ist met alles in het leven eigenlijk :)
dat denk ik inderdaad. zou er naar streven het zo snel mogelijk te doen, maar toch goed na te denken. beetje dubbel is het dus, aangezien het allebei na en voor delen heeft.
Door Lizzy
#2139810
Misschien moeten we het er op houden dat het hond/situatie/probleem afhankelijk is. Als je een eliminatiedieet doet en je hond snoept van straat, dan is een muilkorfje sowieso misschien wel een goed idee, zodat je dat risico in ieder geval niet meer loopt (hoewel er altijd honden zijn die door de muilkorf heen weten te snacken hoor, het beste neem je dan ook echt zo'n griezelig ding met tralies :-X).
Door Miranda 1
#2140162
Doordat ik last heb van mijn knie en mijn Berner nog geen 1,5 is en 55 kilo loop ik bijna niet in de woonwijk. Ik ga altijd met ze naar het bos. En ik moet zeggen dat het daar wel echt schoon is. Dus loop ik minder het risico dat hij iets van straat eet.

Ik vind de theorie van Lizzy wel erg logisch. Daarnaast is het natuurlijk niet voor niets dat ze variatie in diersoorten moeten hebben. Dus mijn streven is ook om zo 'snel' mogelijk meerdere diersoorten toe te voegen. Maar ik snap dat je dit weer niet te snel moet doen. Ik zit er dus ook aan te denken om straks een diersoort toe te voegen dat hij nog niet gehad heeft. Zoals hertenvlees of geitenvlees. Dan kan ik vrij safe toch meer variatie aan brengen.
Maar ik zal Tannetje eens mailen en vragen wat haar advies is. Afgelopen twee dagen was ik helemaal leeg, dus stond mijn hoofd er even niet naar.
Als ik een antwoord heb laat ik het weten.

Bedankt voor het mee denken!!!
Door Miranda 1
#2140177
Ik heb Tannetje net gebeld, is toch makkelijker dan mail.

Ik heb het idee dat Freddy op veel dingen reageerd, maar na 3 weken gaat het op konijn al heel goed vooruit. Dus haar advies is om na 6 weken een diersoort erbij te geven. En dan een stukje geven, kijken hoe dat gaat. Gaat dat goed het toevoegen. Omdat hij snel allergisch lijkt te zijn is het raadzaam om snel meerdere diersoorten toe te voegen waarvan ik denk dat hij tegen kan of die hij nog nooit gegeten heeft. Als ik flink kan afwisselen is de kans op een nieuwe allergie kleiner dan wanneer ik 1 of 2 diersoorten geef. Dus de theorie van Lizzy wordt bevestigd.

Ik heb idd niet de garantie dat hij niet allergisch wordt voor deze diersoorten. Dat kan en het kan zelfs jaren duren voordat dat ontstaat. En meerdere diersoorten voeren maakt de kans daarop kleiner.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door