Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1656669
anouk1970 schreef: En dat beperkt zich dan tot alleen de kop? Verder nergens op het lichaam? Wat voor verklaring zit daar achter, vraag ik mij af.
Meestal is alleen de kop aangedaan. Maar soms ook de rug. Pinkel heeft ooit helemaal onder gezeten.
Door OEB-ke
#1658841
De uitleg lijkt erop. Misschien overgevoeligheid aan bepaalde diersoorten of medicatie waar ze mee worden behandelt?
Momenteel ben ik even gestopt met kip geven..........
Spijtig dat er geen echte foto's op staan bij de uitleg. Het rare is dat het alleen op het hooft is. 
Door Lizzy
#1658846
OEB-ke schreef: De uitleg lijkt erop. Misschien overgevoeligheid aan bepaalde diersoorten of medicatie waar ze mee worden behandelt?
Momenteel ben ik even gestopt met kip geven..........
Spijtig dat er geen echte foto's op staan bij de uitleg. Het rare is dat het alleen op het hooft is. 
Dat is bij de Dalmaat vrijwel ook altijd het geval, dat het alleen op het hoofd is. Jouw hond heeft dit het hele jaar door?
Door OEB-ke
#1664329
Eigenlijk is het de eerste keer dat hij dit nu pas heeft. Hij is ook nog maar 12 maand. Het is idd alleen op het hoofd.
Ik moet zeggen dat ik gestopt ben met kip voeren en ik heb de indruk dat het stilletjes aan dicht groeit. Maat van me had net hetzelfde voor. Hij is ook even met kip gestopt en alles was weer mooi dicht gegroeit. Toeval??? Ik weet het niet? Kip stond in het verleden ook wel vaak op zijn menu.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1668592
Mijn Scully heeft dit nu ook,( American Bulldog )komt gewoon jaarlijks terug wanneer het warmer word,
het is geen mooi zicht maar het jeukt niet en ze lijkt er geen last van te hebben,
ze heeft het enkel op haar kopje en enkele plekjes in haar nek.
Verder op haar lijfje is er niks te zien en ik
denk dat ze nu het ergste wel weer gehad heeft want er komen er geen meer bij.
Ik heb er nooit iets tegen gedaan, zou ook niet weten wat omdat ze er geen last van heeft.
Volgens mij heeft het niks met voeding te maken.
Door m008
#1671988
De kale plekjes kun je insmeren met calandula creme, dit helpt de huid herstellen en zorgt dat de hond minder jeuk heeft.
Niet echt een oplossing tegen de aandoening, maar het helpt de hond niet te krabben, scheelt ook al iets gelukkig.
Door Lizzy
#1672395
m008 schreef: De kale plekjes kun je insmeren met calandula creme, dit helpt de huid herstellen en zorgt dat de hond minder jeuk heeft.
Niet echt een oplossing tegen de aandoening, maar het helpt de hond niet te krabben, scheelt ook al iets gelukkig.
Hier verergerd calendula. Sterker nog, alles wat je er op smeert verergerd de boel. Het enige dat de boel niet heeft verergerd is zilverwater. Ik heb laatst een pukkeltje bij Linga een paar dagen gedept met zilverwater en toen was pukkeltje weg.
Door Skatje
#1673807
OEB-ke schreef: Mijn redenering om resten van aardappel/groente puree te geven is dat ik dacht dat prooidieren in de natuur ook wel eens een knolgewasje opgraven en op eten in de natuur.

Zijn er trouwens geen gezondere altenatieven tegen teken?
Knoflookteentjes af en toe door eten...houden teken niet van.
Sommige groenten helemaal  niet geven he! zoals tomaten......
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1675288
aardappel werkt bij sommige honden allergie op. Zoete aardappel en pompoen zijn meer geschikt. Ook topinamboer (aardpeer) is veiliger om te geven. Wel op letten op de hoeveelheid bij topinamboer hier zit een natuurlijk innuline in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door