Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Happy Tail
#1994217
en als je dan voor Haaks barf Lam gaat als eliminatie ; dan kan je ook K9 lam meenemen en dan heb je niet eens een vriezer nodig ;)
En er zitten in zeeland ook enkele verkooppunten. Dus tja lijkt mij dan geen onoverkomelijk "probleem "
Door Ieke-Meike
#1994385
Bedankt voor al jullie reacties...

Gisterenavond met de hele family om tafel gezeten en eens goed besproken hoe we nu verder moeten gaan. Besloten om het eliminatiedieet waaraan we waren begonnen (lam) voort te zetten. Iemand kwam nog met de opmerkingen dat ze zaterdag misschien een brokje heeft gehad wat niet van ons was (dus niet hypoallergeen). Ook heeft ze zondag een ministukje geroosterd witbrood opgesnoept dat op de grond was gevallen. Dat soort dingen past natuurlijk niet binnen het eliminatiedieet dus de komende 6 weken wordt het oppassen geblazen.

Vanacht heeft ze ons 2 keer wakker geblaft dat ze moest poepen. De ontlasting was een beetje dunnig (géén diarree, maar wat soepeler dan normaal) en omhuld met een soort slijmachtig vlies. Dit vlies heeft ze eerder gehad toen ze een keer melk had gehad. Daar zijn we toen meteen mee gestopt. Het kan ook nog zijn dat ze dit weekend in een onbewaakt ogenblik wat melkdruppels heeft opgelikt uit de klep van de vaatwasser, dus momenteel is het even gissen.

Ik heb het vermoeden dat ze nu nog wat buikpijn heeft, maar ze is verder niet slap of lusteloos. Ze heeft haar brokken met liefde opgegeten en wil ook gewoon spelen. Een bezoekje dierenarts wil ik nog even uitstellen, om te kijken of het niet vanzelf wat beter wordt. Mogelijk ligt de oorzaak dus in toch iets verkeerds gegeten, dus dat zal er dan ook vanzelf wel uitkomen.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte.

p.s. @ Nienke, het verhaal van je Reus heb ik gelezen. N.a.v. heb ik de homeopathische dierenarts gebeld, die dus geen plek heeft. Als er iemand nog een goede homeopaat/holistische dierenarts in de regio Twente weet, dan graag!
Door sella
#1994399
Slijm in de ontlasting kan opruimen zijn, dus ontgitften, het kan ook een reactie zijn op alles wat ze gehad heeft, rijstwafel, geitenkaas, brokjes, rauw, stukje geroosterd brood, melkdruppels.

Als je een jeuk hond hebt, ik heb er net 5 en een half jaar opletten achter de rug, moet hond tijdens maaltijd van gezin niet in de zelfde ruimte los zitten.
Meteen na de maaltijd of koekjes eten de swiffer over de vloer of even zuigen. In het begin afzien, maar de mensen gaan vanzelf netter eten, iedere keer een  bord eronder, niet met een hand eronder ect.

Dan uiteindelijk, jeuk van vandaag kan zeker nog 3 weken doorjeuken. Dan wordt het ninder
Nu eerst dus elimineren, geen corticosteriden erin, het is voor alle partijen doorbijten.


Regio twente, zou ik niet weten.
Ik zou holstische praktijk den hoek proberen, daar werken meerdere artsen, en is er dus sneller plaats.

Sterkte en niet teveel toevoegen omdat je ook niet weet of puur jeuk ook de boel niet verergerd.
Sterkte en een knuffel voor Meike
Door inni
#1994549
Ik zit in een gelijkaardig schuitje en ben pas overgeschakeld op een holistisch DA en 't bevalt ons super. 't Is natuurlijk opletten met wat hij eet( niks dan zijn eigen voer) en hopen op een volledige reparatie van z'n binnenkant.

Ik wens jullie veel succes en doorzettingsvermogen maar zodra je ziet dat alle moeite resultaat heeft is 't geen moeite meer. ;)
Door vitess
#1994740
Ik kan je Hildegard Dijkgraaf in Lochem zeker aanraden.
Dat vlies kan inderdaad ook te maken hebben ontgifting, zie dat vaker bij honden die overschakelen. Hoop dat iedereen van de familie wil meewerken, succes!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1994795
Ieke-Meike schreef: Bedankt voor al jullie reacties...

Gisterenavond met de hele family om tafel gezeten en eens goed besproken hoe we nu verder moeten gaan. Besloten om het eliminatiedieet waaraan we waren begonnen (lam) voort te zetten. Iemand kwam nog met de opmerkingen dat ze zaterdag misschien een brokje heeft gehad wat niet van ons was (dus niet hypoallergeen). Ook heeft ze zondag een ministukje geroosterd witbrood opgesnoept dat op de grond was gevallen. Dat soort dingen past natuurlijk niet binnen het eliminatiedieet dus de komende 6 weken wordt het oppassen geblazen.

