Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joom
#193236
zelf heb ik ook een hond gehad met een slokdarm probleem en die hebben we versvlees gegeven en de voerbak verhoogt schuin gezet, en een ophoogje voor zijn voerbak zodat hij goed schuin stond en dit werkte prima, het eten ging dan sneller/makkelijker naar de maag en er bleef dan niets in zijn slokdarm hangen. misschien het proberen waard?
Door Robin
#193777
Robin heeft nu 2 nachten niet gespuugd. Hij was wel onrustig met tijden en je hoort, wanneer hij plat ligt, soms een rochel in zijn keel met in- en uitademen. De medicijnen hebben we in het weekend ook niet meer gegeven. Hij heeft verdeeld over zaterdag en zondag een pond carnibest gehad. Gaan we vandaag mee verder. We houden hoop. Het is inderdaad een goede tip om een standaard te maken waarop de voerbak schuin komt te staan zodat ie een beetje in de hoogte eet.
Door Lupa
#193787
Robin schreef: Robin heeft nu 2 nachten niet gespuugd. Hij was wel onrustig met tijden en je hoort, wanneer hij plat ligt, soms een rochel in zijn keel met in- en uitademen. De medicijnen hebben we in het weekend ook niet meer gegeven. Hij heeft verdeeld over zaterdag en zondag een pond carnibest gehad. Gaan we vandaag mee verder. We houden hoop. Het is inderdaad een goede tip om een standaard te maken waarop de voerbak schuin komt te staan zodat ie een beetje in de hoogte eet.
het zou toch weer geweldig zijn als een hond geholpen wordt door weer zo een "simpele" verandering!!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#193810
Da's goed nieuws :), zou het misschien ook nog uit kunnen maken wanneer je hem te eten geeft, dus bv. niet meer 's avonds, maar bv. 's morgens voor de wandeling, of voor elke wandeling een klein beetje, zodat hij niet na het eten gaat liggen? :-\ En het voer al wat meer verteerd is voordat hij gaat liggen? :-\
Door Robin
#193944
Nitus schreef: Da's goed nieuws :), zou het misschien ook nog uit kunnen maken wanneer je hem te eten geeft, dus bv. niet meer 's avonds, maar bv. 's morgens voor de wandeling, of voor elke wandeling een klein beetje, zodat hij niet na het eten gaat liggen? :-\ En het voer al wat meer verteerd is voordat hij gaat liggen? :-\
Hebben we laatst ook al geprobeerd om het eten te verdelen over 2 maaltijden, 's middags en in de namiddag maar volgens mij is het probleem niet dat het eten niet goed verteerd, want zijn ontlasting is bijna altijd in orde, maar de resten die achterblijven in de slokdarm waar dan vervolgens zodra hij ligt maagsappen aankomen. Hij heeft nu 3 dagen geen medicijnen gehad maar je hoort duidelijk een sterkere rochel met ademen wanneer hij op zijn zij ligt. Ik vind het heel eng, ben bang dat hij in het slijm stikt. Misschien moeten we morgen toch weer wat bisolvon door het eten doen om het slijm op te lossen. Het is zo zielig, je ziet duidelijk dat hij zich niet lekker voelt, hij kreunt ook vaak wanneer hij gaat liggen. Hij heeft vandaag een kwartier na het eten weer wat slijm opgegeven maar daar zaten nauwelijks voedselresten bij wat maar weer bevestigt dat het niet uit zijn maag komt.
Door danja
#193958
Misschien is een tuig een andere oplossing. Ik weet niet op hij erg getrokken heeft aan de riem, toen hij wat jonger was????
Danja trok als pup erg aan haar riem en ging dan vresselijk hoesten. Heb toen meteen een tuig gekocht en het was over. Haar keel was nog wel lang geirriteerd. En hoorde toen ook om me heen dat honden eraan sterven kunnen, als hun slokdarm helemaal stuk is. Probeer ook zijn mand of waar hij ligt wat hoger te leggen dat zijn koppie hoger ligt dan zijn lijf. Net als bij baby's waar hun slokdarm nog niet goed van sluit, moet je ook omhoog leggen. Wie weet.

Sterkte en groetjes Anneke ;)
Door Robin
#194111
danja schreef: Misschien is een tuig een andere oplossing. Ik weet niet op hij erg getrokken heeft aan de riem, toen hij wat jonger was????
Danja trok als pup erg aan haar riem en ging dan vresselijk hoesten. Heb toen meteen een tuig gekocht en het was over. Haar keel was nog wel lang geirriteerd. En hoorde toen ook om me heen dat honden eraan sterven kunnen, als hun slokdarm helemaal stuk is. Probeer ook zijn mand of waar hij ligt wat hoger te leggen dat zijn koppie hoger ligt dan zijn lijf. Net als bij baby's waar hun slokdarm nog niet goed van sluit, moet je ook omhoog leggen. Wie weet.

