Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1578674
Heeft iemand ooit de paardenvariant van het product gebruikt voor de hond?
Zover ik heb kunnen nagaan zit in de Canine en Equine corta rx (flx) precies hetzelfde, alleen krijg je veel grotere hoeveelheden bij de paardenvariant (= aantrekkelijker geprijst) en je kan dit product in NL bestellen (itt de hondenvariant)
Door 202Spots
#1579281
*Remy* schreef: Heeft iemand ooit de paardenvariant van het product gebruikt voor de hond?
Zover ik heb kunnen nagaan zit in de Canine en Equine corta rx (flx) precies hetzelfde, alleen krijg je veel grotere hoeveelheden bij de paardenvariant (= aantrekkelijker geprijst) en je kan dit product in NL bestellen (itt de hondenvariant)
Had je de ingredientenlijst van de Equine ergens???
Ik kan niet vinden wat erin zit..
Dit hadden we all eerder over het verschil tussen de verschillende Canine Corta's geschreven.
en voor zover ik gevonden heb, zit er geen creatine en geen devils claw in de equine? en dat is juist wat zo goed helpt bij de honden...
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg831076
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1579514
Bij www.horsesupply.nl kan je een flessen Corta FLX HA Solution voor het paard bestellen. Dit product wordt gemaakt door corta-flx.com (http://www.corta-flx.com); tevens de fabrikant van "onze" Corta RX Canine. Eigenlijk lukt het me niet goed om de verschillen en/of overeenkomsten  goed in kaart te brengen. Het onderstaande ben ik te weten gekomen over het ook in nederland verkrijgbare paardenproduct.

CORTA-FLX® HA Solution (Equine)
Why put yourself and your horse through difficult injections when there is a much easier way? The tried, trusted and clinically proven CORTA-FLX® formula has now been fortified with Low Molecular Weight Hyaluronic Acid (LMW-HA™) to bring you a potent and powerful alternative to injectable HA. These HA molecules are many times smaller than traditionally sourced HA as used by some competitors. Thus, the CORTA-FLX® clinically proven formula Plus HA gets faster results.
During recent testing of HA, the Horse Journal declared it to be a highly-viable alternative to injectable HA. Try the newest classic in the CORTA-FLX® stable of quality products – try CORTA-FLX® HA today!

Corta-Flx® Solution
Ingredients: Water, Hyaluronic Acid, Dextrose, Glycine, Proline, L-Lysine, L-Arginine, L-Threonine, Condensed Extracted Glutamic Acid Fermentation Product, Aspartic Acid, Animal Protein Products, Manganese Sulfate, Pyridoxine Hydrochloride, Ascorbic Acid, Sulfur, Senne, Valine, Histidine, L-Tyrosine, Isoleucine, Xanthan Gum, Sodium Benzoate (a preservative), Yucca Schidigera Extract (a natural flavoring agent), Natural and Artificial flavors.
Guaranteed Analysis:
Crude Protein 2.00% Threonine                0.08%
Crude Fat                0.50% Glycine                1.00%
Crude Fiber 10.00% Aspartic Acid 0.50%
Lysine                0.50% Manganese 1100 ppm
Proline                0.31% Vitamin B2 504 mg/lb
Glutamic Acid 0.30% Ascorbic Acid 480 mg/lb
Arginine                0.21% Hyaluronic Acid 800mg/lb
Door maddoc
#1579993
ik heb eerder  ook naar de paardenvariant gekeken en stootte op hetzelfde probleem.
Volgens mij heb ik het ook deze website vwb Nederland gevonden.
Ik ben er niet verder op doorgegaan toen ik tegenkwam dat de paardenvariant een 'paardensmaak' had.
Kan me zo gauw niet precies herinneren wat dat was maar iets wat niet tot het menu van honden behoort en wat ik me niet voor kon stellen dat dat goed zou vallen.
Kun je misschien wel vinden op de website van horsesupply of de amerikaanse site's.
Door 202Spots
#1579996
*Remy* schreef: Bij http://www.horsesupply.nl kan je een flessen Corta FLX HA Solution voor het paard bestellen. Dit product wordt gemaakt door corta-flx.com (http://www.corta-flx.com); tevens de fabrikant van "onze" Corta RX Canine. Eigenlijk lukt het me niet goed om de verschillen en/of overeenkomsten  goed in kaart te brengen. Het onderstaande ben ik te weten gekomen over het ook in nederland verkrijgbare paardenproduct.
Ja...zoal ik al dacht heeft de paardenvariant dus geen Creatine en Devil's claw... :-\.
Ik zou zelf dus de voorkeur geven aan de Canine CortaRX.
Door 202Spots
#1580328
maddoc schreef: Ik ben er niet verder op doorgegaan toen ik tegenkwam dat de paardenvariant een 'paardensmaak' had.
Kan me zo gauw niet precies herinneren wat dat was maar iets wat niet tot het menu van honden behoort en wat ik me niet voor kon stellen dat dat goed zou vallen.
Kun je misschien wel vinden op de website van horsesupply of de amerikaanse site's.
IK zie wel in de poedervorm (voor paarden) dat er alfalfa als basis word gebruikt.
CORTA-FLX® Powder has a tasty alfalfa base that mixes well with sweet feed and don’t all horses love alfalfa?
maar ik heb nog niet uitgevonden wat 't in de vloeibare kan zijn wat voor honden niet goed is...
De % Hyaluronic Acid in de paarden variant,  is in verhoudenig met de Canine CortaRX wel veel hoger, maar ik weet niet of dat verschil maakt..
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1580374
202Spots schreef: IK zie wel in de poedervorm (voor paarden) dat er alfalfa als basis word gebruikt.
CORTA-FLX® Powder has a tasty alfalfa base that mixes well with sweet feed and don’t all horses love alfalfa?
maar ik heb nog niet uitgevonden wat 't in de vloeibare kan zijn wat voor honden niet goed is...
De % Hyaluronic Acid in de paarden variant,  is in verhoudenig met de Canine CortaRX wel veel hoger, maar ik weet niet of dat verschil maakt..
Er blijven redelijk wat vraagtekens bestaan hè, teveel om een risico te nemen. Wanneer ik Corta-FLX ga aanschrijven weet ik welke reactie ik ga krijgen (gebruik de equine-variant alleen voor paarden en de canine alleen voor honden). Wanneer ik dit aan dierenartsen na ga vragen weet ik dat ik waarschijnlijk geen of geen duidelijk onderbouwd antwoord krijg. Ik ga toch maar weer de vertrouwde canine corta rx bestellen bij Healthy Pets.
Dank jullie wel voor het meedenken!!!
Door maddoc
#1580987
202Spots schreef: IK zie wel in de poedervorm (voor paarden) dat er alfalfa als basis word gebruikt.
CORTA-FLX® Powder has a tasty alfalfa base that mixes well with sweet feed and don’t all horses love alfalfa?
zal dat het wel geweest zijn :)
ik had iets van luzerne in m'n hoofd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door