Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999525
ze krijgen hier 1/2x in de week een vismaaltijd, heeft het dan zin om borageolie erbij te geven?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999534
nou, klinkt misschien heel raar, maar vince die is natuurlijk zwart maar bij lange zomers krijgt ie een rode gloed, dus ik dacht aan de uv stralen....
voor zimba omdat het weerstandverhogend is....en tegen spanningen is..
Door Bien
#1999576
ijslands zeewier van dursy dog krijgt onze Che ook deels zwarte vacht die in de zomer rode gloed heeft.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999664
Lizzy schreef: Maar waarom specifiek bij een vis maaltijd?
neuh dat bedoel ik niet, gewoon voor vast iedere dag zo'n caps...
maar omdat ze 2x in de week vis krijgen vroeg ik me af of die caps dan wel wat zouden doen..
Door Lizzy
#1999747
Oh zo. Nou, misschien is het handig om te weten dat vis en borage olie niet zo heel veel met elkaar te maken hebben. Vis bevat actieve omega 3 vetzuren. En borage-olie bevat GLA oftewel Gammalinoleenzuur en dat is een actief omega 6 vetzuur.

Ik denk dat er betere spullen zijn tegen verkleuren van de vacht, spanning en opbouwen weerstand.
Door Lizzy
#1999758
vanaalst schreef: oke, niet doen dus..
Nou, niet doen, niet doen. Ik zie het nut niet zo. Ik vind Borageolie bij spanningen of geestelijk welzijn beter passen bij teven dan bij reuen, omdat het een positieve invloed heeft op de hormonen. Nu weet ik niet wat voor spanningen Zimba precies aan lijdt maar er zijn in mijn ogen producten die daar beter bij passen. En bij vachtverkleuringen zou ik eerder denken aan zeewier en vlierbes en vijgen. Garantie tot op de hoek natuurlijk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999764
Lizzy schreef: En bij vachtverkleuringen zou ik eerder denken aan zeewier en vlierbes en vijgen. Garantie tot op de hoek natuurlijk :biggrin2:
;D ;D
die zwarte krijgt al zeewier, moet maar gewoon accepteren dat ie zomers wat rooiig is, het mistaat hem niet ;D
zimba is een wat nerveus hondje, je merkt het niet zo maar met andere dingen heeft ie nogal eens diarree....
Gebruikersavatar
Door nova
#2001088
Om de pigment vorming te ondersteunen zou je bosbessensap kunnen .
Noxy heeft het een poos gekregen omdat haar neusspigel  pigmantloze vlekken had.
Het heeft haar goed geholpen,.:

Kijk en vergelijk: vooraf: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SGIND88D.jpg

Na de bosbessensaptherapie :http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NKFEAO6E.jpg

Ik gebruikte  roosvicee stop, dat is vooral bosbessensap.
Een ander natuurlijke producten  om pigmentvorming te ondersteunen:

rode bieten of sanofor veendrenkstof. http://www.sanavesta.nl/index.php?product=53
Door eef
#2001814
Ik weet van een fox terrier die een heel vette vacht had, dat deze borage olie krijgt, op advies van de trimsalon. Dagelijks een paar druppels. En....na een aantal maanden was de vette vacht mooi droog! Dus daarvoor werkt het geweldig goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door