Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#226968
Karin & Pyrs schreef: Ben net trug uit WIJCHEN ..........
Zal je later meer mailen, maar het meeste is al ge zegd ...

Laat die DA, zijn diploma's maar weer terugbrengen .....
Wat een **KEL !!!
Die ziet de kassa al weer rinkelen.
Bel de dochter van Claire eens op, die is dierenarts in Eindhoven ......
:o ok ik snap hoe je erover denkt ;)
zal even zoeken naar t nummer van die dochter staat dat ergens?
maar zou wel handig zijn ja. :D
maarten kappen had ik ook als advies gehad.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#227102
nou ja zeg.... wat een DA; zelfs ik weet dat als een bal bij een pup nog niet ingedaald is dat dat nog helemaal niets zegt..... heeft gewoon de tijd nodig en zeker geen gepaniek... Wat een onzin zeg.

Nou ja, hoop dat de betreffende pupkopers wel wijzer zijn dan dit.
Door danielle1980
#227255
ik heb heel kort met ze gesproken vanavond,
veel te kort naar mijn zin :(
ik heb ze een mail gestuurd(hadden we afgesproken)
met alle info die ik heb gekregen van iedereen.

hopelijk luisteren ze naar wat ik zeg,
want sommige zijn heel erg beinvloedbaar door hun da,
en volgens mij geloven ze hun da dus gewoon. :(
hopelijk na mijn mailtje niet meer ;)
die was hopelijk niet al te lullig,aangezien ik af en toe heel bot overkom :-[ :-X :-\ ;D
Door casangio
#227283
Dit stukje vond ik op internet.
Testikel Problemen

Uit onderzoek in het buitenland is gebleken dat zo'n 20% van de reutjes te maken krijgt met testikel problemen, of te wel, problemen met hun balletjes.

Cryptorchidie is als één of zelfs beide balletjes niet indalen tot in het scrotum (zakje). Op zich is deze afwijking helemaal niet zo rampzalig als je toch niet wilt showen of fokken met je reu, maar het komt helaas wel vaak voor dat zo'n niet ingedaald balletje op latere leeftijd toch uit het lieskanaal verwijderd moet worden omdat het klachten veroorzaakt. Sertolicel-tumoren bijvoorbeeld. Dit is een kwaadaardige woekering uitgaande van de sertolicellen in de testikel(s) die in de buikholte zijn achtergebleven. Deze tumoren zaaien niet uit, maar produceren wel te veel vrouwelijke hormonen waardoor de reu feminisatie verschijnselen krijgt zoals te dik worden, haaruitval en het opzetten van de tepelklieren. Wetenschappelijk is onderzocht dat het narcose risico niet opweegt tegen de kans op een tumoreuze
ontaarding van een in het lieskanaal achtergebleven testikel. Het beste advies is dus om hem zo lang mogelijk te laten zitten.

Monorchidie is als blijkt dat een reutje maar één (en ingedaald) balletje blijkt te hebben. Heeft hij maar één balletje en deze daalt niet in, dan hebben we toch te maken met een cryptorchide reu en niet met een anorchide reu. Monorchidie geeft geen schadelijke gevolgen; deze reu kan alleen niet ingezet worden voor de fokkerij. Uiteraard mag er met deze reu ook niet geshowd worden.

Anorchidie is als de reu helemaal geen balletjes heeft. Dit noemen we ook wel een natuurlijke castratie.

Bij de Westerhuis kliniek gebruiken ze zelfs voor reuen tussen de 3 en 6 maanden homeopatische middelen om hun balletje of balletjes te laten indalen.

Bij www.uwdierenkliniek.nl staat er een heel stuk over in.
Hopelijk laten die pupeigenaren zich niet overdonderen.

Heb ik ook niet gedaan, mijn hond heeft nog steeds 1 niet ingedaalde bal. Ik wist vorig jaar jammer genoeg niet dat het toen ook nog eventueel homeopatisch kon worden opgelost, erg jammer dat hier zo weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Het komt toch altijd op hetzelfde neer geld verdienen, dus opereren!!!!!!!. Men denkt dat men goed is voor de dieren maar ik vind het maar een rare denkwijze van sommige da's.

Oh ja en nog eens iets, de bal heeft soms veel meer tijd om in te dalen dan er wordt gezegd, vorige week heb ik een artikel gelezen dat het zelf soms nog tot driejarige leeftijd kon gebeuren dat in tegenstelling tot wat de meesten beweren. Ik lees er ook veel over i.v.m. mijn hond, alleen heb ik jammer genoeg het artikel niet opgeslagen en vanmorgen me de klaplazarus gezocht er naar maar helaas ik kan het nog niet terugvinden, ik blijf zoeken en als ik het terug vind zet ik het hier op de barfplaats. I.v.m. hiermee heb ik nu echt besloten mijn reu niet te laten operen!!!


Hieronder het stuk over teelballen afkomstig van de dierenkliniek Westerhuis

SPERMA KWALITEIT ONVOLDOENDE (niet afdalen van de teelballen)


In de meeste gevallen komen we er niet achter wat de oorzaak is van te weinig levende of te veel afwijkende spermatozoïden. We gaan er in die gevallen vanuit, dat de beide hormonen, die ook verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en de rijping van eicellen, onvoldoende effectief zijn. In principe zouden we ook de reguliere hormoon preparaten kunnen gebruiken. Maar we zijn toch wat huiverig voor de bijwerkingen. En om nou te zeggen, dat de resultaten verbluffend zijn? Integendeel! Dat is reden om in deze gevallen homeopathie toe te passen.

