Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1986816
Bedoel je met Carnivoer & "de dierenarts" 2 verschillende mensen?
Bij Carnivoer / Any Animal werken namelijk ook dierenartsen, maar ik krijg uit jouw verhaal het idee dat je over 2 verschillende dierenartsen praat.

Ik denk dat het kan zijn dat ze aan het ontgiften is. Dat zou ook de slechtere vacht en roos verklaren.
Verder merk ik aan mijn eigen hond dat hij deze week ook wat slomer is, maar ik denk dat dat komt door de vrij plotselinge weersomslag / stijging van temperatuur.

Ik zou wel overstappen naar kvv, maar je zou voor de zekerheid even contact op kunnen nemen met Carnivoer / Any Animal voor overleg.
#1988472
Hi, even een update

ik bedoelde medewerker van carnivoer en mijn dierenarts, dus dat zijn inderdaad 2 verschillende mensen.

Ik heb besloten om mijn pup op KVV te zetten en dat krijgt ze dus vanaf donderdagavond. Ze vindt het heerlijk en vliegt bijna over de bank als ikhet klaar maak.

Langzaam bij beetje komt er wat meer energie (al is het nog niet zo als 2 weken geleden). Ontlasting ziet er goed uit. ze heeft nu wel wat last van push uit haar ogen (ontgiften?).

PH waarde was vanmorgen goed, dus gaat goed, alleen komt nu toch weer het denk ik wat vaker plassen en vanmorgen vroeg plassen in de bench (5 uur daarvoor nog uit gelaten) terug.

Zou het kunnen dat door alle ontstekingen etc, haar blaas nog wat minder goed is ontwikkeld? Ze krijgt overigens ook cranberry met vitamine C.
Hoe lang heeft een hond nodig om zodanig te herstellen dat ze weer de oude is? gemiddeld natuurlijk

groet Maartje
#1988484
maartjef schreef: Hi, even een update

ik bedoelde medewerker van carnivoer en mijn dierenarts, dus dat zijn inderdaad 2 verschillende mensen.
We vonden het al zo gek, de dierenartsen van Any Animal zijn zeer pro vers, gelukkig!
Ik heb besloten om mijn pup op KVV te zetten en dat krijgt ze dus vanaf donderdagavond. Ze vindt het heerlijk en vliegt bijna over de bank als ikhet klaar maak.
Kijk! Nu ben je goed bezig! Ik vind serieus dat je de juiste beslissing hebt genomen. Weg met die brokkenzooi.
Langzaam bij beetje komt er wat meer energie (al is het nog niet zo als 2 weken geleden). Ontlasting ziet er goed uit. ze heeft nu wel wat last van push uit haar ogen (ontgiften?).
Dat zou met ontgiften te maken kunnen hebben en het zou met een verminderde weerstand te maken kunnen hebben en het kan een combinatie zijn van beide. Ik zou het even aankijken. Ik denk dat dit vanzelf goed komt. Als je twijfelt of je zorgen maakt of de situatie verslechtert, dan wel gelijk naar de DA gaan.
PH waarde was vanmorgen goed, dus gaat goed, alleen komt nu toch weer het denk ik wat vaker plassen en vanmorgen vroeg plassen in de bench (5 uur daarvoor nog uit gelaten) terug.

Zou het kunnen dat door alle ontstekingen etc, haar blaas nog wat minder goed is ontwikkeld? Ze krijgt overigens ook cranberry met vitamine C.
Hoe lang heeft een hond nodig om zodanig te herstellen dat ze weer de oude is? gemiddeld natuurlijk

groet Maartje
Dat lijkt me niet. De blaas kan wel geirriteerd zijn door ontstekingen en gruis. Hoe hoog is de pH waarde nu? Er zit geen gruis in de urine?
#1988699
Dank je wel voor je reactie, ga het inderdaad even aankijken, maak het nu schoon met gekookt water. PH waarde was tussen de 5 en 6, kan de kleuren een beetje lastig inschatten. Toen ik vorige week bij de dierenarts was, had ik niet heel veel urine mee, maar het soortelijk gewicht was goed en in dat beetje was geen gruis te zien. alles was goed en afgesproken dat ik over paar weken het nog een keer laat meten.

