Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dosta
#1623201
Dommel verliest af en toe wat bloed uit zijn piemel, nu heb ik de zoekfunctie algebruikt en kwam op spoelen met afgekoeld gekookt water en echineacea, mag dat ook gebruikt worden als er bloed uitkomt of alleen bij pus?
gr.Henriette
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1623278
als er bloed uitkomt is het wel hefig hoor!
ik zou niet gaan spoelen en rommelen nu want het is echt wel pijnlijk!
ik gaf de jongens silicea pilletjes, deed wonderen hier!
maar ik denk dat het nu al wat ver heen is ....maar je kan het altijd proberen..en anders zou ik even langs de da gaan...
Door Jacqueline1968
#1623289
Gorby lekte ook bloed en pus, en toen de da liet zien hoe de slijmhuid van de penis eruit zag schrok ik wel erg.
hij vertelde dat dat echt wel erg pijnlijk is voor de reu.
hij heeft toen in de blaas geprikt om zuivere urine te hebben en ook daar bleek het vol onstekingscellen en bloed te zitten.
aanvullend onderzoek van de nieren bleek helemaal oke.
we hebben gespoeld met spul van de da en een ab kuur maar het hielp niks en Gorby kon het spoelen ook echt niet waarderen al onderging hij het braaf.

de da heeft toen nogmaals schone urine aangeprikt (want laten plassen in een bak is mega vervuild door die voorhuid onsteking) en toen was het nog erger geworden.

na goed beraadt, met nog wat sterke overwegingen aangaande gezondheid hebben we Gorby laten castreren, binnen een week was het totaal weg en plaste hij ook weer gewoon gezonde grote hondenplassen.

castreren is wel het andere uiterste hoor, maar ik zou wel overleggen met de da

onze da was bij onze Gorby (die toen een erg zwakke gezondheid had) bang dat de onstekingcellen in de urine die nogal heftig aanwezig waren de nieren/nierbekken zouden beschadigen. onze da is geen paniek maker, maar alles bij elkaar geteld, want ook die ab-kuren halen niks uit als die voorhuid zo onrustig blijft, was dat ons besluit.

maar echt helemaal onschuldig was het niet.

Gorby verloor ook bloed en daar op ging bij onze da echt een alarmbel af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door