Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1594923
Miranda en Pepper schreef: Nu wordt er een hoop uitgesloten, maar had
de da verder enig idee wat het dan wel zou kunnen zijn?
De radioloog bedoel je? Nee. Die gaat daar verder niet op in. Of bedoel je Dorothea? Dorothea heeft een lijst met mogelijkheden. Om die uit te sluiten doet ze morgen nog een aantal tests.
Door ulla
#1594954
Misschien raar, maar er schiet mij in 1 keer diabetes insipidus door mijn hoofd,dan drinken ze ook sloten,alleen rijmt dat niet met de nierwaarden denk ik.
Diabetes type 1 gaan ze ook meer drinken, maar hebbendan ook honger en vermageren vaak.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1594986
Nicky schreef: Maar kan er naast bijv. de ibuprofen nog meer zijn dat tijdelijk plotseling nierfalen veroorzaakt?
Ze heeft geen nierfalen. Het kreatinine is niet verhoogd en er zaten geen niercellen in de urine. Bovendien is ze zo levendig als wat, eet de bodem uit de bak en is niet pijnlijk in haar buik.
ulla schreef: Misschien raar, maar er schiet mij in 1 keer diabetes insipidus door mijn hoofd,dan drinken ze ook sloten,alleen rijmt dat niet met de nierwaarden denk ik.
Diabetes type 1 gaan ze ook meer drinken, maar hebbendan ook honger en vermageren vaak.
Die staat ook in de lijst met differentiaaldiagnoses, maar is even geparkeerd omdat het soortelijk gewicht daarvoor te hoog is en er meestal sloten water worden gedronken. 12 liter is geen uitzondering dan.
Diabetes type 1 is al uitgesloten.
Door Lizzy
#1595057
Erna schreef: Liz ik lees dit nu pas (geen internet en dat is soms niet handig) en wil je allereerst natuurlijk sterkte wensen met Linga en veel knuffels voor haar geven.

Maar weet je nog dat Fleur een aantal jaar geleden ook acuut nierfalen had? Dit bleek (achteraf) te komen door het opeten van ibuprofen. Ik weet niet of Linga kans heeft gezien iets ergens vandaan te snoepen maar het opeten van iets wat niet zo goed is voor een hond kan dit soort symptomen dus ook veroorzaken. Misschien heb je er iets aan.

XX
Jaaaa, ik weet het nog! Ik heb dit topic zelfs nog opgezocht van de week! Nee, Linga heeft absoluut geen toegang gehad tot ibuprofen. Maar ik zweer je dat dit wel het eerste was waar ik aan dacht, vanwege Fleur.
#1595221
Lizzy schreef: De radioloog bedoel je? Nee. Die gaat daar verder niet op in. Of bedoel je Dorothea? Dorothea heeft een lijst met mogelijkheden. Om die uit te sluiten doet ze morgen nog een aantal tests.
Fijn dat er bij de echo in ieder geval geen rare dingen uitgekomen zijn. Sterkte met de tests morgen, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.  :-*

Heel veel sterkte, en een knuf voor Linga!  :bigarmhug:



En voor Dorothea en Henneke die Lizzy en Leo  in deze moeilijke periode bijstaan:  :-* :thumbsupup:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door