Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1701653
kan hij geen cold water tail hebben?
ik heb van jullie strand avontuur gelezen, hartstikke leuk!
Maarrr... van veel springen en rennen, in en uit het water enz. kan je schatje best een CWT opgelopen hebben. De hond kan daar ook best behoorlijk beroerd van zijn, en heeft in ieder geval véél pijn... Rustig aan, pijnstilling en veel liefde en hij is er met een paar dagen weer vanaf, als dat het is  ;)
#1702062
Ach, wat zijn jullie toch allemaal een lieverds.. :-*

We zijn de nacht goed doorgekomen. Kain althans, ik wat minder (moest weer eens overgeven van het hoesten) dus Kain heeft de hele nacht naast mijn kant van het bed gelegen. De schat. Hij heeft wel goed geslapen. Ik ben vaak wakker geworden, maar hij was heerlijk in dromenland.

Vanochtend ging het iets minder. Hij hijgde constant. Toen ik weer zijn temp opnam, liep hij zijn plas lopen :( Hij is daarna onder te tafel gaan liggen en heeft zo over zichzelf heengeplast.. De arme man.. Snel naar buiten.. Ik heb een hond nog nooit zo veel zien plassen.. Het was ZEKER een liter. de 1,5 zou hij ook wel redden.

Daarstraks even naar het veldje geweest, ging allemaal prima, hij deed gewoon normaal. Ook visite werd vrolijk begroet. Ik vind zelf wel dat hij nog wat stijfjes loopt. Om 5 uur moeten we naar de DA, dan zal ik even vragen of ik wellicht een warmte element op zn heupje kan leggen.

CWT? Tja, klinkt logisch, alleen zat het daar te hoog voor(lees te ver op de rug) en hij kon zijn staart wel gewoon optillen. Dat sluit het dan direct uit toch?

We zullen zien wat de DA straks zegt. Hij ligt nu heerlijk te slapen.
#1702231
Zo, we zijn terug. Kain gaat het dossier in als een bijzonder geval :)
Had hem verteld hoe de temperatuur was, dat het zo snel gezakt was. Ook nu wassie weer getempt door de DA. Was allemaal perfect. Hij reageerde niet meer op de plekken.

Het plassen had hij niet echt een verklaring voor. Wellicht veel gedronken, cq teveel vast gehouden aan vocht.. Ik weet het niet,, de DA ook niet. Maar ik ben blij dat hij weer normaal loopt en pijnvrij is. Ben alleen vergeten te vragen of koelen/warmhouden evt nog nut zal hebben. (iemand een idee??)

Pff gaat je toch aan het hart hoor zoiets!
#1702301
Die grote plas komt denk ik van de medicijnen. Alba plaste laatst ook enorme plassen van die ene prik Cerenia (is om de maag en darmen rustig te maken, aangezien er bloedspetters in het braaksel zaten leek me dat wel een goed idee), zeker 3 dagen. Ze dronk niet meer dan normaal maar ik denk dat het lijf de afvalstoffen eruit wil, na 3 dagen was dat ook over.

Wel heel fijn dat het zoveel beter met hem gaat! Verwen hem nog maar fijn, ik heb eerlijk gezegd geen idee of je de plekken warm moet houden of koelen. Misschien gewoon kijken wat hij fijn vind?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door