Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2006032
DarkWolf schreef: Er kwas iig bloed in het buisje...dus zulle ze wel in de ader hebben gezeten he en niet onder de huid (of zie ik het verkeerd)?
En je zag ook niks aan die poot he, je zag enkel een klein wondeke waar nog wat bloed uit kwam. Daar hebben ze doekje tegen gehouden & verbandje rond gedaan (
Lijkt haast alsof de naald er net onder de huid is ingegaan er toen ergens in de ader terecht is gekomen...beetje klungelwerk.. :-\
de naalden zijn altijd nieuw en verpakt voordat ze gebruikt worden, dus ik neem aan dat het wel steriel is geweest.
maar 't blijft 'n raadsel waar het probleem vandaan komt.
Door DarkWolf
#2006081
De dierenarts zei dat hij het nog nooit gezien had (hij heeft het bloed niet genomen, zijn vrouw..ze hebben samen een praktijk). Hij heeft er een foto van genomen en vroeg of er niks was ingespoten. Niet dus, enkel bloed genomen. Hij vond het vreemd, hij zei dat het soms wel te zien is nadat ze iets hebben ingespoten en dat de honden er aan bijten.
Door Lizzy
#2006240
Ik heb in mijn boek "skin diseases of the dog and cat" gekeken van Richard Harvey en Patricj McKeever (dat zijn prof. veterinare dermatologen) en dan doet mij dit toch het meest overkomen als een endocrine dermatoses/ear edge dermatitis. Dit is wel een boeiende site: http://veterinarynews.dvm360.com/dvm/De ... ail/658798. Ik weet alleen niet hoe je Engels is?

Dit zou dus op een allergie kunnen wijzen maar toch ook aan een probleem met bijv. de schildklier (of andere endocriene klier). Ear edge dermatitis kan vele oorzaken hebben. Van bacterieen tot parasieten (vaak inderdaad schimmel of mijt) tot immuungerelateerde problemen zoals pemphigus en zelfs huidkanker.

Ik liet eerst maar eens een goede diagnose liet stellen en de oorzaak achterhalen. Ik zou naar een dermatoloog gaan. Mw. Drs. M.W. Vroom in Oisterwijk is serieus een hele goede.
Door DarkWolf
#2006412
Mijn Engels valt wel mee, maar ik moet mij echt kunnen concentreren dan en dat zal niet voor vandaag zijn ::)

Ik woon idd in België (midden België dan nog), dus NL is nogal ver...
En hier ken ik geen goeie dermatoloog..ik ken er maar eentje & ik weet niet of ze wel écht een dermatoloog is. Daar ben ik bijgeweest toen Phelan maar bleef krabben aan zijn oren & die Surolan niet werkte. Dan ben ik in de kliniek eens gaan vragen wat zij dacht, en zij dacht voedselallergie. Ze heeft dat grijs op zijn oren niet eens bekeken ???
Door DarkWolf
#2006477
Weer ne update...Het lijkt alsof alles plots aan het verbeteren is ???
Ik was dat zwart nog is aan het bekijken op zn oren, omdat er toch wel nog haar op blijft groeien heb ik er nog wat aan zitten trekken & dan komt het haar gewoon mee. Maar nu kreeg ik meer mee dan enkel het haar alleen...ook dat zwart kwam mee. En dat zwart had zo'n rare structuur, nu is het weer effen ???
Het ziet er beter uit, ook niet meer zo donkerzwart...eerder donkergrijs nu!
Op zich dus allemaal wel héél goed, al wil ik écht weten WAT het is want stel dat dat over een jaar terug komt en ik niet weet WAARDOOR het komt..ga ik dan weer maanden moeten wachten, tot het er van zichzelf afvalt.
Door DarkWolf
#2006610
Maarja, dan blijft de vraag wat is het en komt het volgend jaar rond maart dan terug!?
De grijze zones op zijn oren verdwijnen niet...dus beide zullen niet in verbinding staan met elkaar.
Door nienk
#2006617
ik zou het gewoon uit laten zoeken en net zo lang door gaan totdat je weet wat het is. misschien is het gewoon een rariteit (als die al bestaan), maar kans ook dat het een symptoom is van een onderliggend probleem. en dat onderliggende probleem kan van alles zijn. op zoek naar een goede arts dus!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door