Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#248393
Wandor is ook hartstikke hitsig, maar hij eet met smaak hoor, hij lijkt alleen maar meer honger te krijgen ;D

Maar ik weet hoe je je voelt, lastig he, zo'n hitsige kerel in huis! ;)
Door arnold
#249152
Mijn reu presteerd het ook om niet te eten als mijn teefje loops is.
Hij begint dan met al minder te eten, dan eet hij een dag of 3 á 4 helemaal niet en dan begint hij langzaam maar zeker weer wat en al meer te eten.
Volgens mij is er nog nooit een hond verhongerd omdat hij ergens jeuk had. ;D
Ze gaan vanzelf weer eten als ze honger krijgen.
Door Laura2004
#249582
Nitus schreef: Maar dit vertelde je niet in je eerste bericht ;).
In jouw eerste bericht heb je het over een hond die weinig eetlust heeft, maar gelukkig 's avonds wel eet. En in dat geval vind ik chemische castratie een beetje drastische maatregel ;).
Ik was deze topic eigenlijk vergeten, maar inderdaad ik had dat erbij moeten vertellen. Ik kan af en toe onduidelijk zijn :-[
Toen ik het berichtje schreef at hij af en toe 's avonds niet, maar toen ik hem chemisch liet castreren toen was hij heel veel afgevallen.
Door Laura2004
#249583
arnold schreef: Mijn reu presteerd het ook om niet te eten als mijn teefje loops is.
Hij begint dan met al minder te eten, dan eet hij een dag of 3 á 4 helemaal niet en dan begint hij langzaam maar zeker weer wat en al meer te eten.
Volgens mij is er nog nooit een hond verhongerd omdat hij ergens jeuk had. ;D
Ze gaan vanzelf weer eten als ze honger krijgen.
Als hij nu niet wil eten dan eet hij niet heb ik besloten.
Het vervelende is dat ik steeds eten weg moet goeien, omdat ik het goor vind om ze eten te geven wat al te lang buiten de vriezer staat, maar ja en nu eet hij de laatste tijd, soms een dag niet en soms twee dagen niet, maar uiteindelijk gaat hij wel weer eten. Wat ik trouwens ook heel raar vind is dat hij wel brokjes eet. ??? ??? Ik geef hem soms frolic bij het uitlaten, zodat hij komt als ik hem loslaat en die wil hij maar al te graag. Dat vind ik echt raar het lijkt wel of hij dat lekkerder vind dan zijn rauwe vlees of vis! :-\
Door Ineke
#249683
Ik wens je veel succes, want het is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Hier eten ze op het moment ook heel slecht.
Ik laat het vlees gewoon in de bak zitten en gooi er 's middags brokken op. De ene keer eten ze dan wel de brokken, de andere keer eten ze het vlees van een dag geleden onder de brokken vandaan ::)

Ik laat het eten gerust van de ene ochtend tot de volgende avond staan. Honden begraven soms ook hun botten om ze een paar dagen later toch weer op te eten. Hun maag is veel sterker dan dat van ons.

Als het echt bedorven gaat ruiken gooi ik het weg.

Het is heel frustrerend. Je geeft ze het lekkerste van het lekkerste en ze trekken er gewoon hun neus voor op met een gezicht van: Dat kun je gerust zelf op vreten, want wij hoeven het niet >:(

Ik heb de kilo's in porties van 250 gram gemaakt.
Als ze dat op hebben haal ik pas weer wat uit de vriezer

Ondankbare honden.... :'( Nu weet ik waar dat spreekwoord vandaan komt !
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 28 jan 2005, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#249692
Ik ga ze denk ik maar eens een kwart geven van wat ze normaal eten.
Net zolang tot ze staan te springen als ik hun voerbak pak.
Stelletje.......... Oeh !!
Door arnold
#250034
Ik bied hem wel iedere avond wat aan, een paar ons of zo.
Normaal eet hij 1,3 kilo, je merk dan meteen of hij weer honger krijgt.
Als hij niet eet of een paar happen dan haal ik het weer weg en gaat het als extra naar mijn andere hond.
Die heeft dan altijd een hele goeie week.
Als hij die paar ons weer op eet krijgt hij de volgende dag een kilo als dat op gaat gaan we weer normaal voeren tot de volgende loopsheid van mijn teefje.
Hij houd er echt niks van over alleen een gezonde eetlust achteraf. ;D ;D
Wel zorgen dat hij niet zonder water komt te zitten.
Een brokje ziet hij misschien wel als een snoepje het zijn net kinderen, al zijn ze nog zo van de rel een snoepje gaat er altijd wel in .
Door Laura2004
#250066
Ik kan het niet laten staan, want anders eet het teefje van mijn moeder het op en zij wordt nogal gauw dik, want het heeft een hele tijd geduurd voordat wij doorhadden dat Kai zijn eten niet op at, want de hond van mijn moeder Sarah die wachtte totdat Kai weg was dan at ze snel zijn eten op en daarna at ze haar eten op ( ze weegt 20 kilo en at het voer op van een hond van over de 30 kilo), maar ja het is een kruising labrador ;D die eten totdat ze erbij neervallen, maar goed na een tijdje merkte we dat Kai steeds dunner werd en Sarah steeds dikker werd. ;)
En ik dacht gewoon dat Kai heel snel at ???
Dus ik bied het hem wel aan zijn eten en als hij het niet wil haal ik het weg en als hij het 's avonds nog niet wil dan krijgt hij het de volgende ochtend.
Maar het is echt vervelend, je doet zo je best geeft veel geld uit en dan kiest hij voor een brokje >:( en niet voor een lekker stukje pens. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door