Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1898182
Limpy kreeg die bloesems om wat rust in zn hoofd te creëeren (o.a. door trauma (ongeluk) in zn jeugd) en om dingen in het nu ook wat los te laten (hij wil alles regelen en voor iedereen zorgen)
Bij hem merkte ik al na ± 4-5 dagen verschil: rekaxter en als hij eens alleen wilde slapen de jongens ook wegsturen (de 2 oosterlingen claimen hem soms teveel)
Maar net wat je zegt, het zal per dier verschillen.

Heb het afgelopen jaar ook 2 holistische DA´s bezocht met limpy, ik vind het een openbaring omdat ze naar het dier in zn geheel kijken!
#1898237
Ik heb nooit bloesemtherapie en/of chinese kruidentherapie geprobeerd voor mijn hond.

Wel gebruik ik regulier verkrijgbare homeopathische  of natuurlijke middelen, van puur natuur of ook wel middelen van Phytonics  en zo .
Wat ik herken in jouw posting is het gebruik van probiotica en visolie  :)
#1900382
kleine update:

- Reus zijn vacht verbetert de laatste paar dagen echt met de dag! hij wordt weer lekker zacht, lijkt iedere ochtend wel weer iets meer te glimmen en ook de plekken waar hij van nature weinig haar heeft (onderbuik, liezen, oksels) worden weer dikker behaard. ook lijkt zijn haar over de hele buik/borst wel wat langer te worden.

- Hij heeft wel meer jeuk de laatste dagen, ben sinds eergister gestopt met Puur Jeuk, ik kijk het nog een paar dagen aan en ga het dan misschien er toch maar weer bij geven.

- Lijkt wel erg onzeker, wil de hele tijd bij me. (op schoot of zoals nu op het poefje naast mijn bed). Buiten een beetje wegloperig, net even achter de bosjes langs lopen enzo. probeer het aan te pakken zoals ik veel dat soort dingen doe: niks zeggen, hem aan lijnen, terug lopen naar het veldje, wachten tot hij rustig gaat zitten, en weer los laten. Misschien gewoon weer even een typische Reus uitprobeer fase, maar wel opvallend. Hoop dat we snel ook iets gaan merken van de bloesems.

- Ontlasting is wat wisselend, terwijl hij niets anders te eten krijgt. Misschien iets van straat te pakken weten te krijgen (Amsterdam centrum, je willen niet weten wat een hond hier allemaal naar binnen kan werken), anders weet ik het namelijk ook niet.

Is er iemand die me iets kan vertellen over die Living Star Light bloesem?

oh en een tip om Reus wat te helpen met de onzekerheid is ook welkom! (simpele oefeningetjes en flink belonen als hij braaf is doe ik al)

groetjes,

nienke
Laatst gewijzigd door nienk op za 15 jan 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1901205
Ik volg ook mee want ik vind het ook wel leuk om te lezen.  Voor de eerste keer dat ik lees over warm - koud vlees en warm-koud zijn van je hond.  Iemand die daar meer info over heeft op het net?
Hier ook een hondje met jeuk  :'(  maar met de hulp van Tannetje een nieuw behandelplan opgesteld dus we vliegen er terug vol goede moed in. 
#1901207
JOEPIE! volgens mij begint een en ander iets te doen. Reus vandaag minder jeuk, minder drentelig, liep vrolijk mee aan de riem (dus zonder panisch trekken, of achter blijven met de staart laag), en reageert weer op 'Reus, ga je mee naar buiten?' en hij eet veel enthousiaster. niet dat hij slecht at, maar ik kan nu zijn bak bij wijze van spreken zo weer in de kast zetten, schoon leeg. ok, misschien is het een tijdelijk ietstje, maar ik ben blij, zo ken ik mijn hondje weer een beetje terug!
#1901223
Veerle-scrappyToo schreef: Ik volg ook mee want ik vind het ook wel leuk om te lezen.  Voor de eerste keer dat ik lees over warm - koud vlees en warm-koud zijn van je hond.  Iemand die daar meer info over heeft op het net?
Hier ook een hondje met jeuk  :'(  maar met de hulp van Tannetje een nieuw behandelplan opgesteld dus we vliegen er terug vol goede moed in.  
ik heb het nogal basaal gepost omdat het hele verhaal nogal ingewikkeld was en ik ook niet meer precies wist hoe of wat. de arts werkt veel met de chinese geneeskunde. dan gaat het dus over Yin en Yang, en daar zit dat warm/koud verhaal aan vast.

daar vind ik dit wel een goede uitleg van: http://www.gobert.nl/yinEnYang.html

hier vind je meer over het warm/koud in een mens (en dus ook dier): http://www.jreinders.nl/inFrame.html?ht ... -yang.html

meer over warm/koud voedsel: http://www.innerned.org/enertemp.html

wat nou precies op honden gebied yin en yang is kan ik niet goed vinden, ik zal hier reus zijn da eens naar vragen.

