Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#186275
JaDi74 schreef:

Zijn dit trouwens druppels of tabletten of ?????

Jacqueline
Ik heb pillen.. Weet niet of je het ook in druppelvorm kan krijgen eigenlijk.
Door Jacqueline74
#186277
nee pillen zijn goed maar dan weet ik wat ik moet vragen. Met een beetje smeerworst gaat alles erin als ..... tja wat zal ik zeggen ::) VERS.

O ja, hoe gaat het eigenlijk met Dos???

Jacqueline
Door Eidos
#186292
JaDi74 schreef: nee pillen zijn goed maar dan weet ik wat ik moet vragen. Met een beetje smeerworst gaat alles erin als ..... tja wat zal ik zeggen ::) VERS.

O ja, hoe gaat het eigenlijk met Dos???

Jacqueline
Hahahahha Dos is wat dat betreft heel makkelijk.. die eet alles op wat ik hem geef ;D ;D of dat nu een lekker stukkie kaas of een smerige pil is het gaat erin als koek :P ;D.

Dos heeft dus vanmorgen 2 keer gepoept.. Was geen water meer, maar ook nog niet perfect.. Maar tot nu toe niet weer gepoept dus het gaat de goeie kant op ;D ;D.

Hoe gaat het nu met Cujo ???
Door Lizzy
#186296
Nee, deze heb je niet in druppels maar het beste geef je deze pillen op schone slijmvliezen, dus niet met eten. Het makkelijkst gaat dat door een tablet tussen twee eetlepels te pletten en de poeder naar binnen te kiepen en daarna de bek direct dichtdoen (anders blazen ze het poeder weer naar buiten).
Door Jacqueline74
#186299
Tja vanmiddag dacht ik het gaat de goede kant op twee keer poepen als plak ;D, maar vanmiddag later en vanavond toch weer diaree :'(.

We gaan dus nog even door met de roosvicee, banaantjes en dan morgen ook even Okugest halen en dat gaan geven en als het echt aan blijft houden misschien toch nog naar de DA? ???

Hij is voor de rest super levendig en vrolijk en lijkt ook helemaal niet ziek dus we wachten het rustig af. >:(

Jacqueline
Door Eidos
#186304
Sinds wanneer is Cujo nu aan de diarree ???

Lizzy is het beter om de pillen te pletten voor je het geeft ?? Dos eet ze namelijk zo op zonder worst, kaas of wat dan ook .
Door Lizzy
#186305
Eidos schreef: Sinds wanneer is Cujo nu aan de diarree ???

Lizzy is het beter om de pillen te pletten voor je het geeft ?? Dos eet ze namelijk zo op zonder worst, kaas of wat dan ook .
Nee, dat maakt niet uit, je mag ze zeker ook heel geven. Maar voor de honden die een pil niet op eten (de meeste ;D), daar werkt de plet-truc heel goed.
Door Eidos
#186313
Lizzy schreef:

Nee, dat maakt niet uit, je mag ze zeker ook heel geven. Maar voor de honden die een pil niet op eten (de meeste ;D), daar werkt de plet-truc heel goed.
Ja ja zeg het maar, ik heb een rare hond :P ;D ;D.. Ben er in ieder geval wel blij mee dat ie zo'n sukkel is en alles eet wat ik hem geef ;D ;D Scheeld heel wat moeilijk gedoe om medicijnen te verstoppen enzo ;D.
Door Lizzy
#186315
Eidos schreef:

Ja ja zeg het maar, ik heb een rare hond :P ;D ;D.. Ben er in ieder geval wel blij mee dat ie zo'n sukkel is en alles eet wat ik hem geef ;D ;D Scheeld heel wat moeilijk gedoe om medicijnen te verstoppen enzo ;D.
Nou.....

OK dan.......

