Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#220845
Ine schreef: Waarom foto's? Daarop is het niet te zien van een kruisband!
Naar het schijnt kunnen ze het wel zien met een rontgenfoto a.d.h. van de afstand tussen de botten.
Laatst gewijzigd door casangio op do 09 dec 2004, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#221137
Hitam schreef: Vaak zijn ze op het moment dat het gebeurt erg kreupel, soms zelfs lopen ze op drie poten. Na een paar dagen wordt het beter en dan hangt het van de rest van de banden af hoe hij loopt. Als het maar een band is en het gewricht is nog redelijk stabiel, kunnen ze zo goed als gewoon lopen. Als de knie instabiel wordt zakken ze door de knie heen.
Kunnen ze ook nog als een speer rennen dan????
Gisteren is ze ons weer ontsnapt. Zaten we lekker in het bos. Haar even uit de bolderkar gehaald om in het gras te liggen en wat doet ze, ze rent als een speer achter twee herten aan die in het veld liepen en het was zo rustig verder niemand in het bos, dus wij hadden niets gezien, helaas. Ik helemaal in zak en as, ik dacht ze kan er dadelijk niet meer op lopen, maar ja hoor, het is nog hetzelfde als voorheen, hinken bij het opstaan en beter als ze een tijdje loopt. Morgen worden als het goed is foto´s gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#221249
CaSanGio schreef: Naar het schijnt kunnen ze het wel zien met een rontgenfoto a.d.h. van de afstand tussen de botten.
een foto is een bevestiging van de diagnose. Op de foto kan een goede arts zien aan o.a. de hoeveelheid vocht in het gewricht dat de kruisbanden (volledig) gescheurd zijn.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#221253
CaSanGio schreef: Kunnen ze ook nog als een speer rennen dan????
Gisteren is ze ons weer ontsnapt. Zaten we lekker in het bos. Haar even uit de bolderkar gehaald om in het gras te liggen en wat doet ze, ze rent als een speer achter twee herten aan die in het veld liepen en het was zo rustig verder niemand in het bos, dus wij hadden niets gezien, helaas. Ik helemaal in zak en as, ik dacht ze kan er dadelijk niet meer op lopen, maar ja hoor, het is nog hetzelfde als voorheen, hinken bij het opstaan en beter als ze een tijdje loopt. Morgen worden als het goed is foto´s gemaakt.
Ja, dat kan ;D.... Bas heeft weken met kapotte banden rondgelopen en gespeeld en gek gedaan voordat de juiste diagnose gesteld werd.

Je zag wel aan hem dat zijn poot ongelofelijk begon te trillen na teveel inspanning of een bepaalde stand. En dit ging langzaam van kwaad tot erger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door