Vanacht heeft ze ons 2 keer wakker geblaft dat ze moest poepen. De ontlasting was een beetje dunnig (géén diarree, maar wat soepeler dan normaal) en omhuld met een soort slijmachtig vlies. Dit vlies heeft ze eerder gehad toen ze een keer melk had gehad. Daar zijn we toen meteen mee gestopt. Het kan ook nog zijn dat ze dit weekend in een onbewaakt ogenblik wat melkdruppels heeft opgelikt uit de klep van de vaatwasser, dus momenteel is het even gissen.

Ik heb het vermoeden dat ze nu nog wat buikpijn heeft, maar ze is verder niet slap of lusteloos. Ze heeft haar brokken met liefde opgegeten en wil ook gewoon spelen. Een bezoekje dierenarts wil ik nog even uitstellen, om te kijken of het niet vanzelf wat beter wordt. Mogelijk ligt de oorzaak dus in toch iets verkeerds gegeten, dus dat zal er dan ook vanzelf wel uitkomen.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte.

p.s. @ Nienke, het verhaal van je Reus heb ik gelezen. N.a.v. heb ik de homeopathische dierenarts gebeld, die dus geen plek heeft. Als er iemand nog een goede homeopaat/holistische dierenarts in de regio Twente weet, dan graag!
Hier klopt iets niet.... Elimineren is geen brok voeren..., maar alleen Haaks lam. Als je de brok er bij blijft voeren, weet je nog niets.
Door Ieke-Meike
#1995027
Ze krijgt nu nog even brok erbij om aan voldoende voedingsstoffen te komen. De Haaksbarf is pas volgende week weer binnen. Nu krijgt ze dus lamsvlees of lamspens. Omdat ze anders niet voldoende binnenkrijgt qua vitamines, mineralen en calcium (en niet iedereen in het gezin bereidt is om 's ochtends een bak  pens/vlees om te kieperen) moet het even zo. Helaas... Zou het zelf ook graag anders willen, maar ben niet de enige in huis en ben niet altijd thuis om de hond eten te geven.

Vanacht trouwens nog 1x eruit geweest voor een beetje vloeibare ontlasting en 2x voor overgeven. 1e x overgeven was omdat ze een stukkie hout had opgegeten en de 2e keer (half uurtje later) was alleen maar gal... Maar als ik naar haar kijk, zie ik dat ze zich beter voelt...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Door Veerle-scrappyToo
#1995108
EEn jeukhondje is niet simpel...spreek uit ervaring  :'(
Ik begrijp dat je nu dus nog niet voldoende haaksbarf in huis hebt om haar volledig over te zetten?  Misschien aan je leverancier dan alvast laten weten dat je een eliminatiedieet begint met dat soort haaksbarf en je dus echt rekent op die voeding.  Misschien kan je berekenen hoeveel je elke keer nodig hebt en hem aangeven dat je op die vaste data zoveel komt halen.  Dan kan hij het opzij houden voor je, gaan er geen andere klanten mee lopen.
Verder is het wel zo dat er tussendoortjes kunenn gegeven worden MAAR!!! alleen zelfgedroogde vleesjes van de diersoort waarmee je dus elimineert.  Dat vond ik het moeilijkste van alles, ik viel zonder trainingssnoepjes, en tussendoortjes ( lees knaagdingen).  Dus zelf aan de slag gegaan om snoepjes te drogen en kijk ik ben ondertussen verslaafd aan mijn droogmachine.  Heb je geen droogmachine kan je ook drogen in de oven.  Niet onoverkomelijk dus.
En kant en klaar gedrogode spulletjes van die diersoort...niet geven, daar zitten zeker extra dingen zoals bewaarmiddel, kleurstof en blablabla.  Allemaal dingen die je nu niet in je hondje wil stoppen.

Kan alleen maar zeggen dat het echt opletten is, even enkel en alleen één diersoort.
Ook niet meteen opgeven als het bij die nieuwe diersoort dus niet zomaar opgelost geraakt.  Kans is er nog steeds dat je hond ook reageert op zaken van buitenaf.  Hier is nadien gebleken dat Nena ook allergisch is aan gras-huisstofmijt en vlo.  Dus volhouden dat dieet, geen half werk doen anders blijf je met vragen zitten.

Verder, misschien ook denken aan probiotica of zou dit best nog even uitesteld worden??  Dat laat ik aan de kenners hier over  ::) maar daar dacht ik toch ook aan.
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op wo 20 apr 2011, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ieke-Meike
#1995710
Hallo allemaal,

Vanacht heerlijk door kunnen slapen want Meike heeft ons niet geroepen. Vanochtend om half 7 toen er leven in huis kwam moest ze wel nodig en was de boel nog een beetje aan de dunne kant. We denken toch dat ze een soort van buikgriep-achtig iets heeft gehad. Ben zelf ook al een paar dagen niet lekker te pas en we lijken dezelfde verschijnselen te hebben (moet je nagaan ;))...

We hebben gisteren haar eten in 4x gegeven in plaats van in 2x. Daar leek ze het beter op te doen. Minder rommelend geluid in d'r darmen in ieder geval.

