Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#2014418
Misschien stom he...maar weet je wat ik mij al vaak heb afgevraagd?  Bij honden die allergisch zijn voor omgeving én voor voeding.  Is het niet beter om dan een eliminatiedieet te doen in een rustige periode zoals de winter als er geen pollen roet in het eten kunnen gooien.  Ik blijf toch altij dergens met de vraag zitten: hoe weet je of het komt door de voeding die reactie en niet van iets in de omgeving - lucht.  Of dat ze omwille van de omgeving-pollen in de lucht al helemaal niet zo sterk in hun "schoenen" staan en daarom verandering in eten ook al moeilijker verdragen...

Amaai...als de andere vleessoorten al niet gaan...dan houdt het toch idd ergens op.  Kan een hond alleen op eend staan mits dan toevoegingen van mineralen, vitamines,...? In zo een situatie dan als deze kan je niet anders toch?
Door Lizzy
#2014428
nova schreef: ik heb vertargil.

de groen os is idd wondpasta, en dat heb ik dus niet
Ik heb geen idee. De groene os pasta hoeft niet verwijderd te worden en van die van Vertargil daarvan las ik vorige week dat het verwijderd moet worden maar ik kan dat ook niet meer terug vinden. Als je 1 keer per dag een badje doet, dan spoel je de groene leem er wel af en daarna zou ik er dan weer nieuwe op smeren.
Door nienk
#2014430
Veerle-scrappyToo schreef: Misschien stom he...maar weet je wat ik mij al vaak heb afgevraagd?  Bij honden die allergisch zijn voor omgeving én voor voeding.  Is het niet beter om dan een eliminatiedieet te doen in een rustige periode zoals de winter als er geen pollen roet in het eten kunnen gooien.  Ik blijf toch altij dergens met de vraag zitten: hoe weet je of het komt door de voeding die reactie en niet van iets in de omgeving - lucht.  Of dat ze omwille van de omgeving-pollen in de lucht al helemaal niet zo sterk in hun "schoenen" staan en daarom verandering in eten ook al moeilijker verdragen...

Amaai...als de andere vleessoorten al niet gaan...dan houdt het toch idd ergens op.  Kan een hond alleen op eend staan mits dan toevoegingen van mineralen, vitamines,...? In zo een situatie dan als deze kan je niet anders toch?
je hebt gelijk hoor, maar het is praktisch niet helemaal haalbaar denk ik. Ik ben met Reus in december begonnen, en ik doe het nu hij ook last van de pollen heeft gewoon nog rustiger aan.  en ik wou hem niet een half jaar op maar 3 diersoorten laten staan.

of een hond het red op alleen eend, het is natuurlijk  verre van ideaal. maar ik denk wel dat het kan. beetje rare vergelijking misschien, maar er zijn immers ook honden die oud worden op hun hele leven dezelfde brokjes eten. die missen ook een hoop en krijgen daarnaast ook nog eens een boel binnen wat ze niet nodig  hebben.
Door Esther11
#2014481
Ik heb geen advies voor je maar ik wil je heel veel beterschap met Nos wensen en dat je het niet meer zo ziet zitten daar kan ik helemaal in komen.
Deze is voor jou  :bigarmhug: :-*
Door sella
#2014546
Ik laat de vertagil ook zitten op een wond. Ik ging er vanuit dat het er vanzelf afviel en dat is ook gebeurt. Ik heb het op mezelf uitgeprobeerd op een nare onstoken plek op mijn bil.
Dat laten zitten en iedere keer nieuw opgedaan, vuil droogde in de leem en dat viel bij het verschonen eraf.
Dat is netjes genezen.
Nu doe ik dat bij de dieren ook. Ik doe wel een drupje zilverwater op de wond voor ik de leem aanbreng
Sterkte voor je liefje
Door claudiaB
#2014624
vanaalst schreef: roxy het hondje van claudiaB mist ook een teentje, geamputeerd omdat het steeds onstoken was.....
Bij Roxy zat de ontsteking meer in het gewrichtje van de teen dus iets hoger en inwendig.
Bij Roxy is het vermoeden dat er een auto imuunziekte achter zit.
Daarom heeft ze een aantal jaren prednison gehad.
Sinds 1 jaar krijgt ze zilverwater ipv prednison en als er toch een ontsteking ontstaat behandel ik die met groene leem. tot nu toe gaat het goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door