Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#1704140
Truus schreef: Fijn dat het goed gaat ! Weet je al wanneer je de uitslag van de biopten krijgt?
Nee, dat zal nog wel even duren, want mijn da is met vakantie, de praktijk is dicht. De hechtingen moeten volgende week ook door een andere da worden verwijderd.
Door Eef+Stippels
#1704177
Ik heb net voor de zekerheid de dierenarts gebeld, omdat ik er toch geen goed gevoel over heb dat yindra zo weinig eet en nog veel slaapt. Gelukkig was de praktijk nog open, pas vrijdag gaan ze vanwege de vakantie dicht. De dierenarts dacht dat ze nog pijn had en manlief is nu extra pijnstillers aan het ophalen. Hopelijk gaat het morgen dan weer wat beter met haar. Ik vond het ook wel wat kort, slechts drie dagen pijnstilling na zo'n zware operatie. Ze kreeg al wel pijn compositum, maar dat zal dan toch wel niet genoeg zijn geweest.
Door Sella
#1704184
Bij serieuze pijn, ook wondpijn is mijn ervaring dat pijncompositum niet veel doet.

Ik hoop dat je meisje snel weer in haar sas is.
Door Eef+Stippels
#1704407
Ze heeft rond 17.45 uur 1,5 pijnstiller gehad, ze kijkt wel wat beter uit haar ogen. Ze deed ook een poging om met xindy te spelen.

Ik vind wel dat haar slijmvliezen wat bleek zijn en nu ze ligt alweer te slapen.
Als het morgen niet duidelijk beter gaat en ze nog niet wat meer wil eten, ga ik met haar naar de dierenarts, want dit lijkt me niet goed. oh, en ze bibbert ook nog af en toe, terwijl het hier toch 24C binnen is. Ik doe dus nog steeds een dekentje over haar heen wanneer ze gaat slapen.
Door Sella
#1704427
Ik heb laatst ook gehoord dat iemand haar spikkel zich moeizaam warm kon houden na een castratie.
Maar bleke slijmvliezen hoort niet.
Je weet zeker dat ze tegen de ab kan?
Door qyan
#1704433
Marianne schreef: Goed om te lezen dat ze opknapt. En v.w.b. de immuunziekte, wanneer weet je de uitslag?
Ik heb hier een 12 jaar oude Groenendaeler reu rondlopen met een auto immuun aandoening. HEt is nooit echt via testen aangetoond, maar hij vertoont wel alle verschijnselen.
Ook heeft hij een schildklierafwijking.
Bij Sisko uit het zich in ontstekingen rond de lichaamsopeningen. Dus ontstekingen aan de ogen, lippen, tenen,( al 2 teenkootjes geamputeerd).
Zoals ik al schrijf hij is inmiddels ruim 12, en zo af en toe heeft hij een AB kuurtje nodig en het enige wat echt helpt, bij hem tenminste is prednison.
Ik zou je hond zeker niet meer laten enten, mocht het auto immuun zijn. Doe ik ook al jaren niet meer, behalve weil en ...... kom er even niet op.
groetjes en sterkte met je kameraadje.
Marianne
Ook bij Qyan is het met testen nooit aangetoond. De waardes zaten er altijd net boven, of net onder. We hebben de prednison jaren af kunnen houden door te stoppen met enten toen hij 2 was, nooit meer brokken en andere troep en absoluut geen weerstandsverhogende middelen meer toe te dienen. Tot een jaar geleden. Constant ontstekingen aan zijn tenen met een klompvoet als gevolg, flinke ontstekingen tot bloedens toe op zijn poten, oogontstekingen waarbij zijn ogen helemaal dicht zaten, lymefklieren zo groot als eieren en teenamputatie maar net af kunnen houden. We kregen vorig jaar de keuze: alle testen weer opnieuw beginnen, of prednison starten. De testen hebben we toen maar overgeslagen en we zijn met de prednison begonnen, met het grote nadeel dat hij nooit meer van de prednison af kan. Enige wat blijft, maar weet niet of dat door zijn hart komt of door iets anders, is een extreem droge neus die zonder vitamine E capsules af dreigt te brokkelen.
Nadeel van de prednison: Hij had al problemen met het bijnierschorshormoon en door het starten met prednison zal hij dit nu helemaal niet meer zelf aan kunnen maken en kunnen we dus niet afbouwen, wat weer nadelig is voor vocht vasthouden i.c.m. zijn hartaandoening. Maar de lymfeklier-ellende en de ontstekingen hebben we niet mer terug gezien.

@Evelien
Hopelijk knapt Yindra snel op. Het is niets als ze er zo bij liggen!
Door Eef+Stippels
#1704444
Sella schreef: Ik heb laatst ook gehoord dat iemand haar spikkel zich moeizaam warm kon houden na een castratie.
Maar bleke slijmvliezen hoort niet.
Je weet zeker dat ze tegen de ab kan?
Bedankt voor het meedenken  :-*

Ik vind het ook niet zo gek na een operatie, maar het is nu al bijna een week geleden, dan zou ze zich toch inmiddels warm moeten kunnen houden  :-\

Ja, we krijgen altijd clavubactin mee, dat heeft ze al eerder gehad en kan ze tegen. De kuur was gisteren afgelopen. 

Overigens is het slechter gegaan sinds de pijnstillers op waren, dus wat dat betreft sluit het wel op elkaar aan en zou me het niet verbazen als het door de pijn komt...

@wendy: Wat heeft Qyan toch een pech in zijn leven he.. Maar geluk dat ie jou heeft getroffen, fijn dat ie nog doorzet  :)

Het is inderdaad niets als ze er zo bij liggen, je maakt je ook zo'n zorgen en op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je nog kunt doen, behalve er voor ze zijn..

Iemand enig idee wat we de dierenarts morgen kunnen vragen om te doen als het niet beter gaat? Misschien een echo of foto maken op inwendige bloeding ofzo? Of bloedonderzoek? Maar waarop?
Door Sella
#1704474
Ik zou eerst voor een bloedonderzoek gaan, je kan bij de da meteen een hb, glucose, nieren en lever waarden zien, wite bloedlichaampjes en de verdeling daarvan. Daar kan je een conclusie uit trekken als er een witte bloedlichaamwaarde verhoogd is of als het normaal is geen ontsteking conluderen.
Als dat reden tot zorgen geeft dan kan je altijd nog een echo doen
Door Eef+Stippels
#1704500
Ja, als eerste een bloedonderzoek lijkt me een goed idee. Kunnen we van daar uit verder kijken...

Yindra laat normaal helemaal geen pijn merken, ze is echt een bikkelharde die je nog vrolijk tegemoet springt als haar teen dwars op haar voet staat  :-X Dus dan moet de pijn nu wel heel erg zijn denk ik dan  :-\ Overigens voelt ze ook koud, naast het rillen.

Sjongejonge wat is het toch erg als ze niet lekker te pas zijn  :'(
Door Eef+Stippels
#1704594
vanaalst schreef: als je je er niet goed bij voelt, zou ik haar morgen gewoon even nalaten kijken.....
Ga ik inderdaad doen. En morgen is mijn eigen da er nog, dus dat is ook wel zo fijn.
Door Eef+Stippels
#1705026
Ja, vanmiddag om 15.00 kunnen we terecht.
Ze heeft zojuist een kipfiletje gegeten, dat is al meer dan gisteren.
Vannacht heeft ze rustig geslapen, maar nu ligt ze zachtjes te jammeren en gaat steeds verliggen :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door