Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1579029
Hitam schreef: Nee, dat zegt niets. Als het een maligne lymfoom is, begint het ergens. En soms zit het niet in alle lymfeknopen.
Ow oke bedankt. Dacht dat er dan meerdere opgingen zetten. En ze heeft ook helemaal nergens last van dus dacht eigenlijk dat ik me dan niet druk hoefde te maken  :-[. Hmm... Nu vindt ik het wel beetje eng hoe het nog eff goed in de gaten iig. Bedankt.
Door Gamble
#1582718
Gamble heeft nu ineens valk bij de lymfeklieren aan iedere kant nog een bult. Weet iemand wat dit kan zijn? Vraag me af of het niet de speekselklieren kunnen zijn? Weet niet waar die zitten en hoeveel ze ervan hebben? Verder heeft ze als ze gaat poepenn eerst normale ontlasting maar dan komt er steeds aan het eind diaree. Snap er echt niks van denk dat het maar weer een belletje naar de da wordt  :-\.
Door Gamble
#1589418
Maandag weten we de uitslag van de biopt van zo erg zenuwachtig vooral omdat ik verhalen op internet gelezen heb. Had ik beter niet kunnen doen  :-[. Hier nog een foto-tje van de bulten.

Hier zie je er twee en dit heeft ze aan ieder kant en ik voel nu nog een derde bultje tussen de twee grote. Maak me wel zorgen want ze worden steeds groter. En het lijkt wel of ze met een "draadje" aan elkaar vast zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Misschien komt iemand het bekent voor?
Laatst gewijzigd door Gamble op za 17 apr 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1589669
Wat je schrijft lijkt op wat Sanne op dit moment heeft, al kon ik die bult niet zien bij haar vanwege haar goldenvacht. Wel voelen, en omdat Sanne continu liep te slikken alsof ze iets in haar keel had zijn we dus ook naar de dierenarts gegaan. Die voelde dus ook een bult en zei dat het de lymfeknopen of speekselklieren konden zijn. Sanne is onder narcose gegaan en ze hebben in haar keel gekeken. Volgens de dierenarts was alles dik en opgezet. Sanne heeft nu tien dagen ab en als het een ontsteking is van de speekselklieren moet het hierna over zijn. Is het niet over dan wordt er alsnog een biopt afgenomen. Mijn gevoel zegt een beetje dat ik dit gelijk had moeten doen, maar we wachten de kuur af. Sanne slikt inmiddels wel minder, dus hoop dat het hierna voorbij is. Ook zij was verder uitstekend te pas, hoestte niet, kwijlde niet en ook eten deed ze prima. Kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt, hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt!
#1590038
Hoop ook voor jullie dat ze na de ab er vanaf is. Had ze ook meedere bulten? Slikken doet gamble volgens mij gewoon goed. En ik ken het dat achteraf denken ow had ik maar dit of dat laten doen  :-\. Ga duimen voor jullie dat het ook niks is.
#1590066
Hmm, ja, het komt mij wel bekend voor, maar dat wil je vast niet horen  :-[

Aan beide kanten van de hals zitten lymfeklieren, deze bestaan uit 2 knopen naast elkaar, dus het kan kloppen dat jij aan beide kanten 2 bulten voelt, en dat het lijkt alsof deze met elkaar verbonden zijn (dat zijn ze natuurlijk ook).
Ik hoop dat je snel wat meer weet.
Sterkte met afwachten!
#1590099
yuki11 schreef: Hmm, ja, het komt mij wel bekend voor, maar dat wil je vast niet horen  :-[

Aan beide kanten van de hals zitten lymfeklieren, deze bestaan uit 2 knopen naast elkaar, dus het kan kloppen dat jij aan beide kanten 2 bulten voelt, en dat het lijkt alsof deze met elkaar verbonden zijn (dat zijn ze natuurlijk ook).
Ik hoop dat je snel wat meer weet.
Sterkte met afwachten!
Ik hoor graag dingen zodat ik van te voren informatie kan vinden en me erop voor kan bereiden. Dus ook de minder leuke dingen mogen hier natuurlijk verteld worden. En ik ben er ook bang voor. Als ik jouw verhaal zo lees schrik ook echt. Wel heel knap hoe je ermee omgaat complimenten daarvoor. Waarschijnlijk hoor ik morgen de uitslag hoop echt dat het goed nieuws is. Maar was het bij hem ook zo dat ze aan de ene kant groter waren als aan de andere kant van het hoofd?

vandaag kwam er allemaal prut uit de vagina leek wel gelig/pussig snap niet waar dat nu weer vandaan komt  :-\. Ik ben daarna een uurtje bij haar weggeweest en toen lagen er ineens bloedvlekken op de dekken snap al helemaal niet hoe die daar komen want ze bloedde niet. Ze wou niet meer op de deken en heb een andere neergelegd. Daar ging ze gelijk opliggen maar er ligt nog steeds geen bloed op. Heel raar lijkt wel of ze ineens allemaal rare dingen krijgt.

