Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#200026
Sjakie schreef:

Uiteraard bekijk ik wel per hond de situatie ten opzichte van de roedel (meer in verband met het gedrag en eventuele rangordeproblemen) maar zodra ik er vanuit kan gaan dat dit geen problemen oplevert zal ik ze ALTIJD laten castreren.

Ben ik benieuwd hoe je dat inschat dan, volgens mij is dat tot op heden altijd afwachten geweest.
#203447
sylvia schreef:

Ben ik benieuwd hoe je dat inschat dan, volgens mij is dat tot op heden altijd afwachten geweest.
Ik lees dit berichtje nu pas, maar het is niet zo moeilijk hoor. Een ranghogere reu laten castreren terwijl er steeds al problemen zijn met een gecastreerde ranglagere reu, geeft een hele grote kans op alleen maar meer problemen. Niets is gegarandeerd, maar de kans is aanzienlijk groter.
#203449
danielle1980 schreef: minx dr oog lijkt echt beter opgeknapt nu ik die fucithalmic heb gebruikt.
hij zit bijna niet meer dicht,
en zo waterig is ie ook niet meer.

ik ben benieuwd of dat ook zo blijft als ik ermee stop,
zo ja dan ben ik echt heel erg blij. :D
Wat goed zeg.... Heb je ook al calendulan wondspray geprobeerd voor haar pootjes?
#203458
Sjakie schreef: IK laat zowel AL mijn reutjes als AL mijn teefjes castreren omdat IK dat prettiger vind..........

Uiteraard bekijk ik wel per hond de situatie ten opzichte van de roedel (meer in verband met het gedrag en eventuele rangordeproblemen) maar zodra ik er vanuit kan gaan dat dit geen problemen oplevert zal ik ze ALTIJD laten castreren.

Dit is iets wat ik persoonlijk gewoon makkelijker vind en ik zal nooit iemand opdringen om het ook te doen maar ik zal het ook nooit accepteren dat een ander mij daarop veroordeelt.
Goh, wat een ontzettend fijne instelling zeg, vaak moeten de honden nog geboren worden maar in gedachten zijn ze al gecastreerd.... ::)
Als ik de betreffende fokker zou zijn en ik zou weten dat toekomstige eigenaren dit met mijn fokproduct van plan was dan kreeg deze hem nooit of te nimmer, dan geef ik de hond nog liever weg aan iemand die wel van plan is om de reu of teef hond te laten.
#203465
Ordell schreef:

Goh, wat een ontzettend fijne instelling zeg, vaak moeten de honden nog geboren worden maar in gedachten zijn ze al gecastreerd.... ::)
Als ik de betreffende fokker zou zijn en ik zou weten dat toekomstige eigenaren dit met mijn fokproduct van plan was dan kreeg deze hem nooit of te nimmer, dan geef ik de hond nog liever weg aan iemand die wel van plan is om de reu of teef hond te laten.
Gelukkig heb ik alleen maar honden uit het asiel dan....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door