Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1870246
geer schreef: Nou, daar zijn we weer. Kies is met succes verwijderd, maar maag speelde weer even op. Dus tóch weer aan de pred. En wéér wilde ik afbouwen: gierende jeuk. En dit keer geen vlooien. Het lijkt er dus toch op dat ze jeuk krijgt zodra ik stop met de Prednison. Ze is altijd al jeukerig geweest hoor, maar nu is het echt extreem. Gisteren dus toch maar weer begonnen en nu is ze weer rustig.
Ik heb dat ook wel vaker gezien. Een duidelijke vorm van prednisondeficiëntie. Ontgiften zou dan moeten helpen.
Ik heb ook eens een hond gehad die kreeg de prednison voor een polyathritis (ontsteking van meerdere gewrichten) en na het stoppen jeuk. Daar kwam toen na een allergietest allerhande allergiën uit, waaronder een vlooienallergie. Maar na verloop van tijd ging het weer over. Het heeft wel een paar maanden geduurd. Nu zou ik het heel anders aanpakken maar dit was al een jaartje of 15 terug.
Door Lizzy
#1870430
Ik weet nog dat er een aantal homeopaten toentertijd (15 jaar geleden ofzo) een homeopathische verdunning van prednison voorschreven, om bij het 'afkicken' te helpen. Ik heb alleen geen flets idee meer welke potentie dat ook alweer was :g:
Door geer
#1870659
Sja. Wat ik me alleen afvraag is óf ik wel moet stoppen. Die maag is nu eindelijk een stabiel-rustig. Dikke kans dat ik haar helemaal door de detox heb gezwengeld en haar maag weer begint. En écht, daarmee ben ik volgens mij wel uitgedokterd...

Lastig, lastig...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1871553
Ik kan me daar wel in vinden hoor, Geer.
Wodka heeft al jaaaaren chronische oorproblemen. Wat ik ook probeer, het lijkt alleen maar erger te worden.
Heb nu een -vast niet zo jofel- Uni van Utrecht zalfje. Dat werkt. En maakt het leven vele malen leuker voor Wodka. Ik ga niet meer dokteren. Met haar ruim 9 jaar hebben we iets gevonden wat voor haar werkt. Ik laat het zo.

:-* voor Soof.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1871575
geer schreef: Sja. Wat ik me alleen afvraag is óf ik wel moet stoppen. Die maag is nu eindelijk een stabiel-rustig. Dikke kans dat ik haar helemaal door de detox heb gezwengeld en haar maag weer begint. En écht, daarmee ben ik volgens mij wel uitgedokterd...

Lastig, lastig...
hoe oud is ze?
ik zou aan de pred blijven, last van maag is een vreselijk iets..
Door geer
#1871593
Sophie is deze zomer 6 geworden. Tot nu toe hebben we het voor lief genomen, wat inhield dat we regelmatig (maar soms wel met grote tussenpozen van soms wel een maand) hele nachten buiten met haar stonden om gras te eten. Ik wilde pertinent niet aan de Pred. Maar ja, voor haar was dat natuurlijk ook niet echt fijn.

Toen Arie zich echter aandiende werden onze nachtelijke tochten in Diep Donker Amstelveen echter schier onmogelijk, dus voor die tijd heb ik haar in overleg met mijn dierenarts op de Pred gezet. En nu...nu gaat het dus eigenlijk *afkloppen* al een hele tijd heel goed met haar maag. Ze heeft nog één keer iets klein-aanvallerigs gehad, maar dat was met een potje kattengras af te dekken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1871619
als het nu zo goed gaat met haar maag, waarom dan terug naar af, zou het niet doen, zie nu zelf hier hoe het is met een hond met maagproblemen nu gaat het met hem ook goed en zo houden we het..
Door Lizzy
#1872890
Je gaat toch haast denken dat ze een chronische ontsteking lijdt he? Maar dat hebben ze niet gezien toen ze die scopie deden, toch? Tja. Lastig. Ik durf je er niet in te adviseren. We weten allemaal dat prednison troep is. Maar soms is de kwaal erger dan het middel.
Door Veerle-scrappyToo
#1873056
Lizzy schreef: In mijn studies homeopathie werd dit als een vrij normaal verschijnsel beschreven. Bij het onderdrukken van huidproblemen met prednison, vlammen de problemen ernstig op wanneer je er mee stopt.
En is dit dan een blijvend probleem of enkel tijdelijk?
Door geer
#1873109
Lizzy schreef: Je gaat toch haast denken dat ze een chronische ontsteking lijdt he? Maar dat hebben ze niet gezien toen ze die scopie deden, toch? Tja. Lastig. Ik durf je er niet in te adviseren. We weten allemaal dat prednison troep is. Maar soms is de kwaal erger dan het middel.
Nou, ze had toen een geïrriteerd maagslijmvlies. Maar ik denk niet dat ze op een scopie kunnen zien of het chronisch is? Wat ik wel weet is dat Sophietje altijd nogal snel in de 'fik' heeft gestaan. Haar huid is zwak, haar maag is zwak, haar gebit is belabberd... Dus het lijkt mij persoonlijk wel iets chronisch-ontstekerigs...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door