Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1991431
Dat valt op zich dus wel mee ja. Nu is het wel handig om daar het vocht uit de verse/rauwe voeding bij op te tellen. En dan te kijken of het binnen de marges is.

Wat raar, dat het AF verhoogd kan zijn zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is.... Pfft, wat moe wordt je daar toch van he, van die zogenaamde normaalwaardes?! Ik kan me het zo goed voorstellen dat je aan de ene kant gerustgesteld bent en aan je andere kant zoiets hebt "doen we hier goed aan?". Ik weet ook niet wat wijsheid is..... Misschien moet je anders zelf ook toch nog eens met haar naar de Internist gaan om alle mogelijke zaken door te spreken? Welke Internist heeft jouw DA gesproken?
#1991448
Dat is inderdaad wel slim  :biggrin2:
Ze eet gemiddeld 800 gr per dag (ene dag grotere maaltijd dan de andere), maar geen idee hoeveel ml vocht dat is. Iets van 75% dus 600 gr? En als dat 600 ml is (weet ik eerlijk gezegd niet) dan komen we op max 1200 ml samen. De dierenarts houdt 1500 ml als maximum aan dus dat valt daarbinnen.
Correct me if i'm wrong  ;)

Een internist in Utrecht, de naam heeft ze niet gezegd. Ze zei wel dat er dus een onderzoek naar was uitgevoerd waarbij bleek dat de onderzochte honden geen bepaalde ziekte hadden en dat de hoge AF geen invloed had op de levensverwachting.
De da zei nog dat we evt over een half jaar nog een keer op cushing kunnen controleren, misschien dat dit nu in de beginfase is...

Eerlijk gezegd weet ik ook niet voor wie ik het doe, als ik haar nu verder laat onderzoeken. Is het niet ter geruststelling voor mezelf  :-\
Ze heeft zich de afgelopen maand hartstikke goed gevoeld en die onderzoeken geven haar veel stress  :( Ik vind het lastig om de beste keuze te maken, want wat is het beste voor haar?

Barfplaats wordt gesponsord door