Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1714925
Eranthe schreef: Zou een groente uit de nachtschade familie voor jeuk of verkleuring aan de poot kunnen zorgen?
Nee, ze eten hier af en toe een tafelrestje, en dat is dan meestal bloemkool, broccoli, sperziebonen oid...verder eet hij zowiezo geen rauwe groente (jaah hij is de pikkert van de 3 ::) )

Allergie lijkt me ook niet omdat ze niks anders hebben gekregen dan wat ze normaal eten ;)
En het is net alleen dat ene knobbeltje....moet zeggen vandaag heb ik hem niet betrapt op likken...hoop dat het over is ;) :)
thomas en boef schreef: onze hond Boef heeft sinds korte tijd ook rood geleurde pootjes, zijn vacht wordt steeds donkerder. Ik heb gehoord dat het een allergie op het eten is. sinds een paar weken eet hij rauw vlees, zou het daar ook van zijn ,bij die van jullie?
Dat verkleuren kan door ontgiften te maken hebben, maar kijk eens of het minder word als je een bepaald diersoort weg laat ;)
Mijn Sint trok bijv haar haren op de staart en kont uit, ook haar vacht op de poten verkleurde roze (door de kwijl) sinds ik vers voer.
Nu dacht ik eerst dat het door de kip kwam, dus dat kreeg ze nog maar minimaal. Toevallig kreeg ze in die tijd ook minder lam en het ging iets beter, maar nadat ik per toeval 3x in 1 week lam had gevoerd trok ze na lange tijd ineens haar haren weer uit...dus geen lam meer voor de sint en het gaat bijzonder goed moet ik zeggen!
Dus ga eens puzzelen, ga eens diersoorten weglaten voor een paar weken, desnoods een eliminatie dieet opzetten om er achter te komen waar Boef nou op reageerd ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1714928
Helaas heb ik ruime ervaring met honden die aan poten likken  :-\  Kijk even naar Noxy haar voetjes, en je ziet meteen verkleuring van de vacht
Bruine verkleuring van witte vacht (overpigmentatie) duidt heel vaak op een allergie :-\
Je zou kunnen proberen of wassen met cojovet gelshampoo verlichting geeft'het is een shampoo op basis van etherische olien, ruikt naar teer en is bruin van kleur. maar geeft wel verlichting van de jeuk
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=51860&title=Cojosol%20Cojovet%20Gelshampoo%20Honden

Balen zeg, ik weet wat het betekent :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door