Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1690763
-
Laatst gewijzigd door kojak op za 31 jul 2010, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1690837
Ik had nog nooit van oogstmijt gehoord, laat staan dat ik weet hoe snel de jeuk over moet zijn. Hoe is het met de jeuk nu?
Door kojak
#1691032
-
Laatst gewijzigd door kojak op za 31 jul 2010, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1691047
-
Laatst gewijzigd door kojak op za 31 jul 2010, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1691193
Oogstmijt heeft blijkbaar ook een hekel aan neem-olie. Ik heb vandaag iets binnengekregen, dit is van Beaphar. Het heet zecken- un flohschutz schaum. Het werkt schijnbaar ook tegen oogst/herftsmijt. Dit schuim doe ik op de poten van Balou, omdat ik deze krengen dus ook in de tuin heb en Balou helemaal kriegelig wordt van de jeuk aan z'n poten. Het is op basis van lavendel en neem-olie.
Door Deesje
#1691542
ik heb hier eentje die door het racen door het hoge gras ook wat klachtjes heeft gehad.. waarbij overigens wel zijn huid ook echt geirriteerd was, weet niet of dat enkel van het krabben of ook van mogelijke mijten was..
ik heb hem drie dagen afgesopt met water met 3 druppeltjes tea tree en de plekjes ingesmeerd met calendula en hametum zalf.. binnen een week was het over..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door