Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#185383
Is zijn ontlasting wel een gecontroleerd op wormen/parasieten?

Zit er slijm bij zijn ontlasting?

Zit er structuur in wanneer hij diarree heeft? Ik bedoel, merk je dat hij bijv. diarree krijgt wanneer hij zich opwindt?

Heeft hij last van rommelende darmen? Laat hij wel een boertjes of windjes?

Wat voor kleur heeft de ontlasting?

Hoe is zijn eetlust? Drinkt hij veel?

Vermagert hij snel?

Ruikt de ontlasting zuur? Of rot?

Geef je nog veel fruit? Misschien moet je daar ook maar even een tijdje mee stoppen (behalve banaan) want fruit laxeert behoorlijk.
Door Jacqueline74
#185385
Eidos schreef: Sorry Jacqueline dat ik dit in jou topic vraag ...

Lizzy, als de diarre nu al 3 dagen aanhoudt.. En echt waterdun is met een soort wat gelei achtig spul erin, wat moet je dan doen ?? Dos heeft nu namelijk 3 dagen diarree.. Gisteren was het 1x weer iets steviger, maar vanmorgen weer geleiachtige spuit.. Hij ging ook een keer of 9 zitten en op het laatst alleen nog een paar druppeltjes. Raadt jij me aan om ook gewoon zn vlees te geven, met yoghurt, banaan en roosvicee ??
Geeft niks hoor het gaat toch om het zelfde probleem. Beterschap met Dos.

Jacqueline
Door Eidos
#185386
JaDi74 schreef:

Geeft niks hoor het gaat toch om het zelfde probleem. Beterschap met Dos.

Jacqueline
Tnx ;) :-*
Door Lizzy
#185387
Eidos schreef: Sorry Jacqueline dat ik dit in jou topic vraag ...

Lizzy, als de diarre nu al 3 dagen aanhoudt.. En echt waterdun is met een soort wat gelei achtig spul erin, wat moet je dan doen ?? Dos heeft nu namelijk 3 dagen diarree.. Gisteren was het 1x weer iets steviger, maar vanmorgen weer geleiachtige spuit.. Hij ging ook een keer of 9 zitten en op het laatst alleen nog een paar druppeltjes. Raadt jij me aan om ook gewoon zn vlees te geven, met yoghurt, banaan en roosvicee ??
Voelt hij zich ziek? Heeft hij koorts? Drinkt hij wel? Anders uitkijken dat hij niet uitdroogt, met waterdunne diarree! Dit klinkt me een beetje als darmontsteking, maar goed, ben geen DA! Als hij zich niet ziek voelt en geen koorts heeft, dan zou ik zelf zijn gewone eten geven in kleine porties. En in de ochtend zou ik zelf wat (rijp!) geprakte banaan en geraspte appel geven en een paar uur later pas vlees. Ook zou ik Okugest en probiotica geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 okt 2004, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#185390
Lizzy schreef: Is zijn ontlasting wel een gecontroleerd op wormen/parasieten?
Nee is nog nooit gecontroleerd. We hebben hem wel elke keer ontwormd. Volgens de gebruiksaanwijzging van het ontwormingsmiddel
Zit er slijm bij zijn ontlasting?
Nee geen slijm
Zit er structuur in wanneer hij diarree heeft? Ik bedoel, merk je dat hij bijv. diarree krijgt wanneer hij zich opwindt?
nee geen structuur te pas en te onpas

Heeft hij last van rommelende darmen? Laat hij wel een boertjes of windjes?
windjes regelmatig en stinken
Wat voor kleur heeft de ontlasting?
bruin
Hoe is zijn eetlust? Drinkt hij veel?
hij eet perfect, en drinkt regelmatig niet overdreven veel volgens mij
Vermagert hij snel?
nee hij komt juist goed aan
Ruikt de ontlasting zuur? Of rot?
rot
Geef je nog veel fruit? Misschien moet je daar ook maar even een tijdje mee stoppen (behalve banaan) want fruit laxeert behoorlijk.
Alleen in het weekend een fruitmix en heel soms een halve appel of peer

Jacqueline
Door yalla
#185394
JaDi74 schreef: Hij krijgt nog maar kort kippennekken kan het dan al???

Jacqueline
Dat weet ik niet, maar je zou natuurlijk eens kunnen stoppen hier mee en kijken hoe het dan gaat. Je bent natuurlijk lekker aan het kokkerellen, zeg maar, voor Cujo dus het kan heel goed zijn dat er toch zaken zijn die hij niet zo goed verdraagt. Zo heb ik Rover ooit eens een mixje gegeven van sperziebonen met meloen, nou dat kwam er direct weer uit - aan beide kanten, dus...... niet alles wordt goed verdragen natuurlijk.
Door Lizzy
#185397
Zekerheidshalve denk ik dat het geen verkeerd idee is om zijn ontlasting toch een keer te laten controleren bij de DA. En overigens moet je met dit soort klachten natuurlijk wel gewoon naar de DA kunnen gaan zonder dat je gelijk antibiotica voorgeschreven krijgt! En wil de DA je toch weer antibiotica geven: weigeren en een andere DA zoeken kan natuurlijk altijd!

