Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2133478
Ik gebruik zelf al 5 jaar mariadistel.
Het is een ondersteuning voor de lever, die het zelfherstel van de lever bevordert.
Je mag het lang gebruiken als het nodig is.
Door co
#2133728
toen ik 2 dobers had kreeg ik een brief uit utrecht dat ze onderzoek deden over die koperstapeling.
mijn eerste dober zat in de lijn waar het veel voor kwam en het kwam meer bij teven dan bij reuen voor en op de leeftijd van ongeveer 5 jaar.
ze vroegen mij om mee te doen aan dit onderzoek en als mijn reu het zou hebben dan werd hij gratis medisch behandeld.
omdat ik toen 2 reuen had zei ik dat ik wel mee wilde doen maar dan alletwee en inderdaad werd dat met een leverbiopt gedaan.
ik mocht zelf mijn honden vast houden ,gelukkig waren mijn dobers gezond.
dit is ongeveer 9 jaar geleden gebeurd dus waarschijnlijk zullen ze toch met dit onderzoek wel resutaat hebben geboekt om de hond te genezen of te ondersteunen met de ziekte.
ik wens je veel sterkte groetjes coby
Door SjaakBF
#2133907
Eef+doggies schreef:
Edit: ik heb het al gevonden, het is inderdaad dezelfde persoon. Deze kliniek spreekt me veel meer aan.
Als het leverbiopt dan toch moet, dan liever daar.
Ik ben zelf ook bij Paul Mandigers geweest met mijn Mechelse Herder teefje. Ze werd verdacht van een hartafwijking. Mijn ervaringen met hen zijn ontzettend positief. Paul Mandigers is zelf ook een rustige man die voor ons ruim de tijd nam voor de intake en nabespreking. De echo werd toen wel door iemand anders gedaan maar dat is misschien bij een leverbiopt anders, daar heb ik geen idee van.

Nicole
#2134418
Ah mooi, dus mariadistel kan ze de komende jaren gewoon blijven krijgen.

Ik heb de bevestigingsbrief van utrecht gekregen, met een heel boekwerk aan voorwaarden die je voor de behandeling moet ondertekenen.
Echt vreselijk hoor, ze schuiven ten eerste alle verantwoording af, niets is hun schuld, wat er ook mis gaat. En het 'mooiste' is nog deze zin:
'De factulteit is gerechtigd een aan haar toevertrouwde patient te euthanaseren zonder toestemming van de client.'  :o :o
Echt wat een vreselijke fabriek is dit  :(

We hebben serieus weer overwogen om de afspraak af te zeggen en dan maar af te wachten totdat wageningen plek heeft, maar ja, het risico dat dat voor yiindra te laat is willen we ook niet nemen.
Door sella
#2134467
Wat een belachelijke regels :-X
Tja wat is nu wijsheid.
Ik zou goed afwegen wat wel en niet goed is voor je meisje, jullie stress over utrecht is mischien ook niet goed voor haar, of wachten toch niet wijzer is.
Maar het zijn niet 3 dagen :-\
Lastig hoor.
Sterkte :-*
Door BlissSpirit
#2134484
Bah wat balen, dat je niet op heel korte termijn terecht kan bij Paul.
Kan je dierenarts niets betekenen voor je, dat die rechtstreeks contact opneemt met de Wagerenk.
Wil ook nog wel eens helpen.
Als je wilt heb ik een e-mail adres voor je van Paul Mandigers, zodat je hem rechtstreeks zou kunnen mailen met je vragen en zorgen.
En kan hij je misschien advies geven.

Mocht je dat willen, dan stuur ik je een PB.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2134600
Ik weet niet waar je woont, maar is Emmeloord dan geen optie voor je??
Ik belde toen meteen na mn afspraak bij de DA naar Emmeloord en kon de volgende dag al terecht.
#2135680
@Ingrid: dat is het ook precies, het zijn niet drie dagen, maar 1 of 2 weken.
En vanochtend stond ze niet op toen ik naar beneden kwam, dat is voor mij een teken dat we niet langer kunnen wachten.

@BlissSpirit: De dierenarts heeft al direct contact gehad met de wagenrenk, dat heeft niet geholpen. En het hielp in ieder geval ook niet dat er al een afspraak in utrecht was gemaakt... Omdat we al een plek hadden heeft de wagenrenk niet het idee dat er een afspraak bij hen tussen gepropt moet worden. En daarna heb ik dus zelf ook nog gebeld met de wagenrenk voor het geval er iemand af zou zeggen. Op de site van de wagenrenk staat heel specifiek dat je de artsen niet persoonlijk mag/kunt mailen, dus dat is dan misschien ongepast als ik dat via jou doe? Ik ga het overleggen met mijn man. Bedankt voor je aanbod  :)

