Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ponneke
#2065757
[quote="vanaalst"]
het vervelende is dat de da vorige keer zei dat zimba dan onder narcose moet, zou willen dat het gewoon met een plaatselijke verdoving weg gehaald kon worden
[/quote]


Ik zou t zo snel mogelijk weg laten halen.
Vind t er niet "gezond" uitzien. :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2065840
[quote="K&D"]
Talgkliercystes gaan niet vanzelf weg, meen ik me te herinneren. Ik zou'm weg laten halen, dan is ie ervan af. Afsnijden heeft geen zin want die wand moet er ook uit, anders groeit ie weer verder.
[/quote]
dat was het!
daarvoor moet ie helemaal onder zeil!
zal van de week langs de da gaan..
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 22 jul 2011, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Axel*
#2065862
Ik zou het ook liever weg laten. Maar ook ik zou het  liever onder plaatselijke verdoving laten doen.

Kan een van de da`en misschien uitleggen waarom men bij honden zulke kleine ingrepen niet voor plaatselijke verdoving kiest? Ik ben daar wel benieuwd naar. Bij Darqan wou ik een biopt van een fistel laten nemen, maar dat moest ook onder narkose (Darqan wordt echt moeilijk wakker en ik heb het risiko niet genomen) Toen werd me verteld dat weefsel dat ontstoken is niet reageert op plaatselijke verdoving.
Maar hier in het geval van Zimba?
Door henneke
#2065864
[quote="*Axel*"]
Ik zou het ook liever weg laten. Maar ook ik zou het  liever onder plaatselijke verdoving laten doen.

Kan een van de da`en misschien uitleggen waarom men bij honden zulke kleine ingrepen niet voor plaatselijke verdoving kiest? Ik ben daar wel benieuwd naar. Bij Darqan wou ik een biopt van een fistel laten nemen, maar dat moest ook onder narkose (Darqan wordt echt moeilijk wakker en ik heb het risiko niet genomen) Toen werd me verteld dat weefsel dat ontstoken is niet reageert op plaatselijke verdoving.
Maar hier in het geval van Zimba?
[/quote]

dat ontstoken weefsel niet verdooft raakt klopt zo is er ooit bij mij een kies getrokken zonder verdoving door een mega ontsteking ( en dat deed niet meer pijn dan het al deed )
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2065906
[quote="*Axel*"]
Ik zou het ook liever weg laten. Maar ook ik zou het  liever onder plaatselijke verdoving laten doen.

Kan een van de da`en misschien uitleggen waarom men bij honden zulke kleine ingrepen niet voor plaatselijke verdoving kiest? Ik ben daar wel benieuwd naar. Bij Darqan wou ik een biopt van een fistel laten nemen, maar dat moest ook onder narkose (Darqan wordt echt moeilijk wakker en ik heb het risiko niet genomen) Toen werd me verteld dat weefsel dat ontstoken is niet reageert op plaatselijke verdoving.
Maar hier in het geval van Zimba?
[/quote]
omdat ze dieper moeten snijden, ze halen niet enkel dat ding weg maar ook de wand...
Door Borke
#2066159
Hoe groot is het Ellen en zeg eens eerlijk, heb je er veel aan zitten knijpen of krabbelen?

Borke had ook last van talgkliertjes en he meer ik er aan zat hoe goorder het werd.
Bleef ik er van af, dan slonk het weer en zag er beter uit.

Als jij er veel aan gezeten hebt, dan zounik er eens 4 weken helemaal van af blijven en homeopathie ervoor vragen bij Sita vd Munnik www.homeo-natura.nl
Bij  Borke verminderden de plekjes namelijk.
Is het over 4 weken nog steeds zo, dan kan je het altijd nog weg laten halen onder narcose.
Dan moet je alleen wel zeker weten dat het alleen maar een talgklier is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2066277
[quote="Borke"]
Hoe groot is het Ellen en zeg eens eerlijk, heb je er veel aan zitten knijpen of krabbelen?

Borke had ook last van talgkliertjes en he meer ik er aan zat hoe goorder het werd.
Bleef ik er van af, dan slonk het weer en zag er beter uit.

Als jij er veel aan gezeten hebt, dan zounik er eens 4 weken helemaal van af blijven en homeopathie ervoor vragen bij Sita vd Munnik www.homeo-natura.nl
Bij  Borke verminderden de plekjes namelijk.
Is het over 4 weken nog steeds zo, dan kan je het altijd nog weg laten halen onder narcose.
Dan moet je alleen wel zeker weten dat het alleen maar een talgklier is.
[/quote]
zal het vanmiddag eens opmeten, nee ik blijf er van af, ik ben geen echt pulker met dit soort dingen..
het enige is dat ik er af en toe per ongelijk met de borstel over heen gaat, en dan komt er niks uit..
de da zei dat het ook een ouderdomswrat kan zijn, toen was ie nog klein zoals de foto op pag 1..
het gekke is dat ie aan de andere kant ook een beginnend 'wratje'heeft..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2094807
die is nog steeds hetzelfde, ze hebben me verzekerd dat dit echt niks bijzonders is....
maar aan de andere kant van zijn 'schouders' zit er nog eentje, wacht even totdat die wat groter is dan laat ik ze alle 2 tegelijk weghalen..
Gebruikersavatar
Door Riek
#2095094
[quote="vanaalst"]
die is nog steeds hetzelfde, ze hebben me verzekerd dat dit echt niks bijzonders is....
maar aan de andere kant van zijn 'schouders' zit er nog eentje, wacht even totdat die wat groter is dan laat ik ze alle 2 tegelijk weghalen..
[/quote]
Kan me voorstellen dat je het toch liever weg wilt hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door