Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1840720
al heel lang staat mijn oude hond op en dan is ze mank rechtsvoor. 1 maal tijdje lopen loopt ze goed. ik heb wel dat orthobed besteld maar nog steeds niet binnen, maar vind dit zo sneu dat het zo moet. heeft er iemand tips voor me aub...
Door diergedrag
#1840991
Klinkt als artrose. Dat geeft stijfheid na rust.
Ben je al met haar naar de dierenarts geweest? Bij oude honden vind ik het raadzaam om minimaal 1x per jaar het bloed te laten onderzoeken om te kijken of de organen nog goed werken.
Je kan het met een natuurlijke pijnstiller zoals MSM proberen maar je zou ook kunnen overwegen om te kijken hoeveel ze opknapt als je een NSAID bij je dierenarts vraagt.
Veel mensen gaan ervan uit dat zoiets erbij hoort en dat het ouderdom is maar dat slaat echt nergens op. Stijfheid en manken duiden op lichamelijke klachten en daar is vaak wat aan te doen.
Door tieneke
#1841036
Ik zou met deze duidelijke artrose klachten meteen de Corta RX in Amerika bestellen  ;)
Aan Tinus zien we dus helemaal niets meer en hij liep echt zwaar kreupel terwijl hij nog geen 7 is,na 5 dagen zagen we al verbetering.
Hij vliegt en rent weer lekker ouderwets door de sneeuw en ik blijf me verbazen hoe vreselijk goed spul dit is.
Zelfs met opstaan zien we er niets meer aan terwijl dit het ergste was.
Dierenarts bezoek kan natuurlijk ook maar waarschijnlijk ga je daar met pijnstillers weg die ook nog eens slecht zijn voor je hond,de Corta Rx is een natuurlijk middel dus veel beter dan alle gifzooi.
Door lightning
#1841092
ik loop met haar bij een hollistische dierenarts. daar moet ik 4 december weer heen, maar niet voor deze klachten. ben er al een tijdje niet geweest. ik zal het wel melden. mijn eigen da geeft inderdaad meteen rimadyl mee en dat is het dan. ik zal eens informeren voor de corta RX. wat zijn die prijzen (in euries) voor deze medicatie?
Door diergedrag
#1841651
Wat heeft je eigen dierenarts geconstateerd?
Rimadyl is helemaal geen foute keuze! Door artrose treden uiteindelijk ontstekingsverschijnselen op en daardoor gaat het gewricht nog meer kapot. Bovendien leidt chronische pijn tot een grotere gevoeligheid van het lichaam voor pijn en is er een hogere dosis nodig om de pijn te bestrijden.
Hoe natuurlijker hoe beter maar je schrijft dat ze het al heel lang heeft en een NSAID is stukken beter dan het op zijn beloop laten. Gebeurt er al die tijd niets aan?
Door tieneke
#1841680
lightning schreef: ik loop met haar bij een hollistische dierenarts. daar moet ik 4 december weer heen, maar niet voor deze klachten. ben er al een tijdje niet geweest. ik zal het wel melden. mijn eigen da geeft inderdaad meteen rimadyl mee en dat is het dan. ik zal eens informeren voor de corta RX. wat zijn die prijzen (in euries) voor deze medicatie?
http://www.healthypets.com/cortaflx.html
Per 18 kilo is de aanbevolen hoeveelheid 2,5 ml.
Tinus geef ik 10 ml per dag....de eerste 5 dagen start je met een dubbele dosering dus gaf ik hem 20 ml per dag.
Jij met je super kleine hondjes doet er dus heel erg lang mee  :D
Rimadyl is veel duurder en is puur bagger met veel bijwerkingen.
Door lightning
#1841690
diergedrag schreef: Wat heeft je eigen dierenarts geconstateerd?
Rimadyl is helemaal geen foute keuze! Door artrose treden uiteindelijk ontstekingsverschijnselen op en daardoor gaat het gewricht nog meer kapot. Bovendien leidt chronische pijn tot een grotere gevoeligheid van het lichaam voor pijn en is er een hogere dosis nodig om de pijn te bestrijden.
Hoe natuurlijker hoe beter maar je schrijft dat ze het al heel lang heeft en een NSAID is stukken beter dan het op zijn beloop laten. Gebeurt er al die tijd niets aan?

ik loop al heel lang bij de hollistische dierenarts voor ander kwaal haar knie. maar dit is er sinds de laatste 3 a 4 weken bij. soms dagen normaal en dan weer stijf en pijnlijk en dus mank op staan. eigen da ben ik hiervoor niet geweest, mede omdat ik al niet serieus werd genomen om de klachten die mijn hond eerst had wat dus door pijn kwam ben ik maar hollistisch verder gegaan. daar werd ik wel geholpen. daar wil ik ook (zaterdag dus) na laten kijken wat ik hier dus verder aan kan doen ;). als ik naar mijn eigen da ga sturen ze me altijd naar huis met pijnstilling en word er gezegt dat het een kneuzing is of atrose. iets in die trant. (het is een heel verhaal over de kwaal van de knieen van deze hond) :-[

@ tineke hoe klein denk je dat mijn hondjes zijn ;D ;D ze zijn niet zo machtig groot als de jouwe :P maar ze weegt toch 25 kilo. ik ga eens op die site neuzen. dank je wel.
Door tieneke
#1841711
lightning schreef:
ik loop al heel lang bij de hollistische dierenarts voor ander kwaal haar knie. maar dit is er sinds de laatste 3 a 4 weken bij. soms dagen normaal en dan weer stijf en pijnlijk en dus mank op staan. eigen da ben ik hiervoor niet geweest, mede omdat ik al niet serieus werd genomen om de klachten die mijn hond eerst had wat dus door pijn kwam ben ik maar hollistisch verder gegaan. daar werd ik wel geholpen. daar wil ik ook (zaterdag dus) na laten kijken wat ik hier dus verder aan kan doen ;). als ik naar mijn eigen da ga sturen ze me altijd naar huis met pijnstilling en word er gezegt dat het een kneuzing is of atrose. iets in die trant. (het is een heel verhaal over de kwaal van de knieen van deze hond) :-[

@ tineke hoe klein denk je dat mijn hondjes zijn ;D ;D ze zijn niet zo machtig groot als de jouwe :P maar ze weegt toch 25 kilo. ik ga eens op die site neuzen. dank je wel.
Is nog steeds heeeeel erg licht vergeleken met het Tinus gevaarte  ;D
Door lightning
#1842052
Ja dat is waar ;). ik vroegt me af of je dit in combinatie mag geven met glucobest? want dat krijgt ze wel. (merk alleen geen verschil)
Door pallas
#1842097
lightning schreef: Ja dat is waar ;). ik vroegt me af of je dit in combinatie mag geven met glucobest? want dat krijgt ze wel. (merk alleen geen verschil)
Glucosamine kan je overdoseren, volgens mij zit dat ook in de corta. Ik zou dus geen twee preparaten tegelijk geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door