@Choopy: Emmeloord is voor ons ook wel een optie, maar mijn da zei dat er verder geen klinieken zijn die deze procedure doen. Maar volgens jou doet Emmeloord dit ook?
Ik ga in ieder geval op hun site zoeken.
#2135685
je kan er gewoon op staan dat je erbij blijft in utrecht, kunnen ze ook niets doen aan je hond wat je NIET wilt.
wij hebben dat met devil ook gedaan, ze vonden me nogal raar geloof ik dat ik en erbij wilde zijn en haar mee naar huis wilde brengen.
ook heb ik gezegd dat ik niet al die poppetjes om dr heen wil, dat doen ze maar bij een andere hond ;)
Door BlissSpirit
#2135734
Jammer dat ze wisten dat je al een afspraak in Utrecht had.  :(
Wel heb als ik je verhaal nu lees het gevoel dat er toch wel steeds meer spoed achter zit en zou er wel bovenop zitten als je merkt dat het echt heel hard achteruit gaat. Spoedgevallen kunnen er altijd tussendoor.
Voor jezelf en je hondje opkomen hoor!!!!!!!!!!!!

Wist niet dat dit specifiek op de site stond, kijk daar gelukkig niet meer met regelmaat  ;), maar dan is het misschien idd niet slim.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je meisje
Gebruikersavatar
Door choopy
#2135737
Eef+doggies schreef:
@Choopy: Emmeloord is voor ons ook wel een optie, maar mijn da zei dat er verder geen klinieken zijn die deze procedure doen. Maar volgens jou doet Emmeloord dit ook?
Ik ga in ieder geval op hun site zoeken.
Ik ben er zelf met Djilly geweest. dus ja, zij doen ook leverbiopten.
#2135846
@Danielle: dat hebben we inmiddels ook met elkaar afgesproken, manlief blijft onder alle omstandigheden bij haar. En op aanraden van de da bel ik ze van te voren om te zeggen dat we geen groep co-assistenten erbij willen en dat we tijd willen hebben om rustig te overleggen over alles.

@BlissSpirit: ja, het is jammer dat er in eerste instantie een afspraak in utrecht was gemaakt. Mijn da zei dat dat de enige plek was waar het kon en daarom heeft ze daar de afspraak gemaakt. Ik had graag vooraf geweten dat er meerdere plekken zijn, zodat we meteen bij de wagenrenk een afspraak hadden kunnen maken.
We houden yindra in ieder geval goed in te gaten, als we denken dat ze niet langer kan wachten dan bellen we de da. Maar het nadeel is alleen dat utrecht alleen op donderdag leverbiopten doet en de wagenrenk komende week niemand aanwezig heeft die leverbiopten kan doen... Ook in dat opzicht heeft het niet zoveel zin om Paul Mandigers te mailen, want hij is er komende week toch niet. Maar goed, ik hoop dat het niet zover komt. We merken nu vooral veel vermoeidheid bij haar, ze slaapt veel maar dat lijkt me niet vreemd als je lever niet goed werkt. Verder eet ze gelukkig wel goed en op de momenten dat ze niet slaapt is ze vrolijk.

@Choopy: op de site zag ik vanochtend niets staan, maar jij bent er dus zelf geweest... Ik zie nu pas dat je dat al had geschreven. Nu ben ik weer aan het twijfelen. Ik had vanmiddag met mijn man afgesproken dat we ons er bij zouden neerleggen dat utrecht onze enige optie was en we ons er niet druk meer om zouden maken, daar schiet yindra niets mee op  :-\ Jij bent tevreden over die kliniek? Oh en nog iets belangrijks: weet jij of zij wel stollingsonderzoek kunnen doen? Dat moet voor het biopt gebeuren. Misschien dat ik daar maandag dan toch maar even naar toe bel...

Edit: even overleg gepleegd, ik ga maandag proberen of we deze week in emmeloord terecht kunnen, mits ze stollingsonderzoek kunnen doen.
Bedankt voor de extra verwijzing, beetje blind dat ik er eerder overheen gelezen heb  ::)
Zou het ongepast zijn om ze nu meteen te bellen? Ik zie dat ze 24/7 bereikbaar zijn, maar dat is natuurlijk voor spoedgevallen...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 15 okt 2011, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#2137059
Het is gelukt!! Deze week kunnen we in Emmeloord terecht! We moeten wel twee keer, woensdag voor de echo en bloedprikken voor stollingsonderzoek en vrijdag voor de punctie zelf. Dr Maltha gaat haar behandelen. Iemand bekend met haar?
Door BlissSpirit
#2137081
Fijn dat je nu in Emmeloord terecht kan.
Geeft je misschien toch een fijner gevoel dan Utrecht.
Ik heb geen ervaringen daar, maar ga voor jullie duimen dat ze jullie meisje snel kunnen helpen.
Hoe is het nu met haar?

Heel veel succes van de week!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door