Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
#208398
monky555 schreef: onze hond heeft 4 weken geleden zijn kruisband gescheurd :'( en had ook geen pijn en kon ineens zijn achterpoot niet meer gebruiken ;) ik zou toch maar effe foto's laten maken voor de zekerheid anders zouden er nog meer probleempjes kunnen ontstaan
Kruisbanden zijn niet te zien op foto's volgens mij!

Truus, jij bedoelt Patella Luxatie.
Door Jolly
#208418
Ysa schreef: Mijn Jip had eens een verlamd achterlijf ; we denken dat het kwam van het eten van hondenpoep

Daar zijn shelties echt doodziek van ( en collie achtigen)

Yvonne
ik denk dat ze niet doodziek zijn van het poepeten opzich, maar van het ontwormingsmiddel wat die desbetreffende hond heeft uitgepoept.
Door monky555
#208588
Ine schreef: Kruisbanden zijn niet te zien op foto's volgens mij!

Truus, jij bedoelt Patella Luxatie.
ze zien het toch aan de stand van het bot ??? (althans ik zag op de foto dat er wel wat mis was hoor) en ze kunnen het ook voelen

en ik vindt het vreemd dat er niet effe naar gekeken wordt het lijkt me niet helemaal pluis als een hond inens een verlamd achterpootje heeft :-\ ik zou gelijk naar een da gaan voor dit soort dingen de meeste dingen los ik zelf wel op met een hulp van barfplaats
Door K@rin
#208699
Patella Luxatie is alleen maar op de foto te zien, als de Patella er op DAT moment naast ligt.
Patella Luxatie moet je voelen ........
Voelen of de knieschijf uit de groef te drukken is ......
Door Elvira
#208772
mijn eerste golden ging op 16-jarige leeftijd achter een kat aan. Een paar uur later viel ze om in de tuin. Die avond zou ik bij de fokker op visite gaan. Ik heb hem gebeld en gezegd dat ze om gevallen was en ik haar niet alleen wilde laten. Ze zijn toen bij ons langs gekomen. Hij kwam er achter dat ze geen reflex in 1 achterpoot had. De volgende ochtend ben ik naar de dierenarts gegaan. Het kon zijn dat er een zenuw gezwollen was en daardoor klem zat of dat hij kapot was. In het laatste geval was er niks aan te doen. Ze kreeg onstekkingsremmers. De volgende dag was de reflex terug en aan het eind v.d. week liep ze weer naar het bos. De dierenarts vond wel dat ze op haar leeftijd niet meer achter de katten aan moest zitten :D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#208783
monky555 schreef: ze zien het toch aan de stand van het bot ??? (althans ik zag op de foto dat er wel wat mis was hoor) en ze kunnen het ook voelen

en ik vindt het vreemd dat er niet effe naar gekeken wordt het lijkt me niet helemaal pluis als een hond inens een verlamd achterpootje heeft :-\ ik zou gelijk naar een da gaan voor dit soort dingen de meeste dingen los ik zelf wel op met een hulp van barfplaats
kruisbanden zijn idd niet te zien op foto's maar door de hoeveelheid vochtophoping die wel te zien is op de foto's in combinatie met o.a. de "schuiflade-beweging" van de poot, kan de diagnose bevestigd worden.
Door Lia
#208895
Even een update. Vanmiddag is Boppur bij de dierenarts geweest . Die vond het ook een raadselachtige zaak. Hij noemde een aantal opties: een hernia, een bloeding binnen de wervelkolom, een bloedstolsel, een tumor....Er zijn foto's gemaakt van de zijkant waarop geen onregelmatigheden vielen te ontdekken. Op de rug liggen voor de foto's lukte niet, dat bleek te pijnlijk, dus lijkt het toch wel uit de rug voort te komen. Ze heeft een pijnstillende injectie gehad en prednison en moet morgenochtend terugkomen. Als het niet beter wordt zullen er foto's gemaakt worden onder narcose met contrastvloeistof. Eigenlijk weten we dus nog niet veel méér!
Boppur zelf is er net zo vrolijk onder als altijd, ze wil spelen en draven en lijkt eigenlijk alleen maar verbaasd dat dat pootje niet mee gaat , zodat ze regelmatig omvalt.
Jullie horen het vervolg nog wel, ik hoop dat het raadsel snel wordt opgelost en, nog belangrijker, wordt verholpen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door