Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1707371
een van mijn klanten heb eensoort rompertje (je weet wel zo'n een stuk pak voor baby's) gehad voor haar hond na de sterrilisatie, er zit een gat in voor de staart, als je nu de verband kan anleggen en aan de rompertje vast kan leggen (luierspelden aan de binnekant of slim verbinden dat het doorloopt tot onder de rompertje,  zodat er geen ruimte is tussen romper en verband, of staart in romper, dus onder buik in plaats van los hangen??  dan zou ze er misschien niet bij kunnen, helaas is Fayka veel groter dan haar hond is, dus het heeft geen zin dat ik vraag of ik die van haar mag lenen, maar wellicht dat je iets in die lijn kan vinden, een romper met voetjes, waar de verbonden staart misschien in een van de beengaten kan?? ik bedenk ook maar ter plekken mogelijke dingen??

Afbeelding

zo iets en dan een romper er overheen?? dan hangt haar staart niet vrij, en omdat de wond bijna aan de onderkant van de staart is, zou ze er dan niet zomaar bij kunnen :-\
Door robbiekomvoor
#1707465
het punt is,dat ze er aan gaat trekken en bijten,net zolang totdat het eraf is,
ik ga eerst eens proberen om zo'n plakverband/bandage met teatree of dat anti bijtspul voor paarden.wie weet vindt ze het zo walgelijk dat ze er dan toch vanaf blijft.
wordt vervolgd....
Door robbiekomvoor
#1711305
Sanyo schreef: Dory heeft ooit eens foto's geplaatst van eentje die ze zelf had gemaakt.
Ik kan alleen het topic niet terug vinden....
dat zou helemaal geweldig zijn,die dingen zijn best prijzig en dan heb ik het nie teens over de verzendkosten
Door Truus
#1711315
robbiekomvoor schreef: dat zou helemaal geweldig zijn,die dingen zijn best prijzig en dan heb ik het nie teens over de verzendkosten
Stuur anders Dory even een pb, dan weet je het ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1713049
Ik heb vorig jaar zo'n ding zelf gemaakt a.d.h.v. de foto's van Dory.
Van een standaard kraag (model lampenkap van de DA) heb ik een brede rechte strook geknipt.
Van een handdoek kan je een tunnel maken waar de plastiek strook in past, die met klittenband vastgemaakt kan worden.
Daaraan een brede elastiek die er nog een keer extra omheen geslagen wordt en ook met klittenband bevestigd wordt.

Klinkt misschien een beetje vaag maar als je de foto's erbij hebt dan wordt het wel duidelijk (hoop ik).
Zal eens kijken of ik ze kan vinden...

Sorry, kan ze niet vinden met de zoekfunctie. Misschien kan je Dory een PBtje sturen?
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op di 10 aug 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door