Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1905084
BubbaBling schreef: Heb je ook een foto van de plek?
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet en wat de uitslag is.
Ik heb ook een hond met veel problemen, dus wil graag alles weten  :)

Veel s6 bij de DA  ;)
Nope heb geen foto... helaas....
De huid is donker, ipv mooi roze, er groeit nagenoeg geen haar meer op aan beide zijden.
Ik laat nog weten wat de uitslag is duurt zeker 1 week.

Dank!
#1905671
De huid is donker, ipv mooi roze, er groeit nagenoeg geen haar meer op aan beide zijden.
Wanneer er 'n kale plek is aan beide kanten dan is er haast wel zeker sprake van alopecia.
Goed dat er bloedtest word gedaan!
Heb je ook een foto van de plek?
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet en wat de uitslag is.
Ik heb ook een hond met veel problemen, dus wil graag alles weten  :)
Ik denk zo iets ongeveer:
Afbeelding
Hier 'n heleboel verschillende foto's met alopecia,kan je 'n idee krijgen hoe 't er uit ziet.
http://www.google.com/images?q=alopecia ... 16&bih=686
Door Bien
#1907448
202Spots schreef: Wanneer er 'n kale plek is aan beide kanten dan is er haast wel zeker sprake van alopecia.
Goed dat er bloedtest word gedaan!Ik denk zo iets ongeveer:
Afbeelding
Hier 'n heleboel verschillende foto's met alopecia,kan je 'n idee krijgen hoe 't er uit ziet.
http://www.google.com/images?q=alopecia ... 16&bih=686
bedankt voor de foto, zo ziet het er idd uit.

ik lees net dat alopecia ook kan ontstaan uit een traumatische ervaring, maar ook schildklier en ook komt het vaker voor bij gecasteerde/steraliseerde honden. Bij dat traumatisch zat ik te denken .. en bedacht me dat de partner van mijn tante in April 2010 is overleden... en nu heeft een van de honden dit... misschien vergezocht maar toch...

hoe gaan ze dit behandelen eigenlijk als het met de schildklier bijvoorbeeld te doen heeft? tabeletten? iets homeopatisch mogelijk?
#1907970
Bien schreef: bedankt voor de foto, zo ziet het er idd uit.

ik lees net dat alopecia ook kan ontstaan uit een traumatische ervaring, maar ook schildklier en ook komt het vaker voor bij gecasteerde/steraliseerde honden. Bij dat traumatisch zat ik te denken .. en bedacht me dat de partner van mijn tante in April 2010 is overleden... en nu heeft een van de honden dit... misschien vergezocht maar toch...
hoe gaan ze dit behandelen eigenlijk als het met de schildklier bijvoorbeeld te doen heeft? tabeletten? iets homeopatisch mogelijk?
Nee ik denk niet dat het overlijden van je Tante's partner de oorzaak is.

Als het idd de schildklier is dan moet de hond dagelijks pilletje/tabletje in blijven nemen.
Voor de beste bloed onderzoek voor schildklier afwijking, kan je ook bloed opsturen naar Dr.Dodds in Calif.USA, die is DE expert op schildklier onderzoek
en heeft veel uitgebreidere testing dan andere labs, en ze kan precies vast stellen wat er verkeerd is en wat er aan gegaan moet worden.

Click beneden bij:
for answers to Frequently Asked Questions (FAQ) regarding HEMOLIFE and SENDING BLOOD SAMPLES to Dr. Jean Dodds
http://www.itsfortheanimals.com/HEMOPET.HTM
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 21 jan 2011, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#1908157
nou hier is ie dan de uitslag: de kale plek is toch echt van vlooien!!!!!!!

ben helemaal perplex eigenlijk.. dit had ik niet verwacht... kunnen vlooien echt zo'n schade aanrichten??

denk dat we toch eens na moeten denken of het dan geen allergie is.. de dierenarts zei van niet.... maar ik begin er dus nu toch wel aan te denken.

mijn tante neemt die aan als uitslag en gaat dus verder ook niets doen/ondernemen....
#1908335
Wanneer 't van vlooien zou komen,dan is er meestal 'n "hotspot" en ziet er niet zwart uit maar rood..en is ook vochtig
Afbeelding
Jammer dat je Tante niet verder wil weten..
Sorry...maar ik zou naar 'n andere DA gaan, en evengoed 'n bloedtest om de Schildklierwaardes to onderzoeken  :-\
Door Bien
#1908355
202Spots schreef: Wanneer 't van vlooien zou komen,dan is er meestal 'n "hotspot" en ziet er niet zwart uit maar rood..en is ook vochtig
Afbeelding
Jammer dat je Tante niet verder wil weten..
Sorry...maar ik zou naar 'n andere DA gaan, en evengoed 'n bloedtest om de Schildklierwaardes to onderzoeken  :-\
Zoals op dit plaatje ziet er absoluut niet uit. het is niet rood...
ik kan haar natuurlijk niet dwingen als het mijn hond was had ik alle waarden opgevraagd... maar ja...dat is het niet.