oh en wat is het behandelplan wat jij nu hebt voor jou jeuk-hondje?
Laatst gewijzigd door nienk op za 15 jan 2011, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1901513
nienk schreef: oh en wat is het behandelplan wat jij nu hebt voor jou jeuk-hondje?
Bedankt voor de links  ;)
We gaan toch in de voeding wat aanpassen en ze gaat even op vis, lam, paard en wild.
Verder de puur pollen terug opstarten als het voorjaar er aan komt, propolis vloeibaar, 4 keer per jaar ontgiften, en er komen chinese kruiden onze richting uit.
Ik hebnet een gans overzicht uitgeprint waar ik met kleuren alles gaan aanduiden en bijhouden
Ik heb ondertussen nog een hoop vragen opgesteld  :D ;D
We vliegen er in, we hebben weer wat moed want de laatste gedachte was dat ik op hyppoallergen brok ging moeten gaan om te plooien voor de dierenartsen hier  :-X
#1902079
bleeegh hyppoallergene brok, alleen het woord al, die kunnen toch niet lekker zijn?

mooi dat jullie ook weer een plan hebben! zo zie je maar, iedere hond is anders, iedere jeuk is anders, dus ieder behandelidee is anders!

met Reus gaat het vandaag weer beter dan gister, hij heeft maar een paar echte jeuk momenten gehad (=piepen en grauwen omdat hij er niet bij kan, zo hard krabben dat hij omvalt, etc) en is ook weer blijer, krul is weer in de staart en hij kijkt mooi helder uit de ogen. ben super blij dat er weer zo snel verbetering is!
#1903131
- Reus ruikt niet meer naar konijn! gistere afgespoeld met de douche, en hij ruikt nu gewoon weer lekker, zo als hij altijd ruikt als hij nat geregend is/onder de douche, lekker fris. (niet echt naar natte hond dus, want dat stinkt) vorige keren was de konijnen geur na het opdragen er weer.

- de schilfers worden minder!
#1903603
nienk schreef: jup die had ik al gevonden, maar kan me er in al mijn hollandse nuchterheid niets bij voorstellen. hoe maken ze zoiets, wat zit er in? etc.
Ik weet niet of je het kunt vatten met je hollandse nuchterheid, ik had er ook af en toe moeite mee, maar deze remedie is dus gemaakt in een nacht met een bepaalde ster aan de hemel. Dan wordt bronwater buiten gezet en dan wordt de energie van die ster er in opgeslagen en in een flesje gestopt.
Dat zit er dus in ;)
#1903626
aha. dankje, mijn hollandse nuchterheid kan daar inderdaad vrij weinig mee. maar ik hoef er ook niks mee, dat scheelt. Reus heeft allemaal geen idee van wat ie krijgt, dus baasje is blij als het werkt en dan maakt het mij niet uit 'wat' er in zit. ik zou namelijk zeggen: niks dus, maar Reus laat toch echt wel zien dat 'het' iets doet. ik zal straks even naar de sterren zwaaien om ze te bedanken!
Door nienk
#1903950
Reus nam gister tijdens het spelen de benen en wist een paar korsten wit brood naar binnen te werken voordat ik bij hem was, merkte overdag nog niet zoveel ervan, maar avond en nacht had hij erg veel jeuk, niet zo zeer krabben maar wel heel veel likken, onrustig zijn en blaffen naar dingen waar hij normaal nooit meer  tegen blaft. bij deze zal mormeltje van mij nooit meer iets krijgen met graan er in! (oh en we gaan binnenkort terug op cursus..)

edit: ook leuk, hoewel het 3 buiten en 1 binnen foto is, die laatste is toen Reus net bij mij was en nog supermarkt brokjes at. zie het kleurverschil in zijn vacht, en de glans in de ogen beter zijn op de andere foto's!
Laatst gewijzigd door nienk op di 18 jan 2011, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1906533
Gaan vandaag beginnen met ander eten! heb ik overleg met de da assistente besloten dat we gaan beginnen met eend, daar hij dat waarschijnlijk nog nooit gehad heeft. dus we gaan straks maar even naar de Vergulden Hond om eenden nekjes en ergens anders een puur eend kvv halen.

Met de jeuk gaat het ok, merk vooral dat hij s ochtends vroeg en s avonds meer jeuk heeft. overdag likt hij zich wat meer, ook bijt hij meer op zijn poten dan dat hij deed. maar in het algemeen is de jeuk wel veel minder geworden. Gedrag gaat ook goed, hij is mooi rustig, minder onzeker dan vorige week en luistert buiten weer wat beter.

Vandaag stoppen we ook met de detox druppels (die heeft hij nu 6 weken gehad) en probiotica (2 weken).

ik ben benieuwd, hoop dat het zo goed blijft gaan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door