Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2124635
sonnie1983 schreef: kvv is toch ook gewoon smuldier/rodi?
of beter wat anders?

en dan gewoon aanhouden wat op de verpakking staat?

vanavond thuis heel wat te bespreken wat te doen met ivan haha
Beste is een KVV met natuurlijke calciumbron (dus echt gemalen botten en geen calciumpreparaat)
#2124661
Qua hoeveelheden zitten de sportreuen hier op 1-1,5 kilo per dag & dan 1-2 dagen vd week vasten. Denk dus dat je met 1 kilo per dag moet rekenen & de eerste tijd wat meer, omdat ze nu hun energie uit enkel vetten & eiwitten moeten halen ipv uit koolhydraten hebben ze in t begin vaak wat meer nodig.
#2124665
en dat mag dan in 2 hoeveelheden of 1?
smorgens krijgen ze nl. eten als ik weg ga. Dat is een ritme waar in ze zitten. Al is dat lastig natuurlijk als je barft denk ik? dat je toch moet kijken dat ze het goed opeten en geen botje in de keel steekt etc.

Misschien dan toch eerst kvv proberen?

Op Dinsdagavond, donderdagavond, zaterdagmiddag en zondagochtend word er met ze getraind.

Kan iemand me dan een schema'tje geven hoe het beste te doen? waneer brok wanneer kvv/barf.
#2125307
Moest eigenlijk wel lachen, gisteravond met uitlaten ivan gewoon gepoept. maar vanacht moest hij weer. Dan maar even in de tuin. Flinke kreun en daar kwam het eruit (wel gewoon hard en donker van kleur).
misschien door de kippennekken ofzo??? ikw eet het niet. maar heb wel staan giechelen :)

ik zou wel enorm geholpen zijn als iemand me een voorbeeldlijstje zou kunnen geven van hoe het moet. ik vind het moeilijk in ieder geval.
#2125327
staan genoeg voorbeeld menu's als je zoekt & je kan een menu samen stellen van hoe jij denkt te willen voeren en hier vragen of het zo goed is.

Wij weten natuurlijk niet waar jij allemaal aan kan komen qua vlees, bot etc dus dan wordt het moeilijk
hier inmiddels alles uit de losse hand, maar kan je wel een indicatie geven (is niet de volgorde dat ik het voer, maar schrijf t ff per dag op, dus ook geen gewichten)

maandag: hertenspiervlees met hertenbot
dinsdag: pens (lams/runder net waar ik aan kan komen)
woensdag: niets
donderdag: vis (zalmkop/graat etc)
vrijdag: lamsstrot met alles er aan (orgaanpakketje dus) aangevuld met kipkarkas/kippenekken/haaskarkas etc
zaterdag: pens
zondag: niets

weet niet of je hier wat aan hebt....
dit is zomaar uit de losse hand, verder krijgen ze hier in het jachtseizoen nl ook nog eend, gans, konijn, haas als hele prooi als het zo uitkomt en/of afsnijdsels daarvan en het hele jaar door kunnen we vttt aan voerdieren (konijnen/cavia) komen die we dan ook voeren.
#2125407
sonnie1983 schreef: die dagen dat je niets geeft zou ik brokken kunnen geven?
dat is niet het principe van vasten, dan krijgen ze hooguit wat vloeibaar (yoghurt, eitje oid), waarom zou je die dagen brok willen geven?
wat is voordeliger? toch een turkse slager op zoeken of de gewone slager? misschien zit daar veel verschil in wat je bij wie aan kan komen en de prijs?
turk is altijd voordeliger & je weet zeker dat t niet met varken in aanraking is geweest, maar hier op het forum staan ook veel adresjes.
#2125412
crutz schreef: dat is niet het principe van vasten, dan krijgen ze hooguit wat vloeibaar (yoghurt, eitje oid), waarom zou je die dagen brok willen geven?turk is altijd voordeliger & je weet zeker dat t niet met varken in aanraking is geweest, maar hier op het forum staan ook veel adresjes.
nou mike wil niet naar vers. dus dacht misshcien paar dagen brok en dan dag of 2 of 3 in de week dat ik ze zeker kan voeren dan iets vers geven. of kvv. dat moet ik nog even verder uitpluizen ook van de week allemaal.

en we hebben nog een hele voorraad zakken brok staan die ook wel keer op moeten :)
#2125414
sonnie1983 schreef: nou mike wil niet naar vers. dus dacht misshcien paar dagen brok en dan dag of 2 of 3 in de week dat ik ze zeker kan voeren dan iets vers geven. of kvv. dat moet ik nog even verder uitpluizen ook van de week allemaal.

en we hebben nog een hele voorraad zakken brok staan die ook wel keer op moeten :)
voor die brok heb je altijd clubgenoten die dat wel over willen nemen & had er hier ook 1 die niet over wilde, tot hij zag dat ook zijn honden het er beter op gingen doen (ontlasting, vast, makkelijker op gewicht blijven) toen nog een tijd voor zijn honden brok er bij, maar inmiddels alles over & zelfs ons zorgenkindje die ik van Frank altijd extra brok moest voeren om op gewicht te blijven zet nu flink aan...
#2125423
ze doen het hier ook goed op brok. op de anaalklieren van Diego na dan.

Op dit moment kan er ook geen vriezer bij. dus dan is het ook nog niet handig om veel vers te gaan voeren elke week. niet omogelijk uiteraard (niets is onmogelijk) maar wel lastig omdat we beiden drukke dagen hebben. en ik het dus niet altijd red om voor 6 uur weer in de stad te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door