Je hebt een rare hond ;D ;D ;D

Maar wel lief!!!!!!!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#186318
Zouden jullie eens niet 1 dagje vasten in plaats van al die "stop" middelen. Er is nog nooit 1 hond dood gegaan aan 1 dagje vasten,en dat kan ook wonderen doen.Laat die maag eens 1 dagje tot rust komen.Wolven en bananen............. ;D ;D
Door Jacqueline74
#186323
Cujo is sinds gisteren aan de diaree maar niet continu. Hij hoeft ook niet vaker naar buiten dan anders.

Gewoon als we gaan wandelen en hij heeft ontlasting dan is het diaree of plak poep ipv vaste poep. Dus het lijkt me ook niet heel erg.

We gaan ongeveer 4/5 keer per dag naar buiten. Dus dan is het volgens mij ook niet overdreven.

Toen hij vorige keer een darminfectie had was het om het half uur naar buiten dus dat was gewoon anders en toen voelde hij zich ook echt niet lekker. Toen spoot het er ook en dat is nu niet zo.

Jacqueline
Door Jacqueline74
#186325
Lizzy schreef: [Lizzy is het beter om de pillen te pletten voor je het geeft ?? Dos eet ze namelijk zo op zonder worst, kaas of wat dan ook .

Nee, dat maakt niet uit, je mag ze zeker ook heel geven. Maar voor de honden die een pil niet op eten (de meeste ;D), daar werkt de plet-truc heel goed.
Mag je ze ook met smeerworst geven??

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op wo 13 okt 2004, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#186329
Lizzy schreef:

Nou.....

OK dan.......

Je hebt een rare hond ;D ;D ;D

Maar wel lief!!!!!!!
;D ;D ;D ;D Ja heeeeeeeel lief ;D... We hebben net nog saampies op de bank liggen kroelen ( ja heel fout dat ie op de bank mag volgens sommigen, maar daar heb ik lak aan, wij vinden het erg gezellig ;D )... maar raar is ie wel een beetje ja ;D
Door Eidos
#186333
Unique schreef: Zouden jullie eens niet 1 dagje vasten in plaats van al die "stop" middelen. Er is nog nooit 1 hond dood gegaan aan 1 dagje vasten,en dat kan ook wonderen doen.Laat die maag eens 1 dagje tot rust komen.Wolven en bananen............. ;D ;D
Tja vasten .... Weet je ik denk dat als er een bacterie in de darmen zit het juist helemaal niet verkeerd is om eten te blijven geven ( en dan vooral iets van fyto of kruidenmix ) om die rotzooi eruit te halen.. Ik laat dos alleen vasten als hij misselijk is en dus overgeeft... Dan krijgt hij water met honing en verder niks. Maar voor een beetje diarree ??? Nee dan krijgt ie bij mij gewoon eten. En wie weet zouden wolven ook wel bananen eten als ze aan de derrie zijn en het in hun leefgebied voor zou komen ;) ;D
Laatst gewijzigd door Eidos op wo 13 okt 2004, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#186336
JaDi74 schreef: Cujo is sinds gisteren aan de diaree maar niet continu. Hij hoeft ook niet vaker naar buiten dan anders.

Gewoon als we gaan wandelen en hij heeft ontlasting dan is het diaree of plak poep ipv vaste poep. Dus het lijkt me ook niet heel erg.

We gaan ongeveer 4/5 keer per dag naar buiten. Dus dan is het volgens mij ook niet overdreven.

Toen hij vorige keer een darminfectie had was het om het half uur naar buiten dus dat was gewoon anders en toen voelde hij zich ook echt niet lekker. Toen spoot het er ook en dat is nu niet zo.

Jacqueline
Precies hetzelfde als dos dus :D.. Kijk het gewoon even aan en ga morgen even die okugest halen ( is alleen maar handig om in huis te hebben aangezien Cujo vaker diarree heeft ;) )... Verder gewoon de banaan en wat yoghurt met honing, of roosvicee dan gaat het vast snel weer beter ;) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door