Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stafflover
#183701
Mijn Staffordshire Bull Terriër van 5½ heeft vreselijk last van haaruitval. Hij heeft een hele dikke vacht dus vertoont ook absoluut geen kale plekken maar hij laat me toch een haar achter waar je helemaal moedeloos van word. We hebben al meerdere dingen geprobeert zoals Hokamix, lijnzaad noem maar op. De huisarts heeft ook geen idee wat er aan hem mankeert of hoe het verholpen kan worden. Wie heeft een idee wat hem kan helpen. Ik heb ook een am.staff en die heeft juist weer een hele dunne vacht en helemaal geen last van haaruitval.

Groetjes Patricia en een poot van Rhino
Gebruikersavatar
Door Sonja
#183722
Verhaart hij constant of heeft hij duidelijke ruiperiodes? Zit je hond veel binnen in verwarmde ruimtes of ligt hij vaker koel? Hoe vaak borstel je hem?
Door Stafflover
#183754
Hij verhaart constant. Hij verblijft gewoon in huis dus op normale temperaturen. Het is niet extreem warm of koud in huis. Hij word twee maal per week geborsteld. Minder en vaker borstelen helpt ook niet, dat hebben we al uitgeprobeert. Hij heeft ook een hele dikke vacht. Ondanks de hoeveelheid haar dat hij verliest word hij niet kaal. Mijn andere hond heeft nergens last van. Hij krijgt trouwens Energique speciaal te eten.

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
Door Nitus
#183759
Ik heb het advies gekregen om mijn hond 6 weken lang niet te kammen of te borstelen, zij verhaarde ook de laatste tijd heel veel, ik weet nog niet of het helpt, want ik zit net op 3 weken niet borstelen.
Gitte heeft ook een hele dikke vacht met best veel onderwol. En ze vind het lekker om gekamd te worden dus dat deed ik ook regelmatig (zo 1 à 2 x in de week).
Ik haal nu af en toe een vochtige zeem over haar heen om de losse haren eraf te halen.
Door Lupa
#183964
even een tijdje niet meer borstelen, een maand of 2
als de dotte haren echt op zijn rus liggen is de tijd om aan het werk te gaan, dat betekent borstelen borstelen en nog eens borstelen, alles9dooie haar) moet in een keer eruit, wat goed zou zijn is ook in bad doen bv nadat je geborstelt hebt en droog fonen, daarna weer borstelen. alles moet in een keer eruit, je bent dan zeker 1 a 2 uur bezig(trimmer 1 uur geen trimmer 2 uur)
Dan hebje de kans dat het verharen weer syncroon loopt, nu verhaart hij in stukkjes
Door Lizzy
#184355
Ik zou 'm inderdaad niet meer borstelen zoals hier al aan is gegeven. En daarnaast zou je kunnen proberen om wat extra omega 3 vetzuren te geven in de vorm van visolie-capsules. Neem die van de Etos of de Hema. Die zijn goed en goedkoop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door