Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#12918
Ik denk dat je deze wel interessant zult vinden. Er staan verschillende artikelen op, die verschillende onderwerpen binnen het fokken behandelen. Met vaak voorbeelden (oa van beagles en huskies)
groetjes
Eva
Door André
#12919
Kijk, eva gaat weer in symbiose met het macmachientje en de zoekmachienradertjes (scrabble) gaan alweer draaien.

Even een klein beetje OT
Zoals je hebt gezien heb ik ook een husky (we doen er alleen geen sport mee. 't is een beetje een huishupsky geworden) en een vriend van ons heeft ook een husky, een witte. Het kan zijn dat je die op een clubdag al eens bent tegengekomen, heet Chaya, roomwitte kleur. Hij (vriend dus) vertelde enthousiast over de dag en dat hij dus ene Andre had gezien. Ik gelijk o het kan heel goed zijn dat we die regelmatig tegenkomen op barfplaats. Toen wilde hij gelijk weten wat je nu precies aan je honden voert.
Vandaar hier mijn vraag. Wat krijgen jouw hondjes voor lekkers te eten?
groetjes Eva


Beste Eva,

Zoals je op mijn website zult zien ben ik ALLEEN maar geintresseert in de sport.
Om die reden zul je mij niet zo snel zien op een clubdag.
Er bestaan namelijk verschillende visie's over show en werk honden.
Mijn gedachte(en dat is persoonlijk) dat een hond (ongeacht welk ras) een functie heeft, deze funtie moet door fokken nagestreeft worden.
Helaas is het (volgens mij) zo dat de vermenselijking en het vermeerderen om op een show goed voor de dag te komen in strijd met vele gedachte van een ras waar het eigenlijk voor bedoeld is.
Een voorbeeld:
Ik let erg op bouw , met dat gegeven is het voor mij niet te rijmen als een hond gekeurd word op draf en daar punten voor krijgt.
Dat is tegenstrijdig , omdat ik mijn honden beoordeel in volle gallop, en onder zware conditie's

Maar dit even terzijde >:(

Je zoekachtie vind ik erg lief, ik ben alleen iets meer op zoek naar practische voorbeelden naar de UITWERKING/RESULTATEN van inteeld
dat er goede en slechte dingen zijn is mij bekent, en de mendelse wetten zijn mij ook bekend.

Eva op je vraag wat mijn honden eten:
Bibi in de zomer
2 verschillende voeren in het trainig/wedstijdseizoen
laatste heeft met vet en eiwit te maken


Met een onderr de indruk van al jouw zoekacties zijnde virtuele vriendje
Door André
#12920
Bovenstaand is een typisch voorbeeld van een reactie op het forum plaatsen zonder spellingscontrole

inteeld met een d? :-[
Door sylvia
#12921
Ik let erg op bouw , met dat gegeven is het voor mij niet te rijmen als een hond gekeurd word op draf en daar punten voor krijgt.
Als je goed fokt fok je en op functie binnen de normen van de rasstandaard,als je alleen op functie fokt zonder de rasstandaard in de gaten te houden ben je denk ik niet al te best met het ras bezig.Als je fokt en je houd beide in de gaten,dan heb je een goeie werker en een hond die ook zo de show op kan,om met Angelique haar worden te spreken als je een rashond hebt is het leuk dat hij er van iedere afstand nog uitziet als het ras waarvoor je hem gekocht hebt.
Door Angelique
#12922
Maar vooral van dichtbij ;D
Als je goed fokt fok je en op functie binnen de normen van de rasstandaard,als je alleen op functie fokt zonder de rasstandaard in de gaten te houden ben je denk ik niet al te best met het ras bezig.Als je fokt en je houd beide in de gaten,dan heb je een goeie werker en een hond die ook zo de show op kan,om met Angelique haar worden te spreken als je een rashond hebt is het leuk dat hij er van iedere afstand nog uitziet als het ras waarvoor je hem gekocht hebt.
Gebruikersavatar
Door chooky
#12923
Hello, ben ik weer.
Ik zoek niet meer in het nederlands. Is volgens mij niet zoveel meer te vinden.
In het engels heb ik een studie gevonden over de gevolgen van inteelt bij de rhodesian ridgeback. Het is een pdf-file. Er staan een aantal grafieken in die een mogelijk verband aankunnen tonen tussen het "inteeltgehalte" en teruglopende leeftijd en ziektes.
groetjes Eva
(ps, wil je meer van hetzelfde soort website, of toch iets anders?)

Oh ja, weet je toevallig ook de engelse term voor 'lollielijn', LOL
Laatst gewijzigd door chooky op wo 02 jul 2003, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door