Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2026095
Hey, :)  goh... Dus bij jullie ging het mis? Mag ik vragen hoe en wat? Mag evt ook via pb natuurlijk.  :)  van kiek ben ik natuurlijk ook niet helemaal zeker. Dinsdag wordt de controlefoto gemaakt. Dan kunnen we het beter zien. Maar ik moet zeggen dat ze vanavond beter liep al. Ik heb dus goede hoop!  Ik blijf het alleen eng vinden. Ze doet zo idioot als we andere honden tegen komen... Kleine heks is het dan. :P
#2026175
Vitess was tien toen ze zich verstapte. Gaf geen kik, liep alleen moeilijk met haar rechterachterpoot. Toen dit aanhield zijn we naar de dierenarts gegaan die haar heeft onderzocht en tot de conclusie kwam dat het een verrekte spier was. Pijnstillers meegekregen en kort gezegd hierna weken aangemodderd. Allerlei dierenartsbezoeken tot we bij de orthopeed terecht kwamen. Deze vertelde dat haar kruisband helemaal was afgescheurd en doordat ze zolang was doorgelopen was ook haar meniscus bijna helemaal kapot. Op foto's was ook flinke artrose te zien, niet zozeer in haar rechterbeen maar meer in de linker. Doordat ze haar achterkant zoveel mogelijk probeerde te ontzien is ze haar voorkant gaan overbelasten. Ze heeft een TTA-operatie gehad en toen we haar kwamen halen verwachtten we een zielig hoopje, maar ze liep echt gewoon zelf de praktijk uit. Wekenlang hebben we ons keurig aan het schema gehouden, gelukkig was Vitess een rustige hond. Helaas werd het niet beter, eigenlijk alleen erger. Foto's wezen uit dat een geplaatste schroef te lang was, dit schuurde langs het bot. Vraag me niet precies hoe of wat, maar ze moest opnieuw geopereerd worden. Helaas heeft ook dit niet mogen helpen, ze heeft nooit meer normaal kunnen lopen. Ik denk dat wij (en Vitess) in dit geval echt pech gehad met alles. Ze had eerder geholpen moeten worden, misschien speelde haar leeftijd mee, die schroef die nodige heeft aangericht, doordat het zo lang duurde allemaal is de rest van haar lichaam continu overbelast, en ga maar door. Ik blijf er veel mee bezig, ookal hebben we haar in februari in laten slapen. Het was een heftige periode, maar ik geloof dat ik zo'n operatie zeker weer zou laten doen. Sorry, beetje lang verhaal in jouw topic. Als ik jouw verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat het echt wel de goede kant op gaat. Bij Vitess bleef het echt zichtbaar slecht, continu.
#2029960
Bedankt voor je verhaal vitess! Wat een ellende zeg! Hoe krijgt iemand het voor elkaar om er een te lange schroef in te draaien!  Ik ben nu net terug van de controle foto van kiek haar knie. Het was nog niet volledig genezen maar de mening van de arts was dat kiek weer voorzichtig los mocht. Dat voelde een beetje dubbel. Aan de ene kant denk je... Hieperdepiep hoera! Aan de andere kant kun je het nog niet zo geloven. Kiek heeft 8 weken in de bench gezeten met korte stukjes in stap aan de riem. Van haar spieren is nog maar weinig over. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat kiek het woordje "voorzichtig" niet in haar woordenboek heeft staan. Maar dat maakte niet uit. Rennen en dubbele flikflaks, uitglijden over laminaat was niet erg enzo. Ze moest nu weer in beweging komen omdat ze stijf was van al die tijd in de bench. Ik heb toch maar even contact opgenomen met de fysio en die bevestigd mijn vermoeden dat opbouwen wel verstandig zou zijn. Ook omdat haar knie na belasting warm wordt. Kiek zou donderdag voor het eerst in de hydrobak gaan maar de fysio is ziek helaas. Dus gaat ze me een opbouw schema mailen. Kiek mag weer los in huis maar 36000 rondjes rennen die kiek vast in haar hoofd  heeft zitten, schorten we nog een paar weekjes op. :P Toch best vreemd dat een arts daar zo gemakkelijk over denkt.
#2029968
Ik vind het ook erg vreemd dat er artsen zijn die gewoon nar zoveel weken op rust roepen; hij mag weer alles hoor!
En je dan naar huis sturen.

