Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1861714
nee daar hebben wij nog niet naar laten kijken
maar wordt dat operatief verwijdert dan?
ik zal dat topic eens door lezen

ik blijf eerst nog een aantal weken energique special geven, deze is glutenvrij
en denk toch maar dat het door de granen kwam die in haar brokken en energique nr 1 zaten.
Mocht ik na een tijdje geen resultaat hebben, dan ga ik verder kijken
met vers voer dingen uitsluiten is toch goedkoper dan elke keer een onderzoek bij de Da, mocht het met voer niet lukken
dan ga ik uiteraard weer voor een onderzoek
#1864407
djorca5 schreef: nee daar hebben wij nog niet naar laten kijken
maar wordt dat operatief verwijdert dan?
ik zal dat topic eens door lezen
`ja, deze worden operatief verwijdert.
donna had veel last van der anaaltjes, zoals her en der uitslag, bultjes, plekjes en veel jeuk.
na de o.p waren die klachten verdwenen.
#1864908
djorca5 schreef: nee daar hebben wij nog niet naar laten kijken
maar wordt dat operatief verwijdert dan?
ik zal dat topic eens door lezen

ik blijf eerst nog een aantal weken energique special geven, deze is glutenvrij
en denk toch maar dat het door de granen kwam die in haar brokken en energique nr 1 zaten.
Mocht ik na een tijdje geen resultaat hebben, dan ga ik verder kijken
met vers voer dingen uitsluiten is toch goedkoper dan elke keer een onderzoek bij de Da, mocht het met voer niet lukken
dan ga ik uiteraard weer voor een onderzoek
dan zou ik toch overwegen om af te stappen van de Energique.... ze kan ook zo maar een allergie hebben voor lijnzaadolie en dat zit ook in bijna alle brokken end at zou ook een boosdoener kunnen zijn.

Ga voor nu eens over op een diersoort wat ze nog nooit heeft gehad zo puur mogelijk en hou dat eens een aantal weken vol mits er geen klachten ontstaan...
Bijvoorbeeld een Haaks Barf en of Naturis?

Sterkte metje hondje,

Esther
#1864976
tot nu toe ben ik nog tevreden over de energique special, haar schilfers worden minder
ben nu bijna een week bezig, en zo snel zie je natuurlijk geen optimaal resultaat.
de soorten die jullie noemen zijn volgens mij moeilijk te verkrijgen bij de dierenwinkels of niet?

Ga van de week eerst even naar de assistente van de Da, zij gaan haar anaal kliertjes eerst even leeg knijpen
misschien dat het daar ook aan ligt.
Voorlopig geen narcose meer voor ons hondje, heb het toen laten doen voor de sterilisatie en wil het niet nog een keer
ze was er zo lamlendig onder, als het even niet hoeft dan gebeurt het ook niet
#1871478
ik heb de foto's naar een andere dierenarts gestuurt voor second opion
deze gaf aan dat het de aandoening impetigo is en bestaat uit een oppervlakkige bacteriele ontsteking
meestal secundair aan een andere aandoening.

Dus zal morgen even naar me eigen DA, om te vragen of ik de patientenkaart en de uitslagen mee mag nemen, dan gaan we voor second opion naar een andere Da.
Mag een DA dit weigeren? om die informatie niet mee te geven?
#1876692
ik weet nu inmiddels wat ons hondje mankeert

hebben een bloed onderzoek laten doen en hier is uit gekomen dat ze helaas voor alles allergisch is
niet 1 bepaalde groep, nee moeten gelijk weer meerdere groepen en dingen zijn.
We gaan dus met tabletten proberen om de jeuk te onder drukken, ze zal de rest van haar leven deze klachten blijven houden
dus in feite maakt het dan eigenlijk nog weinig uit of ze haar brok wel of niet krijgt.
Nu nog steeds energique, maar zal morgen de nieuwe reeks tabletten halen.
#1877200
Mijn bouvier heeft hetzelfde gehad.
precies dezelfde plekjes met schilfers die je laat zien.

