Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1813481
Lizzy schreef: Nou, ik heb een methode gevonden om Linga toch wat op de poot te laten lopen (door zelf heeeeeel langzaam te lopen en achter haar te lopen met het tuig aan twee kanten aangelijnd). En het lijkt erop alsof het vocht al weg trekt! We gaan ieder uur even lopen.
Slim :)  Is er nu al nog meer vocht weggetrokken? En hoe doet ze het op 4 pootjes?
#1813488
Angelique schreef: Slim :)  Is er nu al nog meer vocht weggetrokken? En hoe doet ze het op 4 pootjes?
Inmiddels lijkt er weer wat meer vochtophoping te zitten. Het is rood en warm. Ik ga zo heel voorzichtig wat Traumeel gel op de poot smeren (niet op de wond maar ernaast). Ze heeft geen koorts, dat heb ik net opgemeten (38.7). Het lopen op 4 poten gaat heeeeeel voorzichtig. Liever hipt ze op 4. Maar als je maar zachtjes genoeg loopt, gaat ze de 4de poot er heel voorzichtig bij gebruiken. We gaan nu iedere 2 uur even met haar lopen. Hele piep kleine stukjes. Maar vaker kleinere stukken lopen schijnt beter te zijn dan 1 keer per dag langer lopen dus de komende 6 weken gaan we gewoon iedere 2 uur wandelen. En dan steeds een stukje langer/verder.
#1813489
margreet schreef: Lana had destijds ook een vreselijke dikke en rode knie en wilde er ook niet op staan, nadat we dat voor elkaar hadden ging het snel beter.
beweging is dus goed, maar dat wist je al ;)
Ik ben toch blij dat je het even schrijft :-*! Maakt me toch minder bezorgt!
#1813637
Ik wist dat je meisje geholpen zou worden, maar lees nu pas dat het al achter de rug is. Nu op naar herstel.

De poot van Enya was ook gezwollen na de operatie. Ik heb haar Echinacea Extra Forte met Cat's Claw (van Bloem) en Boswellia (van Arkocaps) gegeven. Dat werkt vochtafdrijvend en met name de Boswellia ondersteunt ook de spieren en de gewrichten. Misschien heeft jouw meissie daar ook wat aan?
#1813806
Wij kregen indertijd het advies van de orthopeed die Amber heeft geopereert aan haar kruisbanden om elke twee uur even 10 minuten te koelen met een coolpack die we uit de kliniek meekregen . Om de coolpack even een dunne doek zodat het niet te koud is en dat werkte prima tegen de zwelling ... vochtophoping enz . Haar pootje is helemaal niet opgezet en dik geweest . We hebben dit een week of twee volgehouden . Verder is het ook idd mijn ervaring hoe langzamer je loopt hoe beter de hond gaat belasten , en heeeeel vaak kleine stukjes  :biggrin2: En voor je het weet rent ze weer vrolijk rond hoor Lizzy , zeker met jullie goede zorgen . Maar eerst goed luisteren naar de baasjes hoor Linga en netjes revalideren  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door