Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1801272
Ach, ik dacht juist dat het wat beter ging......  :(  Ik zou niet weten hoe- of wat maar misschien is het toch beter om het nu goed uit te laten zoeken?  :-\
Sterke!  :bigarmhug:
Door Truus
#1801343
Wat ik zo vreemd vind is dat het in de vakantie beter ging en nu weer minder. Zou het dan toch geen stres kunnen zijn...ik bedoel dat hij weer in zijn oude patroon vervalt nu hij thuis is samen met de andere honden?  :-\
Sterkte :-*
Door Robian
#1801385
De geur die om hem heen hangt, stinkt dat erger dan normale diaree?
Ik bedoel, is het een intens vieze geur?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1801484
in zovere ging het in de vakantie beter dat ie minder stonk zeker de eerste dagen later was het weer drama......ontlasting was pet maar minder in hoeveelheid als nu..
hier is op het moment geen stress, ook niet tussen de honden, ik snap het niet....hij heeft ook bach.....het is niet zo dat ik bedoel met stress dat ie dat heel de dag heeft maar meer dat als ie niet weet waar we heen gaan bv dan is ie pieperig en druk terwijl ie normaal gesproken zich uiterlijk nergens druk om maakt..
ook als de andere 2 aan het stoeien zijn dan slaapt hij gewoon door, trekt niet eens een wenkbrauw op
er is ook niet echt een vast patroon te herkennen, wbt het stinken en de ontlasting, de ene keer poept ie 2x per dag om de andere dag wel 6x een mega berg neer te leggen terwijl die hetzelfde krijgt...
hetzelfde met stinken, in het begin was het alleen s'avonds en s'nachts, nu is het gewoon over heel de dag verspreid maar de ene dag meer als de andere dag...
nu is het ook zo dat als ie bij me komt liggen hij een hele walm van poep lucht om hem heen heeft..
en die lucht is heel penatrant, heel smerig erger dan een gewone poeplucht...
van de week stapten we uit bed en toen roken we het al....
wat ie nu ook doet is binnen poepen, niet iedere nacht...en hij drinkt veel meer maar misschien omdat ie uit zijn eten minder vocht opneemt? omdat zijn ontlasting drab is?
gisteren met nynke naar het rozendaalse veld geweest, regelmatig gingen de ramen open terwijl zimba gewoon lag te slapen, wel daar gelijk aan de diarree....
ook marije en claudia kennen inmiddels zijn luchtje..
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 25 okt 2010, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#1801497
Ik kan je geen advies geven, ja die scoopie,en snap ook wel dat je er tegen op ziet, maar dit kan ook niet zo.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1801504
[quote="Robian"]
De geur die om hem heen hangt, stinkt dat erger dan normale diaree?
Ik bedoel, is het een intens vieze geur?


[/quote]
hij heeft niet altijd diarree, drabberig is het om later meer naar de diarree kant te gaan maar geen spuitppoep bv, moeilijk uit te leggen...
Door Irish
#1801533
En de kleur van de ontlasting, is dat wel ''gewoon'' bruin?

Het kan niet iets ''onschuldigs'' zijn als bv wormen?
Denk ook alleen maar mee hoor, als het nergens op slaat sorry  :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1801541
het veranderd van kleur, donker bruin, licht bruin, creme, zelfs eens bijna wittig..
heb ontlasting onderzoek laten doen en daar is niks uitgekomen....
maar denk dat ik dat vanaf morgen toch weer ga verzamelen..
Door Robian
#1801575
[quote="vanaalst"]
hij heeft niet altijd diarree, drabberig is het om later meer naar de diarree kant te gaan maar geen spuitppoep bv, moeilijk uit te leggen...
[/quote]

Ik bedoel ook niet of hij diaree heeft, maar of de geur erger stinkt als diaree.

De reden waarom is omdat ik een kat heb gehad met de volgende symptomen.
Goed eten maar toch vermageren, ontlasting drabberig maar geen water, ze had een enorm doordringende stank om zich heen, de geur was zo ranzig dat ik er zo nu en dan van ging kokhalzen. De geur leek ook heel ver te "dragen" het hele huis leek er naar te stinken, zo nu en dan kotsen maar ze oogde en gedroeg zich niet als een zieke kat.
Ontlastings onderzoeken kwamen niets uit, ook niet uit bloedonderzoek.
Pas na een scopie zijn we erachter gekomen dat ze kanker in de darmen en de maag had.

Ik beweer niet dat Zimba dit ook heeft en ik wil je ook niet bang maken ofzo.
Maar zelf zou ik wel willen uitsluiten dat dit speelt en zou dus een scopie laten doen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1801587
pppffffff, je beschrijft precies wat zimba heeft... :-[
tannetje vertelde me al dat dit soort symptonen eigenlijk bij katten voorkomt..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1801605
kan niet zomaar een afspraak bij wagenrenk maken, moet een verwijsbrief hebben van de da hier, dus morgen eerst maar naar de kliniek...
Door Robian
#1801607
[quote="vanaalst"]
pppffffff, je beschrijft precies wat zimba heeft... :-[
tannetje vertelde me al dat dit soort symptonen eigenlijk bij katten voorkomt..
[/quote]

Vandaar dat het mij ook zo bekend voor kwam.
Maar als het specifiek symptomen van de kat is kan het natuurlijk heel goed zijn dat Zimba dus heel wat anders heeft.
Door Anne in Zweden
#1801822
Sterkte meiske, wat een verhaal weer. En al die zorgen, die angst... Ik snap dat een scopie misschien nare dingen aan het licht kan brengen, maar mijn ervaring is dat weten wat er aan de hand is honderd keer beter is dan steeds maar zorgen en angst omdat je het níet weet. Dat is zó slopend!
Hopelijk valt het allemaal mee. Hier wordt geduimd voor Zimba!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door