Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sammetje2010
#2081559
Hope schreef: Dat in zijn geheel bekijken lijkt me wel wat. Symptoombestrijding vind ik ook niet ideaal, maar daar ontkom ik nu even niet aan vind ik zelf.
Zolang ze niet met druppeltjes en auralezingen enzo aankomen denk ik dat ik wel voor een holistisch dierenarts open zou staan.

@ Sammetje2010
Het zijn inderdaad korsten, en heel veel schilfers. En haaruitval.
De korstjes zijn nu droog, maar gisteren lag er een laagje gelig slijm op. Van het krabben en het bijten zegt de da. Nu heeft hij dan wel zware medicijnen tegen de jeuk maar hij bijt er nu ook niet meer aan dus het ziet er wel rustiger uit.
Klinkt echt als hetgene waar Sam last van had en dat was een allergische reactie. Sam kreeg er ook vaak oorontstekingen bij en de DA zei dat je dat vaker ziet. Hij heeft nu gelukkig nergens meer last van, door de kvv. Bij Sam hebben ze toen ook een afkrabsel onderzocht en kwam ook helemaal niets uit. Heel lang aan het tobben geweest voordat we wisten waar het aan lag (eiwitten namelijk). In eerste instantie dacht iedereen (DA, vrouw in de dierenwinkel waar we altijd naartoe gaan die DA is geweest, wijzelf) graanallergie, maar dat bleek het niet te zijn.

Succes met je zoektocht naar de oorzaak en een dikke knuffel voor Hope. Ik hoop dat hij er met de medicijnen erbij wat minder last van heeft en dat je snel achter de oorzaak komt. Ik heb geen ervaring met holistische dierenartsen, maar ik wil je even meegeven dat je je gevoel moet volgen. Als jij denkt te weten waar het aan ligt, kaart het dan eens aan bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2081650
Dank allemaal.

We denken nog altijd dat het aan de prac-tic ligt.

Maar ik vind wel dat ik nu na moet denken over een plan B, en niet als het zover zou blijken te komen.
Stel, het is niet die prac-tic, dan wil ik voor mezelf weten wat ik dan ga doen.
Naar onze eigen da terug, naar een holistische of toch iets anders.
Wat we nu in ieder geval weten is dat als het opkomt het in een paar uur zo uit kan zien als op de foto hier bovenaan. Dat betekent dat áls het opkomt ik niet nog eerst 2 dagen na kan denken over wat ik ga doen.

@ Fido: wat jij schrijft is precies wat we uiteindelijk bij het paard gedaan hebben. Scopie, omgevingsfactoren uitsluiten (weidegang 24/7), en toen een longspoeling.

Ik woon in Noord-Brabant, maar vind het niet erg om te moeten reizen voor een da die goed is. Mocht het terugkomen, of niet weggaan of weet ik veel wat, weet er dan iemand hier in de buurt een adres?

Overigens ligt de hond nu lekker te slapen. De medicijnen helpen perfect.
Lekker in bad geweest, ingesmeerd met hydrocortiderm, daarna van zijn kippenruggen staan genieten, nog even buiten gewandeld en toen lekker gaan slapen. Hij ligt rustig. Heeft niet meer gekrabt of gebeten en dat doet de huid veel goed.
We zijn ons er van bewust dat het maar symptoombestrijding is, maar daar komen we nu even niet onder uit. We hebben vandaag met de da afgesproken dat we deze 3 weken niet gaan proberen om zonder medicatie door te komen. Deze week krijgt hij iedere dag 1 tablet (20 mg) prednoral, volgende week een halve, de week daarop en kwart en dan nog een week om de dag een kwart. Dan is het voor de hond in ieder geval geen lijdensweg. Genezen de plekken maar komt het dan weer terug als we de medicatie stoppen dan weten we dat het niet de prac-tic was en gaan we over op plan B.
Alleen weten we nog niet wat plan B gaat worden...  ???
Laatst gewijzigd door Hope op wo 10 aug 2011, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2085459
Even een nieuwe vraag.
Over 2 weken is het vlees op. Dus moet ik een nieuwe bestelling gaan maken.
Na even wat rekenwerk blijkt dat op 14 september zowel de prac-tic als de medicijnen zijn uitgewerkt.
Als ik nu iets aan het menu zou veranderen dan weet ik straks nog niet wat het nu geweest is, lijkt mij.

Ik had dus gedacht dat ik voor de maand september nog maar gewoon hetzelfde menu geef, en dus ook voor die maand vlees bestel. Lijkt jullie dat goed?
Door Lizzy
#2085463
DewiSam schreef: Als mijn info nog klopt zitten bij de WHG dierenkliniek in Dodenwaard (meen ik) Amanda als da, zij beoefent dierengeneeskunde op beide vlakken uit, zowel regulier als homeopatisch.
Mocht je met je handen in het haar komen te zitten vwb Hope kan ik jou haar zeker aanraden, het is een erg fijne da.
Amanda zit daar niet meer.

En Hope, het lijkt me een goed idee, hetzelfde menu geven in de maand september.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2095081
Het zit ons niet mee.
We zouden afkijken tot de 14e, hetzelfde menu geven, afbouwen met de predmoral en duimen dat het de prac-tic zou zijn.