Pulsatilla pratensis D3 en Cimicifuga racemosa D3 gedurende 6 weken. Om de weerstand t.o.v. eventuele infecties te verbeteren voegen we meestal nog Echinacea purpurea OER toe.

Belangrijk is, dat we de middelen in druppelvorm geven en dus niet in korrels of tabletten!
In onze kliniek schrijven we in dit soort gevallen MacSamuel Vruchtbaar 1 (Pulsatilla pratensis D3), 3 x daags 5 druppels en MacSamuel Vruchtbaar 2 (Cimicifuga racemosa D3 en Echinacea purpurea OER), 3 x daags 10 druppels gedurende 6 weken.
Om zekerheid te hebben over het resultaat van de behandeling is het verstandig om vooraf en na de kuur het sperma te laten controleren.

In de praktijk lukt het wel eens niet om die informatie met betrekking tot de spermakwaliteit te krijgen. In dat geval is het aan te raden om gebruik te maken van een reu, waarvan bekend is, dat hij vruchtbaar is.

DE GENOEMDE COMBINATIE VAN MIDDELEN WORDT OOK TOEGEPAST BIJ JONGE REUEN, IN DE LEEFTIJD VAN 3-6 MAANDEN OM DE TESTIKELS TE DOEN AFDALEN IN HET SCROTUM.

Ofschoon we niet in alle gevallen succes boeken, heeft de praktijk geleerd, dat deze behandeling dubbel en dwars de moeite waard is om te proberen. Dezelfde dosering en behandelingsduur.

Verderop komen we nog even terug op deze beide middelen, als we het hebben over de ontwikkeling en rijping van eicellen.
Laatst gewijzigd door casangio op di 21 dec 2004, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chamourel
#227423
oke naar danielle hoef ik niet meer te reageren we prive al lekker gekletst. ;D
wat ik even zeggen wil is dat die homeopatie een kleine kans van slagen heeft bij het indalen van de bal.............je kan het proberen , maar de kans is heel klein.
als de ouders eventueel een volgens nest zouden krijgen kan je wel vruchtbaar 1 en 2 gebruiken om het sperma en de eicellen optimaal te maken.
dat begrijp ik eruit..........
wij hebben die homeopatie wel geprobeerd , maar geen resultaat.
bonhomme is gisteren 2 geworden , en ik had een hoopje dat dan ook zijn bal zou komen ;D
maar nee nog niet.
ook ik ben het met je eens dat wachten met castratie een optie is.
ik wacht ook nog stel je voor DAT die bal nog komt.
hoe ik dat dan ineens op show uit moet leggen aan de mede fokkers weet ik niet, maar ik zou super blij zijn.
ach als men nergens meer in gelooft is het leven zooooooooooooo saai ;)

groetjes janet
Door Elvira
#227436
ik heb die homeopathische middelen aangeraden aan iemand met een cryptochride reu. Na een tijdje is er 1 bal ingedaald, maar de andere niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227453
chamourel schreef: oke naar danielle hoef ik niet meer te reageren we prive al lekker gekletst. ;D
wat ik even zeggen wil is dat die homeopatie een kleine kans van slagen heeft bij het indalen van de bal.............je kan het proberen , maar de kans is heel klein.
als de ouders eventueel een volgens nest zouden krijgen kan je wel vruchtbaar 1 en 2 gebruiken om het sperma en de eicellen optimaal te maken.
dat begrijp ik eruit..........
wij hebben die homeopatie wel geprobeerd , maar geen resultaat.
bonhomme is gisteren 2 geworden , en ik had een hoopje dat dan ook zijn bal zou komen ;D
maar nee nog niet.
ook ik ben het met je eens dat wachten met castratie een optie is.
ik wacht ook nog stel je voor DAT die bal nog komt.
hoe ik dat dan ineens op show uit moet leggen aan de mede fokkers weet ik niet, maar ik zou super blij zijn.
ach als men nergens meer in gelooft is het leven zooooooooooooo saai ;)

groetjes janet
je weet maar nooit er zijn honden waar de bal pas met 3 jaar is ingedaald, en dan mag hij gewoon naar de show ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#227478
Ik heb zelf neit het idee dat homeopathie erg goed helpt bij cryptorchidie. Ze dalen vaak vanzelf nog in en dan kan het lijken of alles helpt.
Door Eidos
#227838
Ik word nu toch wel nieuwsgierig naar Dos... 1 Bal is gewoon ingedaald maar die ander is spoorloos... Geen 1 DA heeft die bal ook ooit voelen zitten, dus het zou zo maar kunnen dat die er gewoon niet is..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227863
Eidos schreef: Ik word nu toch wel nieuwsgierig naar Dos... 1 Bal is gewoon ingedaald maar die ander is spoorloos... Geen 1 DA heeft die bal ook ooit voelen zitten, dus het zou zo maar kunnen dat die er gewoon niet is..
ja dat kan
Door Eidos
#228350
Dus het is de vraag of hij in de buik zit of dat er echt maar 1 is.... Wat zou jij in mijn geval doen Tannetje ?? Gewoon zo laten en in de gaten houden of toch uit laten zoeken of er nog 1 in de buik zit en die eventueel laten verwijderen ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#228363
Gewoon zo laten en in de gaten houden. De kans dat hij er daadwerkelijk maar een heeft is niet zo groot.
Maar tegenwoordig gaat men er vanuit dat het risico van een operatie groter is dan de kans dat het een tumor wordt.
Alleen als Eidos kale plekken krijgt of aantrekkelijk wordt voor reuen, moet je niet vergeten dat dat door die bal kan komen, dan moet er wel een echo gemaakt worden, of geopereerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door