Het verschil bij de één of de ander is ook zo groot.  :o
Ik zit bij een arts die "rust roest" hoog in het vaandel heeft. Maar dan wél veilig bewegen. Dus met een zo laag mogelijke belasting én zonder risico op verkeerde bewegingen.

Verder denk ik dat jij Kiek kent als geen ander. Dus blijven kijken of het goed gaat en evt wat aanpassen en blijven overleggen.
Ik hoop dat je dan met de fysio erbij op de goede weg bent. :)
#2029978
Gelukkig zie ik er wel gek uit maar zit toch misschien wel 50% van de draadjes in mijn kop goed met elkaar verbonden. :P kiek is nu wel los in de woonkamer omdat daar geen gladde vloer is en op het moment ook geen prikkels. We zijn nu maar met zijn tweetjes thuis. Als haar vriend kayne er niet is mag ze van mij ook los in de tuin. Maar verder blijven we nog gewoon stappen aan de riem. Even het schema afwachten en dan verder zien. Ik moet er niet aan denken om alles weer overnieuw te moeten doen als ze zich bezeert. :-X
#2035662
Neee, het is een dolle boef, nou ja ze is rustiger geworden, ze vond het geen probleem om een sprong in de lucht te maken om zo bij mijn muts of pet of zo te komen, die vervolgens af te grissen en na de landing er keihard vandoor te rennen. Eens deed ze dat bij een medehonde eigenaar, die woest werd ha ha, en Whispertje maar rennen met die vieze muts van die man, ha ha, ik geniet er nu nog van. Ook trok ze altijd mn sokken uit, duur geintje... Nou ja, ik moet weg maar blijf hier opscheppen over mn dolle dalma.
#2035666
grinnn.. heerlijk toch!!
ze hebben van die byzondere karaktertjes.. :smitten:
mijn oude dalmaatje was daar ook goed in..
bijv. steeds 1 krantje uit de oude krantendoos pakken om te vragen voor aandacht..
net zo lang tot je de hele lading kranten naast je had liggen..
dan ging hij verder zoeken naar iets anders wat hij kon brengen..
tot hij op een keer met stekels in zijn neus de kamer binnen kwam..
had hij geprobeerd om een cactus te apporteren..  :-X  ;D
#2071081
ik heb vandaag maar weer met leeuwarden gebeld..  :-[
14 april is ze geoperereerd..
ong. 3 weken geleden zijn we bij kennissen geweest waarvan ik de tuin niet kende..
(de kennissen overigens ook niet) en daar was ik nogal overrompeld door de drukte en de tuin..
ik heb niet adequaat gereageerd op kiek dr knie beschermen.. en vanaf dat moment loopt ze geen moment meer kreupelvrij..
het herstelt wel weer steeds van na een paar minuten los heel erg kreupel.. naar bij de volgende wandeling weer een klein dipje in haar staart bij het wandelen..
maar de afgelopen week vind ik dat het steeds beroerder gaat..
een duik naar een andere hond aan de riem resulteert al in kreupel zijn de rest van de wandeling..
als ik bijv. een half uur aan de riem stap en lichte drafjes doe.. gaat ze ook al vrij snel wat moeilijker lopen..

eergisteren ben ik maar weer begonnen met de previcox en ik merk direkt verschil..
ik masseer haar een aantal keren per dag zoals de fysio heeft voorgedaan.. en dat helpt ook wel.. maar het valt me zo tegen dat ze niet een normaal stukje lopen aan kan..
eind van deze maand (aug) gaan we een weekje naar een huisje met omheind bosgebied..
en ik vraag me af of dat wel gaat lukken zo..

ik heb leeuwarden gebeld om te vragen of ik een controle foto mag.. want ik zou me veel geruster voelen als ik weet dat het misschien toch een ontsteking is ergens of een spierenkwestie..
morgen om 11 uur moet ik er zijn..
willen jullie duimen dat ze niet weer onder t mes hoeft?    :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door