Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#260677
sylvia schreef: Volgens mij vult Foreest niet met amalgaan maar met een witte substantie die hij met blauw licht laat harden.
Ik heb ooit geweten wat de naam was, maar het is al zo lang geleden dat hij de hoektand geknipt heeft bij 1 van mijn honden dat ik de naam niet meer weet.
Composiet heet dat volgens mij.
Boef heeft ook zo'n vulling in haar hoektand zitten, maar die tand was ook echt ver afgebroken.
Stan heeft ook eens een kei gevangen die Edo weggooide en daarbij is er ook een klein stukje van z'n hoektand afgebroken. Daar heeft hij verder geen last van en hij bijt er prima mee. Ik heb daar niks aan laten doen.
Door crutz
#269219
ff een kleine (snelle) update vanaf de KMA

heb Marinus gisteren gesproken en Ace is 17 Feb behandeld door Foreest, wortelkanaal behandeling, en niets er op gezet (breekt toch alleen maar af bij werkhonden)

zelf was ik die periode op een afsluitende oefening, vandaar dat ik nu pas weet hoe het gegaan is,

hij was snel weer bij en ondanks dat hij de laatste tijd dus geen pijn meer leek te tonen en ook zn aanbeet (ff kort op een acht mouwtje 1 keer laten bijten) goed was heeft hij er waarschijnlijk toch wel pijn aan gehad aangezien hij sinds de behandeling weer een stuk bijteriger/happeriger is dan daarvoor ;)

dus nu op naar de volgende wedstrijd (5 mrt) en dan doen we wel de bijtoefeningen mee...........
Door gonny
#269229
crutz schreef: ff een kleine (snelle) update vanaf de KMA

heb Marinus gisteren gesproken en Ace is 17 Feb behandeld door Foreest, wortelkanaal behandeling, en niets er op gezet (breekt toch alleen maar af bij werkhonden)

zelf was ik die periode op een afsluitende oefening, vandaar dat ik nu pas weet hoe het gegaan is,

hij was snel weer bij en ondanks dat hij de laatste tijd dus geen pijn meer leek te tonen en ook zn aanbeet (ff kort op een acht mouwtje 1 keer laten bijten) goed was heeft hij er waarschijnlijk toch wel pijn aan gehad aangezien hij sinds de behandeling weer een stuk bijteriger/happeriger is dan daarvoor ;)

dus nu op naar de volgende wedstrijd (5 mrt) en dan doen we wel de bijtoefeningen mee...........
:D da's goed nieuws!!! en suc6 met de wedstrijd :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#269901
Leuk om te zien! Maar hier wordt volgens mij een stuk aan de tand gezet. Wordt er met deze hond pakwerk gedaan en blijft dat dan zitten?
Ik heb bij Boef alleen een wortelkanaalbehandeling laten doen en er een vulling in laten zetten. Nu doet ze wel geen pakwerk, maar met het barfen en de recreatiebotten was ik eigenlijk bang dat zo'n aangezet stuk er snel weer af zou vallen. Ging mij er maar om dat ze er geen pijn meer aan had, want de zenuw lag een behoorlijk stuk bloot.
Door crutz
#270124
Sonja schreef: Leuk om te zien! Maar hier wordt volgens mij een stuk aan de tand gezet. Wordt er met deze hond pakwerk gedaan en blijft dat dan zitten?
Ik heb bij Boef alleen een wortelkanaalbehandeling laten doen en er een vulling in laten zetten. Nu doet ze wel geen pakwerk, maar met het barfen en de recreatiebotten was ik eigenlijk bang dat zo'n aangezet stuk er snel weer af zou vallen. Ging mij er maar om dat ze er geen pijn meer aan had, want de zenuw lag een behoorlijk stuk bloot.
Foreest zet er idd bij werkhonden liever geen stukje aan (een zgn reconstructie) omdat dit in het werk weer zeer makkelijk af zal breken,
wil je dus wel een reconstructie dan zal hij op dat deel GEEN garantie geven,
kan me dus voorstellen dat het ook niet verstandig is bij recreatie botten ed....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#270258
crutz schreef: Foreest zet er idd bij werkhonden liever geen stukje aan (een zgn reconstructie) omdat dit in het werk weer zeer makkelijk af zal breken,
wil je dus wel een reconstructie dan zal hij op dat deel GEEN garantie geven,
kan me dus voorstellen dat het ook niet verstandig is bij recreatie botten ed....
Ik heb zelf ook een tand met een aanzetstukje en mijn tandarts heeft me toen hij dat plaatste ook gezegd dat ik voorzichtig moest zijn met het afhappen van hard voedsel zoals appels en harde broodjes. Nu eet ik al 10 jaar gewoon appels en harde broodjes met die tand, maar ik kan me zo voorstellen dat ik er geen recreatiebot mee kan eten. Gelukkig voel ik die behoefte ook niet zo. ;)
Door diana
#270265
nee er wordt geen pakwerk meer meegedaan ,
maar dat is niet ivm de tand ,
maar omdat het een betrekkelijk jonge hond is vond de eigenaar het beter om de tand te laten repareren .
in Utrecht waar dit gedaan is werd gezegd dat hij wel weer pakwerk zou mogen doen na 6 weken .
Laatst gewijzigd door diana op za 26 feb 2005, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door