Maar ze is verder gewoon nog speels enzo. En eet en drinkt goed dus dat is toch een goed teken lijkt mij. En ze is pas een jaar en negen maanden. Hoop echt dat het goed is ben ook echt zenuwachtig vooral als ik de verhalen op internet zo lees.
#1590101
Gamble schreef: Ik hoor graag dingen zodat ik van te voren informatie kan vinden en me erop voor kan bereiden. Dus ook de minder leuke dingen mogen hier natuurlijk verteld worden. En ik ben er ook bang voor. Als ik jouw verhaal zo lees schrik ook echt. Wel heel knap hoe je ermee omgaat complimenten daarvoor. Waarschijnlijk hoor ik morgen de uitslag hoop echt dat het goed nieuws is. Maar was het bij hem ook zo dat ze aan de ene kant groter waren als aan de andere kant van het hoofd?

vandaag kwam er allemaal prut uit de vagina leek wel gelig/pussig snap niet waar dat nu weer vandaan komt  :-\. Ik ben daarna een uurtje bij haar weggeweest en toen lagen er ineens bloedvlekken op de dekken snap al helemaal niet hoe die daar komen want ze bloedde niet. Ze wou niet meer op de deken en heb een andere neergelegd. Daar ging ze gelijk opliggen maar er ligt nog steeds geen bloed op. Heel raar lijkt wel of ze ineens allemaal rare dingen krijgt.

Maar ze is verder gewoon nog speels enzo. En eet en drinkt goed dus dat is toch een goed teken lijkt mij. En ze is pas een jaar en negen maanden. Hoop echt dat het goed is ben ook echt zenuwachtig vooral als ik de verhalen op internet zo lees.
Ik vind dit eigenlijk zorgwekkender dan die lymfeklieren (ook omdat het de aanleiding zou kunnen zijn voor die vergrote lymfeklieren)  :-X

En ja, bij Yuki zat er ook verschil in grootte, maar bij hem waren wel (bijna) alle klieren opgezet, dus ook in de knie, lies en oksel bv.
Dat zegt niet alles, maar als t maar op 1 plaats is, is de kans op iets lokaals toch wel wat groter, volgens mij.
Ik zou zo snel mogelijk je da op de hoogte stellen van de dingen die je hier schrijft! En eventueel haar temp. opnemen.
Sterkte!!
#1590106
Ja, ik zat ook behoorlijk te shaken toen ik het zag. De da zou ik morgen pas kunnen bereiken natuurlijk  :-\. En ik overleg dit ook allemaal. Maar ik denk als ze daar een ontsteking zou hebben de lymfeklieren in haar lies juist opgezet zouden zijn. En dat zijn ze niet alleen die in haar keel zijn opgezet.

En een baarmoederontsteking is het lijkt mij niet want ze heeft geen baarmoeder meer. snap ook niks meer van die rare dingen van haar  :-\.
#1592589
We hebben de uitslag van de da. Ze heeft 2 opgezette speekselklieren dit kon dus geen kwaad ofzo. Ook heeft ze 2 geactiveerde lymfeknopen maar er zijn gelukkig geen kankercellen in gevonden  :). Vindt het alleen een beetje raar want las hier ergens op het forum dat jhe de speekselklieren kon voelen door net voor het eten te voelen als ze dan groter zijn dat het dan de speekselkjlieren zijn. Dit heb ik een aantal keer gedaan maar voelde niks.

Ze heeft nu 14 dagen antibiotica. Dan horen de oorontsteking, de spul uit de vulva, de kin want die zit onder de opgekrabte bulten van de jeuk over te zijn. ook horen de lymfeknopen te slinken.

Heb foto's aan de foto laten zijn want bij de da moet ze een muilkorf om dus die kan het ook niet zien. Die weet bijna zeker dat ze krentenbaard op de kin heeft dit hebben meerdere boerboels zei ze. Heb het moet de da overlegt en dat zou idd zo kunnen zijn. Dus goed schoon en droog houdenmaar. Verder heeft ze nog steeds overal jeuk. Dus als dit na de antibiotica niet over is gaan we kijken of ze niet ergens allergie voor heeft. Diaree is al wat minder gelukkig maar nog wel zacht voor Gamble de doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door