Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2119632
Ik heb 10 jaar mijn hond gedesensibeld. Ik heb tot haar dood de onderhoudskuur moeten blijven spuiten. Ik mocht zelf spuiten.
Met de dingen die ik sindsdien geleerd heb, zou ik eerst de puur pollen proberen, dan de homeopaat en als dat allemaal niet mocht werken de desensibel kuur doen.
Maar nooit meer als eerste keuze
#2119716
tt-tjes schreef: Daar ben ik het dus niet mee eens want bij mijn hond werkte het binnen een paar maanden en leverde het wel het gewenste resultaat op.Jij bent met je hond toch ook al ruim een jaar bezig om hem op de rit te krijgen, met homeopatische middelen.
dan heb jij mazzel gehad met jou hond denk ik. in zijn algemeenheid, wanneer je kijkt naar statistieken, duurt het lang en is er iets van 75% succes. persoonlijk vind ik dat te weinig om er gelijk voor te gaan.

ik ben ook al 3/4 jaar bezig ja, ik had ook wel binnen een maand al resultaat.

maar goed, dit is een discussie waar Irish niet zoveel aan heeft.

@Irish, plan van aanpak is hoe dan ook het belangrijkste. kies waar jij in gelooft dat het beste is voor jou hond, en ga daar dan voor! succes!!
#2119911
tt-tjes schreef: Heb jij hier ervaring mee dan?  Ik wel en het is zeker de moeite waard om dit te gaan proberen. Ik hoefde mijn collie toendertijd op een gegeven moment zelfs helemaal niet meer te spuiten.
ook ik heb hier super ervaringen mee jaren terug een boxer gehad die allergisch was voor een huideigen bacterie. De hond zag er niet uit, erg veel jeuk over zijn hele lichaam en de poten volledig kapot gekluifd. Al  snel resultaat geboekt met die spuitjes.. hij was toen 7 jaar heeft wel zn hele leven die spuitjes verder gehad maar wat een uitkomst! Mooie vacht geen jeuk meer :) Ik ben toen naar een dermatoloog geweest nadat mijn eigen DA ook dacht verstand er van te hebben en wilde mij in eerste instantie ook niet doorsturen >:( ik ben toen naar de tweede lijn geweest in Wilhelminaoord.
#2121475
Nou ik heb is nagedacht en ik vind het ontzettend lastig..
Ik merk dat ik graag zekerheid voor haar wil, maar dat kan niemand mij geven  :-\
Wat ik nu wil gaan doen is verder gaan met ontgifting en de Puur Pollen proberen.
Ook zou ik graag haar afweer omhoog willen krikken, maar waar kan ik dit mee doen?
Ik wil stoppen met het wassen/cortavance spray omdat ik het idee heb dat dit niet werkt en haar alleen maar meer stress geeft, wat weer krabben veroorzaakt.
Ook las ik hier op BP dat het kan helpen om je hond na het wandelen af te spoelen met (verdunde) natuurazijn tegen de jeuk.
Dit wil ik ook voor Kaat gaan uitproberen.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik denk over het sensibiliseren, eerst maar is dit uitproberen.
#2121515
Das ook wel een goed idee ja!
Gelukkig woon ik relatief best dicht bij het strand, dus zou ik het is kunnen uitproberen haar in de zee te laten zwemmen en kijken hoe het qua jeuk daarna gaat :)
Wel voldoende drinkwater mee nemen, zal wel dorst krijgen van dat zoute water.
Zou het wat zijn omdat Kaatje (en ik) zo stress gevoelig is, haar (preventief) op iets van Rust compositum te zetten, of het in ieder geval is uit te proberen? Omdat ik ook wel ervaren heb dat sommige honden juist hyperder worden  van dit soort supplementen.
#2121527
Ken hier in de buurt een zwaar atopische labradoodle, baasje gaat met hem zo veel mogelijk naar zee en dan heeft de hond amper last van zijn jeuk. zijn baas zegt dat als ze aan zee gewoond hadden, dat ze nooit geweten hadden dat de hond last heeft van atopie dingen. dat is dus zeker het proberen waard!

ik merk aan Reus (gevoelig aan alle kanten) dat hij minder jeuk heeft als hij rustiger is. Sinds dat hij ook voor zijn 'stress' homeopatische middeltjes krijgt gaat het een stuk beter. hij krijgt nu nog een heel klein beetje rust compositum, maar er zijn natuurlijk meer opties die je kan proberen en overwegen. zo heeft Reus ook enorm baat gehad bij gewoon standaard iedere dag een verdunning van rescue bloesems.

wat doe je verder met Kaatje? weet niet of je het verhaal van mij en Reus bij de gedragstherapeute hebt gelezen. omdat Reus, zodra hij de kans krijgt, heel panisch in het water springt en weg zwemt, doen we nu heel erg rustig aan. als in, alleen maar langzaam saaie rondjes lopen, niet te veel ondernemen op 1 dag, niet (te) lang (te) druk spelen, etc. en ook dat heeft enorm positief effect op hoeveel jeuk hij heeft! ik dacht eerst ook, om een hond rustig te krijgen moet je hem moe maken. en natuurlijk hebben ze fysieke energie die er uit moet, maar rust, kalmte en tevredenheid is veel belangrijker, heb ik geleerd.

bij Kaatje is er natuurlijk uit die test gekomen dat ze echt fysiek allergisch is voor dingen, maar ik denk dat je met rust (koelte) in een hondenlijf een hoop klachten kan kalmeren. niet dat ze dan ineens niet meer allergisch is, maar wel dat ze de reacties minder heftig of vervelend zijn.

veel succes met kaatje!!
#2121710
DAP kan inderdaad ook, al kreeg ik van de gedragstherapeut de tip om te beginnen met DAP op een kleedje ofzo, gaat ze dan steeds daarbij liggen, dan vindt ze het fijn en kan je de band proberen. sommige honden vinden het namelijk niet zo prettig, en dan kan heeft de band geen  of een averechts effect. Maar ik heb er inderdaad wel ook enthousiaste verhalen over gehoord!
#2121780
Kaio schreef: Ik zou zelf eerst kiezen voor het desensibiliseren. 75% is best veel. Als het moet kun je nog altijd later naar prednison grijpen (met al zijn bijwerkingen).
Maar of je het al samen mag gebruiken? Nou dat weet ik niet zeker maar ik neig een beetje naar nee omdat prednison het immuumsysteem onderdrukt en je met de desensibilisatie immuumsysteem wilt opbouwen. Maar ik zou het bij de DA navragen.

ik weet niet waarom, maar omdat ik met de desensibilisatiekuur bezig ben, mag er absoluut niets homeopatisch of cortico worden gegeven.
#2121820
[quote="Lil"]
ik weet niet waarom, maar omdat ik met de desensibilisatiekuur bezig ben, mag er absoluut niets homeopatisch of cortico worden gegeven.
[/quote]

Ik mocht toendertijd wel prednison geven van de dermatoloog, omdat mijn hond zijn hele achterkant opengevreten had, van zijn ene bil naar het andere. Heb dat toen een maand gedaan, langzaam afgebouwd en in die tussentijd begonnen met spuiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door