Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#2040220
hallo

Odie had vanavond weer een soort van toeval. hij ademt gewoon door wel iets sneller hij heeft in de gaten dat er iets niet goed gaat volgens mij hij kijkt wat dof uit zijn ogen lijkt geen controle meer te hebben op zijn lichaam heeft een soort van spierspasme zn spieren trekken steeds samen hij kan niet meer op zn pootjes blijven staan. het duurt ongeveer een minuut. hij laat niks lopen dus volgens mij is het ook niet iets van epileptie ofzo. daarna als hij weer kan staan staat hij nog even een tijdje te trillen op zn benen om vervolgens in slaap te vallen maar blijft wel alert.

wat zou dit kunnen zijn. hij heeft he een paar keer eerder gehad wel steeds in combinatie met stress.

eerste keer. hij was heel de dag bij de oppas geweest die kwamen hem thuisbrengen even snel gekroeld wij gingen weer weg naar verjaardag toen we thuis kwamen zwaaide ik eerst even voor het raam en ging toen de deur open doen (ik verdween dus weer uit zijn zicht)

tweede keer tijdens het begroeten toen ik thuis kwam was bob eerder bij mij en hij kon er niet bij komen

en nu kon hij niet naar buiten om naar de vogeltjes te blaffen want bob en iggy stonden in de weg

we zitten te denken om hem toch iets van een scan te laten ondergaan maar ja dit is ook stress en levert het wel iets op.

pfff btje onsamenhangend verhaal maar ik schrik er steeds zo van heb al met meerdere mensen hierover gehad maar die weten het ook niet, da ook niet er zit steeds een flinke tijd tussen. het is ook niet regelmatig is nu in ongeveer 2 jaar tijd nu dus voor de 3 keer gebeurd laatste keer was vorig jaar

kben gewoon zo bang dat hij er binnenkort inblijft  :'(

groetjes Carola
Door smulpaap
#2040395
Als je toch onderzoek wilt dan zou ik als het mogelijk is qua afstand naar deze kliniek gaan en een afspraak maken bij Walter Strikkers of Marco Cleton . Deze beide heren zien veel kortsnuiten . Ik denk dat men er daar snel achter is wat het eventuele probleem kan zijn .

http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040401
Vervelend...zacht gezegd :'(

Dat de hond niets laat lopen wil niet zeggen dat het geen epileptiforme aanval is. Dan is die gewoon niet zwaar genoeg, of de blaas is leeg genoeg om te gaan wateren.

Het vervelende is dat je epilepsie niet kunt aantonen, ook niet d.m.v een scan. Je kunt alleen door uitsluiting van andere oorzaken uitkomen op de diagnose epilepsie.

Erin blijven zal niet zo snel gebeuren, gezien het verloop van de aanval die, zoals je het omschrijft, redelijk mild verloopt.

Sterkte met Odie :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door