Ik denk dat ik wat meer geduld moet hebben. Vanmorgen op het strand was ze erg enthousiast, maar zodra ze thuis is is ze rustig, op zich ideaal, maar het klopt niet helemaal bij hoe ze eerst was. Savonds slaapt ze zo diep dat ze bijna niet naar buiten wil. Nu eerst de oogontsteking en zindelijkheid onder controle krijgen, dan komt de energie van zelf terug hoop ik.

Nog wel een vraagje. Als ze buiten in de zon slaapt, gaat haar ademhaling ontzettend te keer, soort golfbeweging, is dat normaal, dit is me bij mijn vorige hond nooit opgevallen?
#1992816
Dag honden liefhebbers, hier een update,

Sarah ziet er beter uit, ze glimt ontzettend en heeft meer energie , groeit goed(of het genoeg energie is weet ik niet) Ik heb voor de zekerheid bloed laten prikken. Nu blijkt dat haar nierfunctie niet goed is, waarde van 94, moet vlgns DA tussen 50-75 zijn, ook is er sprake van spierafbraak, lever iets verhoogd en iets met CBK en LDH. DA heeft gezegd dat het om momentopname gaat, over 2 wekennog een keer bleod laten controleren. als het dan weer hoog is, moet ze op nierdieet.

Ik baal er wel van, want had juist het gevoel dat het beter ging (kan natuurlijk ook meevallen).

Ik voer nu volledig KVV, gaat goed (behalve zalm, kotst ze uit) Waar kan ik nu verder op letten om de waarden te laten dalen.

groet Maartje
#1992874
O bah daar zit je niet op te wachten.  :-\
Was ze nuchter toen het bloed werd afgenomen? Hoe hoog was de ureum?
Ik vind een nierdieet heel kort door de bocht hoor, eerst eens even verder kijken wat er precies aan de hand is. Zeker bij verhoogde nierwaardes en blaasproblemen is het zinvol om nog eens een kweek te doen van de urine.
#1993008
Ze was niet geheel nuchter, was aan het einde van de middag. Ik weet niet hoe hoog het ureum is? Ik zal maandag de dierenarts nog een keer bellen voor de verdere waarden. Ik vind haar nog zo jong ...  Heb hier voor een duitse herder gehad, met nierfalen, die vanaf 3e jaar op nier dieet is geweest en is 10 jaar geworden. Wil nu geen brokken dieet meer. De urine was vorieg keer goed, geen onsteking , goed sg, goede PH. Weet nu niet zo goed wat ik haar het beste kan geven..........
Krijgt naast KVV, cranberry, echinacae en probiotica.
#1993186
maartjef schreef: Ze was niet geheel nuchter, was aan het einde van de middag. Ik weet niet hoe hoog het ureum is? Ik zal maandag de dierenarts nog een keer bellen voor de verdere waarden. Ik vind haar nog zo jong ...  Heb hier voor een duitse herder gehad, met nierfalen, die vanaf 3e jaar op nier dieet is geweest en is 10 jaar geworden. Wil nu geen brokken dieet meer. De urine was vorieg keer goed, geen onsteking , goed sg, goede PH. Weet nu niet zo goed wat ik haar het beste kan geven..........
Krijgt naast KVV, cranberry, echinacae en probiotica.
Het probleem is dat veel honden op een nierdieet worden gezet die helemaal geen nierfalen hebben. Vaak wordt er niet verder gekeken dan de ureum en kreatinine waardes en wordt de hond op een nierdieet gezet, terwijl hij bv enkel was uitgedroogd of een ontsteking aan de nieren had.
Maar een hond met chronisch nierfalen, en dat is de enige indicatie voor een nierdieet, die leeft geen 7 jaar meer, ook niet met een nierdieet.
#1993502
Dank voor je reactie Dorothea,

Ik heb er wel een goed gevoel over dat het goed gaat komen, ik vind Sarah nl het steeds beter doen stapje voor stapje. Ze is zo gel als eendeur als ze het voer ruikt en niet te houden en ze glimt zo mooi! Nu heb ik lopen googlen en vond dat

behandeling met een antibioticum uit de groep cephalosporinen kan oorzaak zijn van verhoogde kreatinine. Nu heeft Sarah ab gehad (ondertussen al 3 keer, waarvan de laatste recent), dus hoop dat dit oorzaak is en dus tijdelijk.

Ik heb vandaag ook capsule visolie gegeven en is het ook nog verstandig om solidago te gaan geven? Wordt het niet te veel met al het andere wat ik al toevoeg??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door