die honden hebben al vaker vlooien gehad... mijn tante is geen opruimerig en schoonmakerig tiepje.. heeft dat er iets mee te doen qua vlooien?

ik ken nl. geen vlooien... onze honden hebben het niet ook niet gehad, en die bouviers bij mijn ouders ook nooit. Kortom.. hoe komen ze aan vlooien en is de ene hond er echt gevoeliger voor als de ander.
Mijn tante woont aan de bosrand en daar wonen ook veel egels.... dat zijn dus vlooienbolletjes.. heb ik begrepen kunnen ze het daarvan hebben??
#1908590
Je egels kan heel goed de oorzaak zijn, maar er zijn overal wel vlooien die op de hond kunnen springen.
Sommige honden hebben er meer last van dan anderen, en als je toevalig pech hebt dat je hond allergies is voor vlooi...
dan is 1 vlooienbijt al genoeg voor weken/maanden lange ellende, ook o.a de hotspots waar ze dan aan blijven likken.

De honden moeten in ieder geval eerst vlooivrij komen..
Dus wassen en dan de volgende dag pipetje van frontline, advantage flea en tick in hun nek, en dat elke maand herhalen.
Alle honden bedden moet ook gewassen en schoongemaakt om alle vlooien en eitjes weg te krijgen
en 't hele huis eigenlijk goed stofzuigen...
Wanneer er niks gedaan word dan blijft de cycle doorgaan... :-\
success...
#1909540
Also, ik dacht ook al gelijk aan schildklierproblemen. Ik volg de stelling van Dory ;-)
Ik zou eerst asap die honden vlooienvrij maken, en dan toch eens de schildklierwaardes laten testen. Met Hemopet heel goede ervaring en veel minder kompliziert als ik gedacht had.
Door Bien
#1909788
huh.. hond wassen, de dierenarts zei dat dat niet nodig was omdat je dan die vetlaag van de huid afhaalt en ze dan nog lekkerder zijn voor de vlooien...

ik zou als het mijn hond was ze toch wassen mijn hele huis zuigen en platspuiten met spul..... ik zou helemaal panisch worden maar mijn tante blijkbaar niet... ik kan er met mijn gedachten niet bij.

het bloed dat is afgenomen is gecontroleerd ivm schildklier en Cushing en ook de ingeleverde ochtendurine is gecontroleerd.

het gekke is dat dat beestje helemaal geen jeuk heeft.. ik snap er niets van!!!! alles is tegenstrijdig..... wel wassen niet wassen, bloed is gecontroleerd  urnine ook niets gevonden...

vlooienallergie kan natuurlijk ook...
Door qyan
#1912180
Bij de hond van mijn moeder was de eerste schildklier test ook niet positief. Heb het vandaag aan mijn moeder gevraagd toen ik bij haar was. Luna is 4 of 5 keer getest. 2 keer waren de waarden goed, 3 keer niet goed en neiging naar te langzaam werkende schildklier. Aan de hand daarvan is besloten om haar op de medicijnen te zetten en ze hebben geholpen.

Ik zou de hond nog een keer laten testen (maar dat ben ;-)
#1914325
Bien schreef: huh.. hond wassen, de dierenarts zei dat dat niet nodig was omdat je dan die vetlaag van de huid afhaalt en ze dan nog lekkerder zijn voor de vlooien...
ik zou als het mijn hond was ze toch wassen mijn hele huis zuigen en platspuiten met spul..... ik zou helemaal panisch worden maar mijn tante blijkbaar niet... ik kan er met mijn gedachten niet bij.
het bloed dat is afgenomen is gecontroleerd ivm schildklier en Cushing en ook de ingeleverde ochtendurine is gecontroleerd.
het gekke is dat dat beestje helemaal geen jeuk heeft.. ik snap er niets van!!!! alles is tegenstrijdig..... wel wassen niet wassen, bloed is gecontroleerd  urnine ook niets gevonden...
vlooienallergie kan natuurlijk ook...
Tenzij je ALLE vlooien met 'n vlooienkam te pakken kan krijgen misschien?
Vlooien bijten op vieze huid en op schone huid, dus dat vind ik geen goed excuse om niet te wassen.
Goed wassen met vlooien shampo is altijd beter dan vlooien, en dat verwijderd ook de eitjes.
Maar ik heb 't idee dat 't niet veel uitmaakt wat voor advies er gegeven word, want zo te horen staat je Tante nergens voor open.
En ik betwijfel eigenlijk ook of ze met 'n vlooienkam aan de gang zal gaan  :-\
Ik hoop dat 't niet erger word voor 't hondje voordat je Tante iets zal doen.
Succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door