Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2063899
Inmiddels is het alweer ruim 2 uur geleden dat Borke de pijnstiller heeft gekregen, echt veel vitaler is hij er niet op.

Net eten gegeven, je ziet dat hij interesse heeft, maar als ik het neerzet wil hij het eerste kleine dunne lapje bio runderpens nog wel eten, de tweede dikkere niet.
Ik knip de pens in stukken en voer uit de hand, dat vindt hij wel leuk.
Het laatste beetje zet ik op de grond, hij wil niet meer.

Het weekend van 9/10 juli logeerden onze honden bij Connie.
Die had per ongeluk de verkeerde bak pens neer willen zetten voor Borke en wilde hem weer oppakken, voordat de bak de grond raakte had Borke de pens al op...
#2063900
Heeft Borke toevallig veel teken gehad?
Lyme of ehrlichia kan nl ook vergrote lymfeklieren geven en hoge koorts.
Bij lymfeklierkanker is het verloop sneller en zijn de lymfeklieren vaak wel zo groot als mandarijen. Aanprikken gaat vaak lastig omdat er steeds bloed in de spuit zit. Ik weet niet of dat het geval was?
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op wo 20 jul 2011, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2063911
[quote="*Dorothea*"]
Heeft Borke toevallig veel teken gehad?
Lyme of ehrlichia kan nl ook vergrote lymfeklieren geven en hoge koorts.
Bij lymfeklierkanker is het verloop sneller en zijn de lymfeklieren vaak wel zo groot als mandarijen. Aanprikken gaat vaak lastig omdat er steeds bloed in de spuit zit. Ik weet niet of dat het geval was?
[/quote]
Borke draagt sinds medio mei een scalibor tekenband (Sofi ook) en we hebben nog nooit zo weinig (feitelijk geen) teken gezien als nu. Zeker weten dat ze geen teken hebben weet je natuurlijk niet.

De lymfeklieren zijn inderdaad erg groot, of ze zo groot zijn als mandarijnen dat weet ik niet.
Bij het nemen van de punctie dacht zij dat er bloed in was gekomen, maar dat was toch niet zo.
Het bloedprikken ging gemakkelijk.

Ik weet eigenlijk niet of je 39.4 hoge koorts noemt bij een hond?
#2063943
Het zwaard van Damocles is gevallen.
Ik typ dit met tranen in mijn ogen en Borke aan mijn voeten.
Mijn lieve Borke, dis altijd zo graag aan mijn voeten ligt, hij is heel erg ziek.

De DA belde net.
De witte bloedcellen zijn 2 a 3 keer zo hoog als normaal.
De lever enzymen zijn dusdanig gigantisch verhoogd dat de computer geen waarde meer aan kan geven en het onmeetbaar is. Dit verklaart de verdikking die zij rechts in de buik voelde.
Zijn lymfeklieren waren enorm opgezet.
Verder zie ik niet echt effect van de pijnstiller.

Het is dus zo hopeloos als de DA al had verwacht en hoe langer we wachten hoe langer hij moet lijden.
We hebben in principe een afspraak voor morgenavond, dat zij bij ons langskomt om hem vredig thuis in te laten slapen.
Morgenochtend hebben we daar nog even contact met haar over, als er een wonder gebeurt en Borke nog enorm opleeft dan kunnen we nog anders beslissen, maar eigenlijk verwachten we dat geen van allen.
De biopten bewaart zij, maar stuurt ze nu niet op.
Als de situatie zo blijft als nu, dan is het zinloos om die uitslagen af te wachten.

Wij kunnen het nog steeds niet geloven, maar zo snel kunnen dingen gaan.
Bedankt voor al jullie medeleven.

Waar jullie ons mee kunnen helpen nu, is met informatie hoe de zaken handig aan te pakken.
Wij willen graag op een goede manier Sofi afscheid laten nemen, te meer daar zij met haar leishmaniose zo min mogelijk stress moet hebben.
Hoe doen wij dat?
Laten wij haar er bij als Borke inslaapt op het moment zelf, of even later er bij halen als het gebeurt is?

Hoe doen we dat met crematie en Sofi?
We willen Borke dan graag laten afhalen en individueel laten cremeren, zodat we zijn as in de tuin kunnen strooien.
Hoe regelen we het vertrek van Borke door de mensen van het crematorium (hoe gaat zoiets) met Sofi?

Sofi had enorme verlatingsangst, dus we moeten zoveel mogelijk stress voor haar voorkomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door