Neem contact op met een Homeopatische dierenarts
die kan je vermoedelijk helpen.

mijn boefje heeft de laatste drie jaar van zijn leven zonder jeuk doorgebracht
met dank aan Lies Vedder Homeopatische Dierenarts in pieterburen.

van een tot gek toe wordende jeukende bouvier veranderd in een hond met een schone huid en geen jeuk meer.
#1877263
djorca5 schreef: ik weet nu inmiddels wat ons hondje mankeert

hebben een bloed onderzoek laten doen en hier is uit gekomen dat ze helaas voor alles allergisch is
niet 1 bepaalde groep, nee moeten gelijk weer meerdere groepen en dingen zijn.
We gaan dus met tabletten proberen om de jeuk te onder drukken, ze zal de rest van haar leven deze klachten blijven houden
dus in feite maakt het dan eigenlijk nog weinig uit of ze haar brok wel of niet krijgt.
Nu nog steeds energique, maar zal morgen de nieuwe reeks tabletten halen.
kan je 'voor alles allergisch' iets preciezer omschrijven? DA zijn namelijk erg snel met het roepen over 'eiwit allergie' gezien eiwitten een van de basisbouwstenen is van ieders lichaam is dat onmogelijk. Het kan wel zijn dat er een allergie is voor bv rundereiwitten. Dit komt bij veel honden voor. Verwijderen van rundvlees uit het menu is dan de oplossing. In energique zit ook rijst=graan, dat is zeker niet goed voor honden, wel een goedkoop vulmiddel voor de fabrikant. Ook daar kunnen de huidreacties van komen.

Als je uit wilt zoeken waar ze precies allergisch voor is zal je 6wkn 1 diersoort moeten voeren die zij nog nooit gehad heeft, als de problemen over gaan kan je na 6wkn 1 ander soort toevoegen, als daar na 1week ook geen reacties op zijn kan je een 3e toevoegen etc.

Botten bij de dierenwinkel zijn nooit vers! Ik denk dat ze gedroogd waren, dan is er ook niets aan toegevoegd of speciaals mee gedaan, maar ze hebben dan ook geen enkele toevoeging aan het menu en worden broos, dus voor het gebit ook niet beter. Als je botjes geeft puur voor het knagen/tanden schoonhouden dan kan je beter eendennekken kopen. Waarschijnlijk heeft jouw hondje nooit eend gehad en zal hier dus geen allergische reactie op krijgen.

Wat de DA doet, de klachten onderdrukken, vind ik een slechte zaak. Uitzoeken waar ze precies allergisch voor is en overstappen op ander voer lijkt misschien veel werk, maar ik denk toch zeker dat de hond dat verdient.
Laatst gewijzigd door *Flip* op do 30 dec 2010, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#1877283
Ben het eens met Pammie, onze Sanne was ook 'voor van alles' allergisch en we hadden toen kunnen kiezen voor levenslang tabletten of desensibiliseren, maar sinds ik de kip, rund en toegevoegde olieën uit haar menu heb weggelaten is er een wereld van verschil. Zeker het proberen waard.
#1877340
hoi! naar dat je hond voor zoveel dingen allergisch is. mijn reus heeft ook al geruime tijd last van jeuk, ook bultjes (al zien die er anders uit dan die van jou hond). ik ben nu een aantal weken met hem bezig bij een holistische dierenarts en het resultaat is verbluffend. Ik zou je aan raden in ieder geval eens rond te kijken (bij alternatieve geneeswijze staat meer over Reus) of er een holistische DA bij jou in de buurt zit, de manier waarop deze artsen werken is compleet anders dan de reguliere DA, ik moest ook even wennen aan het idee, had echt zoiets van 'eerst zien, dan geloven!'. maar, ik heb het gezien! de pilletjes die een reguliere DA voorschrijft onderdrukt alleen de jeuk, maar kunnen ook vervelende bijwerkingen hebben, afhankelijk van wat de hond krijgt. succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door