Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1657899
tja... ik kan aan hem zitten wat ik wil... hij piept niet. Ook mijn andere hond kan met hem spelen wat ze wil... ze trok hem net nog ff aan de achterpoot mee  ::) en hij piepte ook niet. Eigenlijk niks niet pijnlijk als ik hem aanraak... ook de spieren lijken hetzelfde aan te voelen.. zowel links als rechts, maar wat weet ik er van denk ik dan  ???
#1657956
ga het even aankijken.... geen pennhip en al helemaal geen operatie. Kan altijd nog voor een second opinion (als het me niet lekker blijft zitten) een deze dagen/weken en gewone rontgenfoto's laten maken. Mocht het echt mis zijn, dan is dat daar ook wel op te zien. Maar zoals hij nu oogt... lijkt die nergens last van te hebben...
#1658083
Mijn labje gaf ook 'pijnreacties' bij het duwen en trekken aan die heup toen hij een week of 16 was. Overigens is dat ook een piepert. Nu een jaar later heeft hij HD A en norbergwaarde 40, perfect dus.
Hij heeft nooit klachten gehad aan zijn heupen, tja... het is natuurlijk ook niet fijn voor zo'n klein hummeltje, ik denk dat hij daarom ging piepen.

Ik heb altijd gelezen dat je op een leeftijd van 12 weken nog vrij weinig kunt zeggen over de heupen. Ze zijn nog zo erg in de groei.
#1658457
pfff
wat een verhaal zeg.

Ik zou het zelf niet doen.
Idd een second opinion vragen en als er dan via rontgenfoto's gekeken dient te worden, dan gewoon een foto zonder narcose.
Ik twijfel ook of penhipp voor pups al goed is, want ja dat kraakbeen ed is nog niet verbeend en het zit toch zowiezo al losser? Dat zit nog helemaal niet mooi aangesloten.
Als het echt zo fout zit kun je dat op een gewone rontgen foto toch ook zien.
Maar groeipijn of spierpijn kan toch ook?

Trouwens, ooit wordt er ook gezegd dat als je hoort knakken dat het ook slecht is, nou onze oudste heeft geknakt met zijn heupen, HD A nbw 40. Door alle verhalen ed wordt men ook goed bang gemaakt he.

Nee ik zou dit niet laten doen, (ben trouwens ook huiverig voor " dan opereren we meteen". )
#1658797
Ik vind het allemaal wat veel en heftig op "een piepje". :-\ Ik deed niks, ik krijg een beetje een raar gevoel van het "meteen moeten opereren bla bla"verhaal.  :-\ Mocht je alsnog gaan twijfelen dan zocht ik een echte orthopeed op, maar het hele verhaal lezende zou ik niet eens twijfelen. Ja, of ik nou in de maling genomen wordt ofzo, maar niet aan de hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door