Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2123441
Sammy1980 schreef: Nou ik heb nog geen andere pijnstiller gebruikt.
De DA adviseerde metacam?? (weet het niet zeker, was iig een duurder merk maar met beter werkzame stoffen).

Ik wil best een ander proberen, maar durfde dat met het spugen nu nog niet aan.

Wat geef jij aan Sita?
Ik zou ook voor metacam gaan. Ik ken toch wel wat honden die maagproblemen kregen door carprodyl. Metacam heeft toch wat minder bijwerkingen en meestal doen honden het er beter op dan carprodyl. Metacam is erg duur, maar gelukkig zijn er nepperds in de handel die net zo goed werken, zoals novacam, meloxicam, meloxydyl, loxicom en ik ben er vast nog een paar vergeten.
Sita krijgt previcox. Ik heb daar toen voor gekozen omdat dat een pijnstiller zou zijn met de minste bijwerkingen bij langdurig gebruik. Het wordt ook uitgescheiden via de lever en niet via de nieren. Nadeel is dat het erg duur is, ongeveer 60 euro voor 30 tabletten. Ik heb haar eens op een andere pijnstiller gezet en toen ging ze opeens heel veel drinken dus ik houd haar maar op de previcox.
#2123454
*Dorothea* schreef: Ik zou ook voor metacam gaan. Ik ken toch wel wat honden die maagproblemen kregen door carprodyl. Metacam heeft toch wat minder bijwerkingen en meestal doen honden het er beter op dan carprodyl. Metacam is erg duur, maar gelukkig zijn er nepperds in de handel die net zo goed werken, zoals novacam, meloxicam, meloxydyl, loxicom en ik ben er vast nog een paar vergeten.
Sita krijgt previcox. Ik heb daar toen voor gekozen omdat dat een pijnstiller zou zijn met de minste bijwerkingen bij langdurig gebruik. Het wordt ook uitgescheiden via de lever en niet via de nieren. Nadeel is dat het erg duur is, ongeveer 60 euro voor 30 tabletten. Ik heb haar eens op een andere pijnstiller gezet en toen ging ze opeens heel veel drinken dus ik houd haar maar op de previcox.
Oke, dank je wel!!
Dan ga ik eens proberen hoe Sammy reageert op een andere pijnstiller.
#2124280
Ik word er een beetje moedeloos van en ik maak me ook best zorgen  :'(

Gister middag begon Sammy enorm te hijgen, nu ze wat ouder wordt heeft ze ook veel meer last van de warmte dus ik dacht dat het daar van kwam  :-\
Ze heeft gister gewoon gegeten, ´s-avonds begon ze weer enorm te spugen, vannacht en vanmorgen weer. Ik ben er ook 2 X uitgeweest omdat ze enorme diarree had.
Temp heb ik nog niet gemeten omdat ze zich hondsberoerd voelt en ik haar dat nu nog even niet wil aandoen, maar haar oren en voeten voelen weer net zo warm als dat ze vrijdag voelde dus ik heb het idee dat dat weer gestegen is  :-X :-[
Eten wilde ze weer niet, drinken doet ze gelukkig nog wel.

Ga zo maar bellen om een afspraak te maken met de DA.

Ben zo enorm blij dat Jillz zich absoluut niet ziek voelt!!
#2124658
Nou het gaat niet zo goed met Sammy  :-\
De koorts is weer terug en nog hoger dan de laatste keer, 40 gr.
Omdat ze dwars door haar medicatie tegen de maag/darm virus heen komt qua spugen en koorts is er ook twijfel ontstaan of het wel een maag/darm virus is.
Ook omdat Jillz dus echt helemaal nergens last van heeft (gelukkig  :) ).

We hebben voor nu een AB kuur meegekregen en als de koorts morgen nog steeds zo aanwezig is ga ik terug en dan gaan we verdere onderzoeken doen.

Heb ik meteen nog even een vraagje,
Weet iemand hoe je een looizuur vergiftiging kan aantonen bij een hond??
Sammy wil nog wel eens eikeltjes eten en als ik googlen komen de symptomen wel overeen met wat ze nu heeft namelijk  :-X :-\
Ik heb het wel net geopperd maar de DA wist niet hoe hij dat kon aantonen  ::)
#2125045
vanaalst schreef: jeetje 40gr koorts...
hou haar maar goed in de peiling maar dat zal je zekers wel doen..
ik ga duimen dat ze snel weten wat ze mankeerd!
Ja dat doe ik inderdaad!!
We zijn de nacht goed doorgekomen en ik juig nog niet te vroeg maar de koorts is iets gezakt.
Maar verder voelt ze zich nog echt heel erg beroerd, ze slaapt, wilt niet niet opstaan, is aan alle kant stram en stijf en wilt absoluut niet eten, gelukkig drinkt ze wel goed.
Ik houdt de temp goed in de gaten en als deze zo blijft of weer stijgt ga ik toch weer even contact opnemen met de DA.

Iemand een idee hoe ik haar iets kan laten eten?? Ik vindt het namelijk geen prettig idde om medicatie op een lege maag te geven  :-\
#2125051
vanaalst schreef: zou haar uit de hand eten geven, weet het helemaal fout maar ja.....
of grill het heel even aan, dan zit er een ander luchtje aan...
Nou ja als ze uit de hand eet dan jammer dat het fout is, voor nu vind ik het gewoon belangrijk dat ze wel eten binnen gaat krijgen  :)

Ik kan inderdaad ook even kijken of ze wel wilt eten als ik het grill!
Bedankt voor het meedenken iig  :-* :-*
#2125147
*Natasja* schreef: He, balen dat het nu toch weer slechter gaat...  :-\

Als ze uit de hand ook niet wil eten, zou ik desnoods zo'n blikje Hill's a/d bij de dierenarts halen, kijken of je dat er wel in krijgt (kun je indien nodig ook nog verdunnen met wat water en dan met een spuit voeren).
Was ik inderdaad wel van plan ja, ze moet nu gewoon gaan eten, al is het alleen maar om weer op kracht te komen.
De koorts vreet natuurlijk ook energie.
*Dorothea* schreef: He bah dit klinkt niet goed. Kun je voor de zekerheid geen echo van de buik laten maken om uit te sluiten dat dit de milt is?
Nou ja, mijn eerste gedachte vorige week was ook meteen die milt.
Haar moeder, 2 broers en 1 zus hebben inmiddels al een milt operatie gehad en haar zusje heeft het niet overleefd, die is 4 weken geleden ingeslapen vanwege een kwaadaardige milt tumor. Dus de angst voor die milt zit er bij heel erg goed in.
Maar mijn DA vertelde dat als het de milt zou zijn dat ze dan geen koorts maar onder temp krijgen, omdat de milt voor de doorbloeding zorgt.
Maar dat hoeft dus niet perse zo te zijn??

Wel gaf ze aan dat als ik me er zorgen om maak ik inderdaad even een echo kon komen maken.
Maar ik heb 5 maanden geleden toen met de rugfoto's de milt meteen laten meenemen en toen zag het er goed uit, maar ja dat hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door