Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#1594505
Gamble schreef: Bedankt zat al hier op het forum te zoeken maar kon het nergens vinden. Ben ook slecht in zoeken  :-[
Met deze namen vind je hier op het forum denk ik al heel veel informatie en Google is natuurlijk ook altijd handig :) .
Ik las ook nog even een ander topic van je, over de allergische reactie bij Gamble en vraag me af of er al eens op een of andere manier bekeken waar ze eventueel allergisch voor is??
Door Gamble
#1594515
Stef@nie schreef: Met deze namen vind je hier op het forum denk ik al heel veel informatie en Google is natuurlijk ook altijd handig :) .
Ik las ook nog even een ander topic van je, over de allergische reactie bij Gamble en vraag me af of er al eens op een of andere manier bekeken waar ze eventueel allergisch voor is??
Nee het was eigenlijk zo de da assitent die dacht dat het een allergische reactie was. De da heeft haar toen onderzocht een biopt genomen van de lymfeklieren. En toen daar niks uit kwam wou ze eerst ab proberen voor de ooronsteking en de kin omdat ik dat ook aangaf. Als de jeuk na de 14 dagen ab-kuur niet over is dan zou ze gaan kijken waarvoor ze enventueel allergisch zou kunnen zijn. Gamble heeft niks anders te eten gekregen alleen primeval supplementen en voor de rest is er niks nieuws of anders de medicijnen was ze ook al een tijdje mee gestopt. Ik ben nu gestopt met primeval kijken of het dan beter gaat heb van ijzeren drinkbakken stenen genomen.
Door Stef@nie
#1594528
Ja, jeuk is moeilijk. En een allergie kan natuurlijk zomaar opzetten. Ik krijg een beetje het idee dat Gamble misschien toch ergens allergisch voor is, omdat ik veel van haar klachten bij mijn eigen allergische hond herken: problemen met de oren, anaalklieren en jeuk natuurlijk. Maar dan is het nog een lastige klus om te achterhalen waar ze dan allergisch voor is: toch iets in de voeding (zou je d.m.v. een eliminatiedieet uit kunnen zoeken of uitsluiten), voor iets in de omgeving (bijv. pollenallergie, wat ze d.m.v. een bloedonderzoek kunnen testen), of bijv. toch de antibiotica of de Primeval. Ontgiften lijkt me sowieso wel heel zinvol om te doen. Ik hoop in ieder geval dat het snel beter gaat met Gamble!
Door Gamble
#1594549
Ja, ik weet er alles van onze franse bulldog is ook allergisch voor voeding en heeft hooikoorts. Was nog een hele klus idd om te achter waarvoor. Maar bij hem is het toch heel naders maar iedere hond en allergie uit zich natuurlijk alles. En ik wil ook niet van alles nu gaan proberen want als het dan overgaat weet ik nog niet of het van de antibiotica of van de voeding is bijvoorbeeld. Moet dus echt eff die kuur afmaken.

Ontgifigen ga ik proberen alleen zag ik net dat groene leem en drainage en antibiotica niet goed samengaan. Chlorella moet ik nog zoeken misschien kan dat wel.
Door Stef@nie
#1594570
Ik denk dat ontgiften inderdaad beter ná de AB-kuur kan.. Wat krijgt ze eigenlijk precies van Primeval? Je zou ook nog probiotica kunnen geven, voor haar weerstand.
Door Gamble
#1594604
Stef@nie schreef: Ik denk dat ontgiften inderdaad beter ná de AB-kuur kan.. Wat krijgt ze eigenlijk precies van Primeval? Je zou ook nog probiotica kunnen geven, voor haar weerstand.
Ze krijgt primeval gelatinaat. Probiotica lijkt me idd wel verstandig als ik het zo lees.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1594683
persoonlijk denk ik dat de diaree door de AB komt en ze door de diaree een lage weerstand heeft gekregen en daar door sneller gevoelig voor allergie .
zou iets gebruiken om de weerstand te verhogen .
Door Gamble
#1596052
Vandaag de da gebeld dat ze de laatste dagen alleen maar spetterpoep heeft. Die wou dat ik het op ging vangen zodat ze het kan onderzoeken omdat Gamble de laatste tijd zoveel diaree heeft gehad. En je zou net zien nu doet ze niks behalve verschikkelijke scheten laten  ::). En de oor wordt alleen rooier en viezer lijkt wel  :-\.
Door Gamble
#1597522
De uitslag van de ontlasting was gelukkig goed. Alleen hoezo ze nu steeds diaree heeft zou ik echt niet weten. Niks werkt echt ook de medicijnen helpen niks  ::). Morgen zou de da weer bellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door