We kunnen niet afwachten tot de 14e, want hij heeft sinds vandaag een nieuwe plek rechts-voor op de schouder.
Geen blazen, niet kapot maar ik ben bang dat de predmoral dit tegenhoudt. Het zijn nu vooral hele erge schilfers, als je de haren uit elkaar legt vallen ze uit. Jeuk heeft hij niet, of ik zie hem in ieder geval niet krabben.
Ik vind het niet verstandig om te wachten, en ga maandag naar de dierenarts. Naar welke weet ik nog steeds niet, dus maar weer terug naar mijn eigenste ben ik bang. Dat zal niet ideaal zijn, maar als hij voorstelt dat ik een eliminatiedieet moet starten met hypoallergeen voer dan zal ik zeggen dat ik dat wil gaan doen op vers. Wie weet wat hij zal zeggen.

Ik had Tannetje Koning gemaild, maar dan moet ik echt naar Otterlo en dat gaat gewoon niet lukken. Anders wist is het wel.
Zelf maar starten met elimineren weet ik ook niet of dat verstandig is.

Of vinden jullie dat ik toch gewoon de maand september nog moet voeren waar ik mee gestart was? Mijn ouders vinden dat namelijk, maar zelf vraag ik me af of het wel verstandig is. Stel dat het toch echt een voedselallergie is (ik vermoed op de kip, die zat tenslotte ook in zijn brokken) en ik blijf dat in hoge mate doorvoeren dan lijkt me dat meer kwaad doen dan goed.

En als laatste heb ik ook nog gisteren voor een maand vlees gehaald. Kan er ook nog wel bij zullen we maar zeggen  :-\
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2095086
Wat naar zeg dat er weer een plek bij is gekomen.

Ik vind het lastig om te zeggen wat je het beste zou kunnen doen. Misschien kan iemand anders je vertellen of het slim is nu een eliminatie dieet te doen. Je moet wel echt zeker zijn dat er niks anders meer zou kunnen inwerken op de allergie anders krijg je nog niet helder waarop de reactie nu precies is.

Heb je geen vervoer naar Otterlo of iemand die je zou willen brengen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2095089
Geen vervoer inderdaad nee, helaas.

Kan je bij een reguliere dierenarts een allergie test laten doen?
Het heeft naar mijn idee heel erg weinig zin om nu weer die kamer binnen te stappen en dan weer buiten te komen met een doos tabletten en een fles zalf. 
#2095121
Kun je anders niet met de trein naar Otterlo?
Dit is nu niet iets wat alle weken zal moeten gebeuren, ik neem aan dat als zij haar eenmaal gezien heeft het verder grotendeels per mail kan?
Zelf zou ik hier toch echt voor kiezen ipv weer naar de reguliere da te gaan.

Voor wat betreft de voeding nu zou ik het echt niet weten, ik weet wel dat je kip die verwerkt zit in brok niet kunt vergelijken met rauwe kip ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2095133
DewiSam schreef:
Voor wat betreft de voeding nu zou ik het echt niet weten, ik weet wel dat je kip die verwerkt zit in brok niet kunt vergelijken met rauwe kip ;)
Oke, dat is nieuw voor mij!

Ik zie dat je bij natuurlijk in balans een allergietest kan laten doen. Je moet dan wat haren opsturen en krijgt binnen 10 dagen een uitslag. Kent iemand dit?!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2095845
Hope schreef:
Ik zie dat je bij natuurlijk in balans een allergietest kan laten doen. Je moet dan wat haren opsturen en krijgt binnen 10 dagen een uitslag. Kent iemand dit?!
Niemand bekend met de website en diensten van natuurlijk in balans?
Het is de website van dierenpraktijk Maasduyn, Josefien Hagenaars.
Door nienk
#2095875
er is hier wel iemand die het een keer daar gedaan heeft. Begreep van Lizzy dat er uit deze test heel vaak hetzelfde komt. ook kunnen het nogal vage uitslagen zijn. bijvoorbeeld allergisch voor 'kip, eend en gevogelte' (alsof kip en eend geen gevogelte zijn)

persoonlijk geloof ik niet zo in deze test, ik sta open voor alternatieve geneeswijze en ik heb bij Reus geweldig resultaat er mee gezien, maar ik vind dit gewoon te vaag en te ongeloofwaardig om er op te vertrouwen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2096181
We hebben voor morgen een dubbele afspraak gemaakt bij de DA. Dan hebben we tijd genoeg om alles eens goed door te spreken.
Hope weegt nu 25,8 kg en dat is nog echt te weinig. Hij komt wel aan, maar toch niet zoals we hadden gehoopt. Dat gaan we ook maar melden dus.
Hij heeft nog 2 x een kwart tablet predmoral wat we om de dag geven.

Ben erg benieuwd wat ze adviseren en wat ze willen doen. Het is weer een zielig hoopje hond vandaag.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2096288
Echt heel erg rot!

Ik hoop dat die DA wat kan betekenen. Mocht je toch nog naar Tannetje willen gaan en alleen door vervoer niet kunnen; ik moet binnekort best vaak van het westen naar Noord Brabant en ik zou Hope dan mee kunnen nemen en terug kunnen brengen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door