We hebben met de leverancier inderdaad afgesproken dat er dozen voor ons apart worden gehouden. De vorige keer was er echter te weinig om te bestellen en voor 2 dozen Haaksbarf en een zakje longetjes komt de groothandel niet langs. Nu dus meer besteld, zodat we altijd een voorraad hebben.

Sinds 2 weken hebben we inderdaad een droogmachine. Heerlijk ding. Snoepjes (nu gedroogde lamspens en lamshart) zijn inmiddels bijna op. Mijn vraag is wel: hoe lang kun je de snoepjes buiten de koelkast goed houden. Nu staan ze voor de zekerheid in de koelkast, maar in de vakantie wordt dat wat lastiger...

Heb voor de hele family leuke (plastic) bordjes gekocht om koekjes op te eten. Zo wordt het kruimelen in ieder geval een stuk beter opgevangen. Scheelt ook weer stofzuigen ;)...

Probiotica, wat moet ik me daar bij voorstellen? Kun je dat er wel bijgeven? Want dan weet je toch niet of ze daar jeuk van krijgt of van de Haaksbarf? Zou iemand me kunnen vertellen hoe dat werkt?
Door sella
#1995724
Probiotica helpt een goede darmflora op te bouwen.
Het werkt daardoor weerstandverhogend.
Ikzelf zou eerst ontgiften en na 2 weken met probiotica starten
Door Ieke-Meike
#1995814
Oké... dan zal ik me daar eens op gaan inlezen.

Hoe werkt dat ontgiften precies? Is dat wat ik denk dat het is en heeft dat te maken met het kwijtraken van 'fout' voedsel uit haar lichaampje?

Voorlopig is haar ontlastig nog steeds een beetje dunnig, groenig en stinkend. Wijst dat op een goede ontgifting of moet ik me juist zorgen gaan maken?
Door Veerle-scrappyToo
#1995827
Ik denk dat het dan beter is om eerst te gaan ontgiften en pas daarna te starten met een eliminatiedieet.  Anders heb je geen goed beeld van wat de voeding doet.

Wat het bewaren van de koekjes betreft.  Dat hangt er voor een groot deel van af hoe droog ze zijn.  Ik heb hier al een maand of twee vissnoepjes gewoon in de kast staan ( een héle hoop in één keer gedroogd  :D) Waar koekjes die niet droog genoeg waren na een week of drie slecht werden.
Ik bewaar ze wel niet in de koelkast...die staat nu al bomvol  ::) Dus ik probeer droog genoeg te maken ofwel bewaar ik ze in de vriezer en haal gewoon regelmatig een portie uit.
Door sella
#1995900
Ieke-Meike schreef: Oké... dan zal ik me daar eens op gaan inlezen.

Hoe werkt dat ontgiften precies? Is dat wat ik denk dat het is en heeft dat te maken met het kwijtraken van 'fout' voedsel uit haar lichaampje?

Voorlopig is haar ontlastig nog steeds een beetje dunnig, groenig en stinkend. Wijst dat op een goede ontgifting of moet ik me juist zorgen gaan maken?
Hoe oud was ze ook alweer?
Groenig kan ook duiden op wisselen nl.
En zoek maar eens op in de zoekfuntie op ontgiften dan vindt je al een heleboel info.
Het is o.a de afvalstoffen die ophopen in de nieren, lever, milt en huid ect af te voeren, maar wel mild omdat ze anders nog hevigere klachten kan krijgen.
Door Veerle-scrappyToo
#1996248
sella schreef: Hoe oud was ze ook alweer?
Groenig kan ook duiden op wisselen nl.
En zoek maar eens op in de zoekfuntie op ontgiften dan vindt je al een heleboel info.
Het is o.a de afvalstoffen die ophopen in de nieren, lever, milt en huid ect af te voeren, maar wel mild omdat ze anders nog hevigere klachten kan krijgen.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee met dat wisselen?
Onze pup van nu 16 weken zit sinds hij bij ons is ( 8 weken) helemaal op barf en ik had al verschillende keren de bedenking gemaakt dat zijn drollekes niet schoon bruin zijn maar idd wat donkerder-groeniger.  Ik dacht dat het aan zijn vertering lag want bot gaat nog niet altijd optimaal,  en ik vermoed dat hij nogal gevoelige darmen heeft.  Hij speelt ook altijd wel zand, steentje en zo binnen  ::)
Door inni
#1996374
Ieke-Meike schreef:

Sinds 2 weken hebben we inderdaad een droogmachine. Heerlijk ding. Snoepjes (nu gedroogde lamspens en lamshart) zijn inmiddels bijna op. Mijn vraag is wel: hoe lang kun je de snoepjes buiten de koelkast goed houden. Nu staan ze voor de zekerheid in de koelkast, maar in de vakantie wordt dat wat lastiger...

Ik zou een dag of twee drie  geen snoepjes geven, grote kans dat de diarree daar een reactie op is.

Geef ik Berre  iets van gedroogde dingen, ook al is 't lam wat hij normaal eet is 't toch net weer iets teveel of iets fouts. Zonder de tussendoortjes gaat 't wel goed. Voorlopig probeer ik niks meer uit en wacht af tot de lopende behandeling bij de holistische DA afgelopen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door