Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#215925
Dank je wel ;D, we hadden het net thuis samen nog over dat het zo fijn is dat er een forum als BP bestaat waar je gewoon je vragen kwijt kunt en dat je niet alleen afhankelijk bent van een diererarts.

Shit nu net weer ontlasting en het is Diaree >:(

Nou ik moest het even kwijt hoor! Ik was al zo blij dat het vandaag iets beter ging en dan dit weer. Maar ja het komt allemaal wel goed. Geduld, geduld, geduld.

Jacqueline
Door diana
#215941
weet je wat mij opgevallen is
lady kreeg nogal vaak een aantal weken na haar coctail een maag / darm infectie .
Door Jacqueline74
#215964
Hij heeft zijn laatste injectie gehad toen hij 12 weken oud was en hij is nu 7 maanden dus ik denk dat dit in dit geval er niets mee te maken heeft. ::)

Maar het is wel kl*te :'(, ik zou zo graag willen dat hij kon zeggen ik heb hier of hier pijn of ik wil dit of dat.

Net ook hij was zo vervelend en niet meer te houden. >:( Ik heb hem maar in zijn bench gelegd en daar ligt hij nu te slapen ik denk dat hij zich zelf gewoon in de weg zit. :-\

Jacqueline
Door Spanielgek
#215972
Wat voel je je hulpeloos he als je hondje ziek is,ik ben altijd liever zelf ziek dan mijn Esther want je kan niet zo veel doen.
Hoop dat hij de nacht lekker doorslaapt,geef hem maar een lekkere knuffel van mij.
Ik reageer niet zo gauw op iets ,omdat ik nog niet erg veel verstand heb van barfen enz omdat ik nog maar een beginner ben.
Maar als er iets is met de hondjes dan kan ik me heel goed inleven,en moet ik reageren .
Dus kop op meid het komt echt wel goed ,je grijpt alles aan on je mannetje er weer bovenop te krijgen.
K'zal voor Cudjo duimen dat hij zich morgen weer wat beter voelt ;)
Door Jacqueline74
#215993
De nacht heeft hij lekker door geslapen. ;D

Maar toen we vanmorgen naar buiten gingen was het plassen en waterdunne superstinkende ontlasting sh*t. >:(

Hij heeft wel weer lekker wat rijst en kip gegeten dus er zit weer wat in. ;)

Jacqueline
Door Lizzy
#216008
JaDi74 schreef: Biogarde toch? roosvicee stop ook goed? waar koop ik dit? 2 minuten of zo en het eigeel weg gooien? kan dit uit de vriezer van iglo of zo?die wij ook eten?

Zo weer een heel aantal vragen, bedankt voor het meedenken?

Jacqueline
Biogarde ja.

Roosvicee stop kan ook. Ik geef zelf verse bosbessen of capsules (bij de reformwinkel - tegenwoordig op de Dorpstraat),

Brandnetels moet je zelf plukken en blanceren,

Ja, koolvis, kabeljauw uit de vriezer van Iglo is prima

En ja, beschuitjes zoals jij die ook eet.

Oh, geraspte appel, bruin laten worden: is ook goed bij dit soort diarree.

Ik zou hem trouwens ook Okugest van VSM geven! Dat helpt tegen de buikpijn en tegen de diarree.
Door Francisca
#216014
Konden ze maar praten hè? ;D
Beterschap voor Cujo en geef hem maar een knuffel van mij. :-*
Door sandra1
#216038
Meid ik leef met je mee. Wat kan je hondje dan ziek zijn he. Als hij antibiotica krijgt zal hij weer snel op de been zijn. Geef hem maar een knuffel.

Sandra
Door Peet
#216086
Soms is een abkuur gewoon wel verstandig, of je er nu voor bent of niet. Ik ben ook geen AB-fan, maar toen Beau's teen ontstoken was heb ik hem ook een ab-kuur gegeven hoor.

Als Cujo nog rommelt met zijn maag en darmen zou ik hem ff niet teveel vreemde voeding geven. Gewoon water, honing, kip &rijst en af en toe wat yoghurt met zijn probiotica pillen. Herders zijn nou eenmaal wat gevoeliger soms. Laat hem maar lekker tot rust komen, niet teveel tegelijk geven.

Knuffel voor Cujo!!
Door Jacqueline74
#216104
Nee, we gaan hem ook niet teveel geven eerst maar kijken of dit er in blijft. En dan hopen dat hij snel weer opknapt. :)

Ik ben ook niet zo dat ik bij ieder wisse wasje bij de dierenarts zit maar nu kon je gewoon merken dat hij echt ziek was wat niet zomaar over gaat. :(

Hij is gewoon zo slap dat hij af en toe gewoon door zijn poten zakt. >:(Hij wil wel spelen maar heel even en dan gaat hij weer slapen omdat hij gewoon de puf niet heeft. :o

We willen vandaag een klein beetje biogarde met rosvicee stop geven en dan verder alleen kip en rijst. ;D

Hij moet toch iets in zijn maag hebben om zijn antibiotica te kunnen opnemen. ::) p een lege maag lijkt me dit ook niet echt goed nl. ???

We houden jullie wel op de hoogte van hoe het gaat.

Jacqueline
Door Lizzy
#216106
Ik vraag me zelfs met dit soort diarree-aanvallen af of je uberhaubt eten zou moeten geven.... (en niet alleen water + rauwe honing)... Tja, wat is wijsheid he?
Door Jacqueline74
#216160
Lizzy schreef: Ik vraag me zelfs met dit soort diarree-aanvallen af of je uberhaubt eten zou moeten geven.... (en niet alleen water + rauwe honing)... Tja, wat is wijsheid he?
Ja maar hij is al zo zwak dus daarom probeer ik hem toch maar iets te laten eten zodat hij een beetje kan aansterken. ;) En inderdaad wat is eigenlijk wijsheid... ::) Ik vind het zo onwijs zielig en je kunt zo weinig doen :'(
Door Jacqueline74
#216601
Cujo begint al een beetje op te knappen. :)

Wat ik me nu alleen afvraag hij krijgt nou twee keer per dag kip/rijst de dierenarts adviseerde ons dit minimaal 3 dagen vol te houden zodat de maag lekker tot rust kan komen. ;)

Dit gaat nou ook de goede kant op maar wat ik me nou afvraag kunnen we dan deze drie dagen direct weer over op Bibi. Of moeten we dit langzaam opbouwen? en welke smaak kunnen we het beste nemen (we hebben kip/rijst, lam/rijst en natuurmix in huis.

Weer een heleboel vragen maar ik wil ook het beste voor mijn ventje.

Jacqueline
Door Francisca
#216604
Ik zou beginnen met de kipmix, de lammix is nogal vet en mijn ervaring met Mika is dat hij van vet diarree blijft houden.
En langzaam opbouwen. Heb je fytomix? Ik geef Mika kruidenmix dat helpt ook goed.
Fijn dat het weer beter gaat. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door