Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2033879
Henny V. schreef: Rare vraag misschien maar wat kan die doen ?

Die kijkt naar de hond als geheel, en gaat uit van zoeken naar de oorzaak van het probleem in plaats van bestrijden van de symptomen. dat is een hele ander invalshoek, en levert hele andere 'diagnoses', met hele andere 'medicatie'.

holistische DA's gebruiken naast de reguliere, westerse geneeswijzen, ook de chinese geneeskunst, homeopatie, accupunctuur, fytotherapie (kruiden), bloesem remedies, etc.

vaak blijkt dat een lichaam veel meer is dan alleen  maar de organen, bespiering en botten zoals een 'gewone' DA de hond ziet. een holist kijkt  verder dan dat en kan zo op een andere manier achter dingen komen waar een gewone DA geen idee van heeft.

kwestie van je open stellen, en je hond zal  je laten zien dat ook andere dingen hem kunnen helpen van zijn klachten af te komen!

ik stond de eerste keer ook met mijn oren te flapperen, maar nu ben ik zo blij dat ik daar met Reus heen ben gegaan!
Door Henny V.
#2033883
Het klinkt goed.
Maar nu wordt ik bang dat Tommy weer allerlei onderzoeken gaat krijgen ?
Sinds kort heeft hij een hekel aan da's door de onderzoeken die hij al heeft gehad.
Eigenlijk wil ik dat dus ook liever vermijden, want ben bang dat dat nog erger gaat worden.
Door nienk
#2033913
een holistisch DA zijn oordeel zal voor een groot deel gebaseerd zijn op wat jij hem/haar kan vertellen over de hond, zijn klachten, de geschiedenis daarvan, etc. daarnaast zal hij de hond misschien betasten ja, en de vacht willen bekijken. echter, alle ingrijpende onderzoeken als bloed afname en afkrabsels zijn al gedaan, toch? dan vraag je bij je huidige DA de uitslagen daarvan op, en hoeft de holistisch DA al die onderzoeken dus niet meer te doen.

een holistisch DA werkt met het welzijn/voelen van de hond als uitgangspunt, en zal dus geen overhaaste dingen doen. de eerste keer dat ik met Reus bij dr. veenstra kwam hebben we er 3 kwartier gezeten. hij wou eerst àlles weten, en zo kreeg Reus ook de tijd om te wennen aan de ruimte en de dokter. een gewone DA zet vrijwel altijd heel snel de hond op tafel en gaat dan gelijk even gauw de slijmvliezen, oren, ogen, lymfeklieren etc na kijken. nogal indrukwekkend voor een hond. natuurlijk zijn deze onderzoekjes belangrijk in veel gevallen, maar het kan ook rustig. als de hond op de grond staat, op schoot bij jou etc.

Reus moest laatst zijn Weil enting, en had daar ECHT geen zin in. 6 kilo kan heel moeilijk vast houden zijn, ook met zijn 3en. maar met rust, wat lekkers en even later weer proberen lukte het toch, zonder dat het uiteindelijk heel erg naar was. natuurlijk was het een nare ervaring voor hem, maar door de rustige sfeer en zijn gewenning aan de ruimte herstelde hij heel snel. bij de gewone DA heeft hij onderzoekjes (afkrabsels e.d.) ondergaan die minder naar voor hem waren, maar waar hij veel langer gestresst van bleef.

ook het gedrag van de hond zal meespelen in het oordeel van de holistische DA, dus je hond zal gelegenheid krijgen zich te laten zien, zonder dat hij onder druk wordt gezet.

mochten je hond zijn klachten dus erger worden van de stress van DA bezoek, dan is dat alleen maar een uiting van het onderliggende probleem. dit is dan alleen maar waardevolle informatie!

waar woon je?
Gebruikersavatar
Door essie74
#2034660
Henny V. schreef: ;D Nu weet ik het.
Wanneer sta je er weer ???
;D misschien wel heul errug snel henny!! heb je de link kunnen bekijken? had toevallig zelf naar Visee gebeld, maar hebben patienten stop... :-[  dus vandaar dat ik door ben verwezen naar de mensen in die link.....
Vervelend van je hondje meid... :-\
Door Henny V.
#2034679
de voors: ben ikke
de tegens: mijn man.

Het laatste half jaar lopen we niets anders dan bij een dierenarts met Tommy.
Eerst zijn syringo en zijn headnodding wat ging opspelen.
Van alles getest, gescant, door de mallemolen in de Uithof gehaald en dat is nu aardig onder controle.
Toen zijn nieren, alles getest, niets gevonden en ook vanzelf weer overgegaan.
Nu zijn kaalheid, weer bijna van alles getest en niets gevonden.
De syringo gaat nu op en af, headnodding wordt langzaam aan erger.
We hebben eigenlijk het idee dat het een  :-[ aflopende zaak is met Tmmy.
Tommy heeft nu een broertje dood aan dierenartsen, voorheen ging hij kwispelstaarten naar binnen en zat na afloop de dierenarts af te lebberen en nu moeten we hem echt naar binnen dragen en met 2 man vast houden.
We vragen ons dus eigenlijk af of nu weer wat anders moeten gaan doen terwijl we weten dat de syringo en headnodding alleen maar erger gaat worden en nooit meer minder.

Het staat er nu een beetje raar geloof ik, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Door Alba
#2034720
Henny, wat ontzettend naar :(. Ik snap dat je bang bent om hem nog meer ellende aan te doen als het toch al een beetje einde verhaal is. Hier dan ook geen advies, maar wel een hele dikke virtuele knuffel voor jou en Tommy :-*.
Door Bosliefje
#2034735
Mijn ervaring met prednison is ook niet best. Het was een korte kuur, 3 dagen de volle dosis en daarna in 3 weken afbouwen.
Het gevolg was een ongelukkige hond die maanden lang onder de natte rooie stinkende jeukende plekken heeft gezeten, vooral op de rug en lendenen. Die plekken bleven lang kaal.
Deze 'genezing' was veel erger dan de kwaal! Met homeopathie is ze er toen langzaam weer bovenop gekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door