Sterkte en groetjes Anneke ;)
Daar zat ik vannacht ook al aan te denken dat hij met zijn koppie eigenlijk hoger zou moeten liggen dan de rest van zijn lijf. Vannacht was het weer peumes, en maar slikken en rochelen en spugen. Ik lag uit wanhoop en medelijden met het beestje in bed te huilen want reken maar dat hij ook pijn heeft wanneer dat maagzuur die slokdarm inkomt.
Door diana
#194132
robin. ik zou het net als de rest hier zegd
gewoon proberen hoor
echt waar .
ik heb mijn reu die er niet zo best aan toe was op de dag dat ik hem opgehaald had
meteen dezelfde dag nog vlees gegeven .
geen centje last
het enige was dat hij niet begreep dat dat lekkers echt voor hem was .
Door geisha
#194243
Och wat naar toch allemaal.
Wat je als natuurlijk plantaardig middel zou kunnen proberen is Zoethout (Glycyrrhiza Glabra) . Is verkrijgbaar in capsules van Vitelle bij De Tuinen. De toepassingen van zoethout zijn o.a. :neutraliseert het maagzuur (zuurremmer) en is slijmoplossend. Juliette Bairacli Levy (een dierenarts en kruidengeneeskundige) gebruikte het bij haar honden bij slijm en longaandoeningen. (Is dus een natuurlijke variant van Bisolvon) Dosering moet je bekijken naar gewicht staat 3 x dd 1 - 2 capsules maximaal 9 capsules voor volwassenen. zou dit zelf halveren naar 3 x dd 1. Ik geef mijn eigen hond wel eens kruiden in capsulevorm, douw ik gewoon tussen haar eten, eet ze gewoon op . Misschien heb je hier wat aan. Ik hoop dat het allemaal snel weer beter gaat. Is echt balen.

Frida
Door tieneke
#194395
Dat je meteen met het versvlees bent begonnen is geweldig,maar verwacht niet in een paar dagen dat hij er vanaf is.
Zijn lichaam moet nog helemaal overschakelen na jaren brokken te hebben gegeten.
Dat je meteen met de medicijnen bent gestopt vind ik persoonlijk niet verstandig.
Beter had je na een paar weken langzaam af kunnen bouwen.
De Basset die bij mij thuis geweest is stond al enkele weken op versvlees,at uit een verhoogde bak en had een stoer tuig om!
Ik hoop echt dat Robin zich snel wat beter gaat voelen.
Door Robin
#194622
tieneke schreef: Dat je meteen met het versvlees bent begonnen is geweldig,maar verwacht niet in een paar dagen dat hij er vanaf is.
Zijn lichaam moet nog helemaal overschakelen na jaren brokken te hebben gegeten.
Dat je meteen met de medicijnen bent gestopt vind ik persoonlijk niet verstandig.
Beter had je na een paar weken langzaam af kunnen bouwen.
De Basset die bij mij thuis geweest is stond al enkele weken op versvlees,at uit een verhoogde bak en had een stoer tuig om!
Ik hoop echt dat Robin zich snel wat beter gaat voelen.
Je hebt helemaal gelijk, we hebben hem vandaag dan ook weer bisolvon en primperid gegeven. De voerbak wordt overigens al tijden met de hand voor hem hoog gehouden. Verder heb ik zojuist gepoogd hem, middels een opgevouwen tuinbedmatras onder zijn deken, met zijn koppie hoger te laten liggen dan de rest van zijn lichaam maar dit vond hij tot nu toe geen gemakkelijke houding.
Door Robin
#194623
geisha schreef: Och wat naar toch allemaal.
Wat je als natuurlijk plantaardig middel zou kunnen proberen is Zoethout (Glycyrrhiza Glabra) . Is verkrijgbaar in capsules van Vitelle bij De Tuinen. De toepassingen van zoethout zijn o.a. :neutraliseert het maagzuur (zuurremmer) en is slijmoplossend. Juliette Bairacli Levy (een dierenarts en kruidengeneeskundige) gebruikte het bij haar honden bij slijm en longaandoeningen. (Is dus een natuurlijke variant van Bisolvon) Dosering moet je bekijken naar gewicht staat 3 x dd 1 - 2 capsules maximaal 9 capsules voor volwassenen. zou dit zelf halveren naar 3 x dd 1. Ik geef mijn eigen hond wel eens kruiden in capsulevorm, douw ik gewoon tussen haar eten, eet ze gewoon op . Misschien heb je hier wat aan. Ik hoop dat het allemaal snel weer beter gaat. Is echt balen.

Frida
Hartstikke fijn dat we zoveel goede tips krijgen. Telkens wanneer je iets nieuws ziet of hoort krijg je weer even goede hoop. Het is allemaal het proberen waard. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met een holistisch dierenarts. Via de mail kan ik het probleem van Robin uiteenzetten. Ik wil even kijken wat daar voor medicijnen of kruiden uit naar voren komen maar je tip van het zoethout kan misschien ook heel waardevol zijn, ik had nog nooit gehoord van die specifieke werking van zoethout.
Door tieneke
#194776
Robin schreef:

Hartstikke fijn dat we zoveel goede tips krijgen. Telkens wanneer je iets nieuws ziet of hoort krijg je weer even goede hoop. Het is allemaal het proberen waard. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met een holistisch dierenarts. Via de mail kan ik het probleem van Robin uiteenzetten. Ik wil even kijken wat daar voor medicijnen of kruiden uit naar voren komen maar je tip van het zoethout kan misschien ook heel waardevol zijn, ik had nog nooit gehoord van die specifieke werking van zoethout.
Was dat Tannetje? ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#194864
Tanja, wacht nog maar even met die zoethout. Het grote nadeel van zoethout is dat het ook slijmvormend is en dat willen we nu juist even niet. Waarschijnlijk komt het wel terug als ik een kruidencombinatie maak, want dan kun je het slijmvormende effect tegengaan met andere kruiden.
Het zou wel heel handig zijn als het je lukt om hem met zijn koppie omhoog te laten slapen.

Ik had het je ook al gemaild, maar nogmaals, blijf maar even doorgaan met de Zitac en de primperid. Als zijn maagzuur in de slokdarm komt richt het daar veel schade aan. Dat kun je inperken met de Zitac. En de primperid bevorderd de spierbewegingen van de slokdarm naar achteren toe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door