Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2069519
Dat de randen schoon zijn is in ieder geval goed nieuws. Dat het type twee is, is natuurlijk minder :-\. Misschien is het niet onverstandig om een goed holistisch DA te vragen je te begeleiden met supplementen (ik denk dan aan omega 3 vetzuren, extra vitamines zoals A, E en C en dingen als Pau d'Arco enzo).
Gebruikersavatar
Door rupa
#2069526
veel sterkte .

toen ik jou verhaal las zag ik iets herkenbaars, mijn hond jacky heeft een bultje in haar nek en ook bij haar voorpoot en 1 op haar achter bil alle 3 aan de zelfde kant van haar lichaam.
dat bultje in haar nek heeft ze al heeeeel lang maar toen was het een wit van kleur klein bultje en ook precies de plek waar haar chip is ingegaan. de 2bult op haar schouder/voorpoot is ook een bultje ontstaan en begon vrij snel te groeien maar het frappante is die chip van haar is gaan wandelen en zit op de plek van de grotere bult. nou wil ik daar nog eens met mijn dierenarts over hebben ( het is hem bekend dat daar van die bultje;s zitten zijn rood/bruin van kleur ) ik wil dit niet laten onderzoeken omdat ik erg bang ben om het probleem erger te maken en ze is al 14,5 niet dat ik van haar af wil zo is het niet maar ik durf het gewoon voor haar niet meer aan.
zal dit probleem toch aan het chippen liggen ik heb er wel wat over gelezen op internet dat de kans is dat ze tumors kunnen krijgen van chippen. het is wel heel toevallig dat het op die plekken zit waar de chip zit en gezeten heeft allen op de achterbil kan ik dan niet zo goed verklaren ( uitzaaiing )

groetjes paulien.



groetjes paulien,
Door Lida. S
#2069957
Ze likt er niet aan. Tenminste, het grootste gat zit bij haar nek. Daar kan ze niet bij. Aan haar poot kan ze wel likken, maar, hoewel het daar ook niet echt dicht is zijn het maar kleine gaatjes en likt ze er minimaal aan. Het gat in haar nek is groter dan een rijksdaalder ( als je nog weet hoe groot die waren). Ze heeft er eigenlijk geen last van. Ze is actief (zelfs een beetje hyper omdat ze nu te weinig beweging krijgt),  en eet goed. Helaas is ze nu wel agressief naar één van m'n andere honden, waardoor ik haar niet los kan laten in de roedel.
En ik weet type 2 hoeft niet het einde te zijn, maar type 1 was wel veel, veel  prettiger geweest. Het is zo onzeker. Maar type 3 is erger, dus we houden hoop.
Voorlopig laat ik de wond behandelen door de da. Door allerlei andere prive spanningen ( mijn zwager is gisteren overleden) is het verstandiger om het een en ander uit handen geven.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2069979
Hè bah, wat een ellende allemaal. Hopen dat alles verder goed gaat met haar. Sterkte
Door Lida. S
#2070105
Wodka is 6. Ik wil niet gaan sleutelen met de hond. Ze heeft al geen prettig leven achter de rug maar begon nu eindelijk wat meer HOND te worden en minder angstig, maar de operatie en de bezoeken aan de da doen haar geen goed. Medicijnen prima, maar geen chemo of bestraling.  Ik weet ook niet wat ik met een eventueel volgende bult doe. Dit wil ik de hond niet nog een keer aandoen. Maar eerst moeten deze wonden goed dicht. Ik zal de wonden eens opmeten, maar ik schat dat ze zo'n 15cm lang zijn.Dat is natuurlijk niet niets. En ik kan de hond niet rustig houden. Ze is enorm actief. Ik geef haar nu maar (veel)  teveel eten (net zoveel als ze opkan) waardoor ze toch wat rustiger word. Er mankeert gelukkig niets aan haar eetlust en werkelijk aan niets is te merken dat ze ook maar ergens last van heeft. Als ze de andere honden ziet dan wil ze rennen, spelen (en vechten met m'n ouwetje die helaas nu weer roedelleider is). Met de andere honden is het gelukkig geen enkel probleem
Door Lida. S
#2070615
Het (de wonden) ziet er vandaag weer wat beter uit. Er komt nog wel wat rommel uit de wonden, (geen bloed meer) en ik heb het idee dat de gaten wat kleiner zijn geworden.  Maar het blijft wel een akelig gezicht. Vanmorgen heb ik haar zeker een uur met de grasmaaier (zitmaaier) mee laten rennen. Daar was ze wel heel blij mee. Vorige week had ik haar een hele schapenkop gegeven, de grootste die ik had. Binnen 20 minuten was hij verdwenen. Het ontbreekt haar echt niet aan eetlust of energie. We houden gewoon vol. Zolang zij nog plezier heeft, moet ik me niet te druk maken. Gaat alles goed met jouw hond Senta?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door