Je zou eens kunnen proberen om een simpel homeopathisch complexmiddel te geven. Ik denk dan aan Prodier diarree van VSM (zie bijv. www.puurnatuur.nl). Hier zit Carbo vegetabilis D8 en Nux vomica D6 in en dat wil nog wel eens goed helpen bij diarree en winderigheid. Als dat niet helpt dan is het misschien ook wel eens een goed idee om een holistisch/homeopathisch werkend DA te bezoeken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 okt 2004, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#185403
Afgezien van een homeopatisch middel, wat natuurlijk nooit kwaad kan, denk ik dat je Cujo eens een weekje (of twee) hetzelfde voer moet geven, dus alleen BIBI en dan van één smaak (bijvoorbeeld alleen natuurmix) eventueel aangevuld met probiotica. Dus geen groente, fruit of wat dan ook tussendoor. Mocht zijn ontlasting daar niet van opknappen dan is er dus toch iets anders aan de hand. En een bezoek DA kan natuurlijk nooit kwaad, maar er moet wel een reden voor zijn natuurlijk.
Door Lizzy
#185404
yalla schreef: Afgezien van een homeopatisch middel, wat natuurlijk nooit kwaad kan, denk ik dat je Cujo eens een weekje (of twee) hetzelfde voer moet geven, dus alleen BIBI en dan van één smaak (bijvoorbeeld alleen natuurmix) eventueel aangevuld met probiotica. Dus geen groente, fruit of wat dan ook tussendoor. Mocht zijn ontlasting daar niet van opknappen dan is er dus toch iets anders aan de hand. En een bezoek DA kan natuurlijk nooit kwaad, maar er moet wel een reden voor zijn natuurlijk.
Dat is wel een goed idee Monique! Ik ben het er wel mee eens. Aangezien Cujo nu al best een tijdje niet zulke goede ontlasting heeft is het misschien niet zo gek om even wat rust (qua eten) in de tent te gooien en inderdaad 1 smaak voer te geven, zonder aanvullingen van kippennekken, fruit of andere lekkere hapjes. Misschien is dat toch allemaal even teveel van het goede voor z'n darmpjes. Als hij nou op een gegeven moment goed gewend is en een goede ontlasting heeft, dan kun je natuurlijk altijd weer beginnen met meerdere smaken toe te voegen (langzaam) en zelf geknutselde dingetjes (langzaam) en dan kijken hoe het gaat. Maar ik denk dat rust nu wel een goed idee is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 okt 2004, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#185405
Jaqueline, Cujo heeft toch pas ook van een dood konijn zitten vreten? Misschien is hem dat niet goed bekomen?
Verder denk ik net als Monique en Lizzy dat je even op moet houden met er allerlei dingen bij te geven. Geef hem alleen zijn Bibi aangevuld met Fyto/kruidenmix en wacht totdat hij daar goede ontlasting van heeft. Daarna kan je langzaam elke keer iets nieuws proberen. Maar fruit zou ik even helemaal achterwege laten.
Sterkte met Cujo :).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 12 okt 2004, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#185475
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Misschien maak ik me ook een beetje druk. Ben toch gauw dat hij wat ernstigs mankeert. Het is onze eerste hond dus ervaring hebben we nog niet. Dus misschien vandaar deze stress.

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het gaat ik ben net lekker wezen wandelen. En hij heeft maar 1 keer ontlasting gehad en dat was niet echt diarree maar meer een beetje plakpoep Nu heeft hij een lekker banaantje op en zijn Bibi. Dus weer even afwachten.

Jacqueline
Door danielle1980
#185563
JaDi74 schreef: Tja ik ben al snel bang dat het iets ergs is.

Jacqueline
heel begrijpelijk toch,
je wilt gewoon niet dat er iets ergs is,
dus begrijpelijk dat je je zorgen maakt.
Door Eidos
#185672
Lizzy schreef:

Voelt hij zich ziek? Heeft hij koorts? Drinkt hij wel? Anders uitkijken dat hij niet uitdroogt, met waterdunne diarree! Dit klinkt me een beetje als darmontsteking, maar goed, ben geen DA! Als hij zich niet ziek voelt en geen koorts heeft, dan zou ik zelf zijn gewone eten geven in kleine porties. En in de ochtend zou ik zelf wat (rijp!) geprakte banaan en geraspte appel geven en een paar uur later pas vlees. Ook zou ik Okugest en probiotica geven.
Hij is niet ziek, zelfs erg opgewekt want dat koude weer vind ie geweldig ;D. Heb hem vanmiddag getemperatuurt en toen was de temperatuur 38.2 ( iets hoger dan normaal ). Hij drinkt wel, gelukkig, maar plast ook veel. Heb vanmiddag bananen gehaald, biogarde, okugest, rauwe honing en roosvicee stop. Vanmiddag rond 3 uur heeft hij biogarde met geprakte banaan en een volle theelepel honing. Rond half 7 heb ik hem 250 gram kruidenmix gegeven... Hij heeft tot nu toe niet meer gepoept.. dus ben benieuwd hoe het straks is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door